پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          22 امرداد 1393 - 13 August 2014



تغییر در فرآیندهای غلط گذشته با طرح تحول نظام سلامت

 دکترعلی جعفریان در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت بیمارستانی که صبح روز سه شنبه در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، درباره مدیریت افراد غیرپزشک در گروه‌های پزشکی، گفت: این بحث مزمنی است که مدیریت در گروه پزشکی باید برعهده پزشکان باشد یا خیر؟

وی در توضیح بحث "مدیریت" در رشته‌های مختلف، افزود: مدیریت دانشی است که فرد باید بر آن مقوله اشراف فنی داشته باشد. البته اشراف دانش مدیریت نیز موضوع دیگری است. برای مدیریت نیازمند تربیت و آموزش هستیم و ضرورت مدیریت، آموزش است نه مدرک مرتبط. به همین دلیل است که مثال‌های زیادی از مدیریت مراکز پزشکی از سوی افراد غیرپزشک در تمام دنیا وجود دارد.

جعفریان به مبحث دارو و تجهیزات در طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: موضوع تکنولوژی در بیمارستان‌ها از موضوع‌هایی است که به شدت می‌تواند مفید یا مضر باشد. از آنجا که کسب درآمد، جزیی از مقوله تکنولوژی است، این موضوع می‌تواند ما را به دنبال خود کشاند و در این صورت ابزاری خواهیم بود برای کسانی که تکنولوژی را تولید کرده‌اند.

وی منابع مالی را به عنوان یکی از مشکلات بیمارستان‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: ناکارآمدی بیمه‌ها، تعرفه‌های غیرواقعی و عوامل این چنینی دریافت‌های غیررسمی در حوزه سلامت را سبب شده‌اند.

جعفریان با بیان اینکه محیط بیمارستان یک محیط کمپلکس تلقی می‌شود، ادامه داد: محور فعالیت ما در بیمارستان اصلی است که در رفتار حرفه‌ پزشکی آمده و آن هم تقدم منافع بیمار به سایر مسایل است. علت آنکه شاید مردم از خدمات درمانی در بیمارستان‌ها راضی نباشند تنها هزینه‌های درمانی نیست؛ بلکه همین مسایل مربوط به منافع بیماران است. متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اعتباری مجبور شده‌ایم از منافع بیمار بگذریم تا بتوانیم بیمارستان را سرپا نگاه داریم.

وی تاکید کرد: ما بیمارستان اداره نمی‌کنیم که سود کسب کنیم، بلکه باید خدمات مناسب به مردم ارایه شود. البته این سرویس باید اقتصادی باشد. اشکال ما در طول سال‌های گذشته آن بوده که از بخش اقتصادی فاصله گرفته‌ایم و بیمارستان مجبور به استفاده از روش‌هایی شده که به نفع مردم نبوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: در طرح تحول نظام سلامت زمینه تغییر فرآیندهای اشتباهی که مدت‌ها تکرار شده، فراهم شده است. در حوزه سیاستگذاران نیز این تغییر نگرش ایجاد شده است.


پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی