پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          01 تیر 1393 - 22 June 2014


کیفیت قربانی کمیت در نظام آموزشی آفریقا


 بررسی جدید شورای بین‌دانشگاهی شرق آفریقا از وضعیت آموزش حاکی از افت کیفیت نظام آموزش عالی در کشورهای این منطقه است.
بنابر یافته‌های جدید شورای بین‌دانشگاهی شرق آفریقا از کیفیت تحصیلی فارغ التحصیلان کشورهای بروندی، کنیا، روآندا، تانزانیا و اوگاندا، آموزش عالی در آفریقا نیاز به یک زنگ بیدارباش دارد چرا که بنابر اعلام کارفرمایان، حدود 51 تا 63 درصد از فارغ التحصیلان این کشورها به لحاظ تخصصی بی‌تجربه هستند. اگرچه این مطالعه تنها پنج کشور آفریقایی را پوشش می‌دهد و اطلاعات قوی‌تری از کیفیت علمی فارغ التحصیلان سایر کشورهای آفریقایی در دست نیست اما باور کلی بر این است که یافته‌های این مطالعه در مورد سایر کشورهای صحرای آفریقا نیز صدق می‌کند.

دلایل بسیاری برای افت کیفیت علمی و تحصیلی فارغ التحصیلان در کشورهای آفریقایی وجود دارد اما علت ریشه‌ای این مسئله رشد سریع در ثبت‌نام دانشجویان است. حدود یک دهه پیش میزان رشد ثبت نام‌ها در آموزش عالی کشورهای صحرای آفریقا حدود 6 درصد بود که این رقم از میزان ثبت نام‌ها در کشورهای دیگر پایین‌تر بود. این مسئله مانع رشد و توسعه در این منطقه شده بود و شکی نبود که باید شمار ثبت‌نام‌ها افزایش می‌یافت. در همین حال توسعه بخش‌های آموزش ابتدایی و دبیرستانی با افزایش خروجی دبیرستان‌ها، فشار بیشتری را بر موسسات آموزش عالی وارد کرد تا بتوانند بر این استقبال فایق آیند.

 یونیورسیتی ورلد نیوز، کشورهای آفریقایی برای پاسخگویی به این وضعیت اقدامات مختلفی را انجام دادند. آنها میزان دسترسی به دانشگاه‌های کنونی را افزایش داده و دانشگاه‌های جدیدی را نیز تاسیس کردند. آنها همچنین کالج‌های فنی و پلی تکنیک فعلی را بهبود داده و بخش خصوصی را به احداث دانشگاه ترغیب کردند. در واقع تمام اقدامات فوق تنها برای افزایش ظرفیت سخت افزاری آموزش عالی در آفریقا انجام شده که این مسئله به قربانی شدن کیفیت آموزشی منتهی شده است. از تبعات مستقیم این مسئله می‌توان به بیکاری فارغ التحصیلان اشاره کرد که تبعات جدی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به دنبال دارد.


پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی