پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          13 اسفند 1398 - 03 March 2020


معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به دانشگاه های علوم پزشکی شرایط آموزشی جدید در دانشگاه ها با توجه به شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر حق دوست در نامه‌ای خطاب به معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی شرایط جدید آموزشی دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه جامعه پزشکی در حال حاضر در خط مقدم کنترل و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) قرار دارند و در این میان اعضای هیأت علمی، دستیاران و کارورزان نقش مهمی در مدیریت این بیماری در بیمارستان‌های آموزشی دارند، ضمن اهتمام ویژه به ارائه خدمات به هموطنان، سلامتی کادر درمانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه مواردی را به عنوان انتظارات از حوزه معاونت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در برهه فعلی اعلام کرده است:

۱. لازم است معاونان آموزشی همگام با سایر مسئولان دانشگاه مستقیماً وضعیت ارائه خدمات در بیمارستان‌های آموزشی را مرتب رصد کنند و در بحث‌های این اپیدمی مشارکت فعال داشته باشند.

برگزاری کلاس‌ها و پایان نامه‌ها به صورت مجازی

۲. بسته به وضعیت، شرایط و اولویت دانشگاه، حتی الامکان کلاس‌های تئوری به صورت مجازی برگزار شود.

۳. دستیاران و کارورزان به همراه اعضای هیأت علمی بالینی باید طبق برنامه تعیین شده توسط دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی در بخش‌ها حضور داشته باشند و برنامه ریزی نظارت بر این امر برعهده معاونان آموزشی است.

امکان بکارگیری دستیاران و کارورزان بخش‌هایی که دارای فعالیت کمتر است، در بخش‌های درگیر و با حجم کار بالاتر در اختیار دانشگاه است. در بکارگیری دستیاران و کارورزان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای دقت لازم به عمل آید و از مواجهه مستقیم با موارد مبتلا یا مشکوک به کرونا برحذر باشند.

حفظ سلامت دانشجویان و کارورزان و دستیاران پزشکی

ارائه خدمات به مردم وظیفه کادر درمان است اما در عین حال حفظ سلامت پرسنل و دانشجویان باید به عنوان یک اولویت به خوبی در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

۴. لازم است در مورد دانشجویان و دستیاران دندانپزشکی مانند سایر دانشجویان، کلاس‌های تئوری به صورت مجازی برگزار شود و ارائه خدمات اساتید، دستیاران و دانشجویان به بیماران و همچنین برگزاری کلاس‌های عملی کامل متوقف نشود ولی بر اساس برنامه دانشگاه به حد ضرورت اکتفا شود.

۵. در صورت نیاز، امکان حضور دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام امور آزمایشگاهی مهیا باشد تا مشکلی در انجام امور پایان نامه‌ها حاصل نشود.

۶. در صورت درخواست دانشجویان و اساتید راهنما امکان برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه‌ها به صورت مجازی فراهم شود.

۷. در صورتیکه در شرایط فعلی دانشجویان در اثر تأخیر در برگزاری جلسه دفاع با مشکل سنوات مواجه شده اند، نهایت همکاری برای حل این مشکل به عمل آید.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی