پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          07 اسفند 1402 - 26 February 2024


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخورد با یک دانشگاه جعلی در کشور گفت: این دانشگاه پول می‌گرفت تا دانشجوی پزشکی تربیت کند که با هماهنگی با نیروی انتظامی جلوی فعالیتش گرفته شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاندار بوشهر صبح امروز در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت امام زمان(عج) و گرامیداشت روز ملی بوشهر اظهار کرد: بر مبنای تاکید مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در کنار سیاستگذاری باید قرارگاهی شود در این مسیر چهار ستاد تشکیل دادیم، میزهایی ذیل ستادها شکل گرفته است و فعالان مردم در میزها حضور دارند.

وی با اشاره برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی بیان کرد: استان بوشهر جز استان‌هایی بود که در این زمینه خوب عمل کرده است اما لازم است گزارش عملکردی از برش استانی ارائه شود تا مشخص شود که چه میزان از برنامه ها عملیاتی شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار کار قرارگاهی دارند بنابراین شورای فرهنگ عمومی به عنوان نهادی ذیل شورای عالی باید رویکرد قرارگاهی داشته باشد.

خسروپناه با بیان اینکه برای قرارگاه شدن باید چند گام انجام شود، اضافه کرد: گام اول، فعالیت رصدی برای مشخص شدن اولویت‌های استان است. در استان‌ها چند نهاد کار رصدی می‌کنند که شورای فرهنگ عمومی باید با این نهادها در ارتباط باشد تا اولویت‌ها و اولیّت‌ها را مشخص کند.

وی با اشاره به یک دانشگاه جعلی که اخیرا به فعالیت می‌پرداخته، ادامه داد: در سفر به استان هرمزگان باخبر شدیم که چنین دانشگاهی شکل گرفته است و پول می‌گیرد تا دانشجوی پزشکی تربیت کند، عنوان شده بود که این دانشگاه مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، در پیگیری‌ها مشخص شد که فردی غیرقانونی این «به ظاهر دانشگاه» را تأسیس کرده است و با هماهنگی وزارت علوم و بهداشت مشخص شد که مجوز این وزارتخانه را ندارد، در نهایت با هماهنگی با نیروی انتظامی جلوی فعالیتش گرفته شد، بنابراین موضوع رصد خیلی مهم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در رصد مسائل نباید محافظه‌کارانه برخورد کرد آنچنان که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که محافظه‌کاری قاتل انقلاب اسلامی است، برخی محافظه‌کاری را در پیش می‌گیرند و این رویکرد باید اصلاح شود.

خسروپناه با بیان اینکه جنگ فرهنگی کار قرارگاهی می‌خواهد، افزود: در گام دوم قرارگاهی شدن شورای فرهنگ عمومی، باید راهبری و حل مسائل در نظر گرفته شود. در گام سوم باید تقسیم کار دستگاهی صورت گیرد. در ادامه باید نظارت مدنظر باشد که چه میزان مصوبات اجرایی شده است؟ استانداری پس از ابلاغ مصوبات فرهنگ عمومی، باید بر روند اجرا نظارت کند. اثرسنجی مصوبات هم باید در دستور باشد، ویژگی مهم حکمرانی اثرسنجی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در استان‌ها اجرایی شود و ما آماده‌ایم اسناد عملیاتی را نیز ارائه دهیم، از طرفی فناوری کار قرارگاهی باید در دستور کار باشد، در برش‌های استانی باید پروژه تعریف شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

تگ ها دانشگاه جعلی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی