پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          01 آذر 1402 - 22 November 2023


رییس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی با تشریح نخستین جشنواره و همایش «شیخ الرییس» از اعطای پژوهانه به برگزیدگان جشنواره و معرفی بهترین کاربردهای فناوری‌ در آموزش علوم پزشکی خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر احسان شریفی پور در گفت‌وگو با مهر افزود: جشنواره ملی کاربردهای فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی و همایش «شیخ الرییس» نخستین همایش در این زمینه است که از فردا اول آذرماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.

وی افزود: این همایش برای نخستین بار در این حوزه برگزار می شود و دبیرخانه دائمی همایش در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی مستقر شده است. دبیرخانه جشنواره برنامه ای را تدارک دیده است که بتواند به صورت مستمر، دستاوردها و نیازها و بحث های تخصصی روز دنیا در این زمینه را پیگیری کند.

شریفی پور اظهار داشت: در واقع در دبیرخانه موضوع ایده پردازی و کاربردی شدن به طور همزمان پیش می رود. هم ایده های فناوری های نوین از دانشگاه های مهندسی و پزشکی گرفته می شود تا محصولات مرتبط با آن ساخته شود و هم فناوری های جدید از طریق سیستم آموزش پزشکی کشور کاربرد بیشتری پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم آموزش پزشکی ایران در دنیا شناحته شده است و با توجه به رشد فناوری که در دنیا رخ داده است به کارگیری فناوری های روز برای ما امری گریز ناپذیر است. به همین خاطر با توجه به ماموریتی که به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی سپرده شده، تصمیم گرفت که به صورت جدی به این بحث ورود پیدا کند.

رییس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی یادآور شد: از همین رو ما در این مرکز تمام صاحبان ایده ها، فناوران و فعالان این حوزه را تحت پوشش قرار داده ایم و از سوی دیگر نیازهای دانشگاه های علوم پزشکی را دریافت کرده ایم و این دو گروه را با هم مرتبط کرده ایم تا بتوانیم آموزش مترقی همراه با فناوری های نوین در علوم پزشکی داشته باشیم.

وی با اشاره به بخش های متنوع همایش «شیخ الرییس» خاطرنشان کرد: این همایش از قسمت های متعددی تشکیل شده است. از یک طرف پنل های تخصصی با اساتید صاحب نام برگزار می شود و موضوعات متنوعی در آن مطرح می شود.

شریفی پور افزود: رقابت استارت‌آپ های دانشجویی که از دانشجویان المپیادی و برگزیده هستند در جشنواره برگزار می شود. همچنین کارگاه های تخصصی برای گروه های اساتید، دانشجویان و سایر گروه های آموزشی علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای گروه های شرکت کننده در این جشنواره نیز امتیازهای بازآموزی و توانمندسازی در نظر گرفته شده است. نمایشگاهی از آثار فناوری های نوین کاربردی در علوم پزشکی برپا می شود.

رییس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی افزود: «راند تکنولوژی» در حاشیه جشنواره برپا می شود. به پنج اثر برگزیده از بهترین عملکرد در ارائه فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی جوایزی اهدا می شود و به این آثار برگزیده پنج گرنت (پژوهانه) از سوی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی اعطا می شود.

وی افزود: ۱۰ دانشگاه های علوم پزشکی که بهترین عملکرد را داشته اند در این همایش دعوت شده است که آثار خود را در معرض داوری قرار دهند که از این میان ۵ عملکرد بهتر انتخاب می شوند و جوایز و گرنت هایی را دریافت می کنند.

شریفی پور خاطرنشان کرد: فناوری های نوینی که در آموزش علوم پزشکی به کار می روند شامل هوش مصنوعی، شبیه سازها و روباتیک هستند.

وی افزود: از شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های مهندسی هم در این جشنواره حضور قابل توجهی دارند. ۵ عملکرد بهتر دانشگاهی، ۵ استارت‌آپ برتر دانشجویی و ۵ شرکت دانش بنیان برتر در این جشنواره معرفی می شوند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها علوم پزشکی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی