پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          09 بهمن 1395 - 28 January 2017


 راه اندازی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در یک دانشگاه فرانسه

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استراسبورگ فرانسه اعلام کرد:برای اولین بار در کشور فرانسه دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه استراسبورگ راه اندازی شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی دکتر حسین بیک باغبان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره راه اندازی دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه استراسبورگ فرانسه گفت: دوره کارشناسی ارشد و دکتری زبان وادبیات فارسی در دانشگاه های فرانسه راه اندازی شده بود، ولی هیچ دانشگاهی دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در فرانسه نداشت.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری هایی که صورت دادیم برای اولین بار دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را دردانشگاه استراسبورگ راه اندازی کردیم. البته باید این موضوع را نیز متذکر شوم که اولین دانشگاهی که دوره زبان ادبیات فارسی را در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این کشور نیز راه اندازی کرده بود همین دانشگاه استراسبورگ بود.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استراسبورگ فرانسه در ادامه یادآورشد : وی ریاست مرکز مطالعات ایرانی استراسبورگ را نیز برعهده دارد و این مرکز نیز چندین سال است کلاس های آموزشی زبان و ادبیات فارسی را در سطوح مختلف برگزار می کند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۲ سال است که در بخش فرهنگی شورای اروپایی، یک شاخه از زبان و ادبیات فارسی راه اندازی کرده ایم و در هفته یک بار کلاس آموزش زبان فارسی را برگزار می کنیم.

بیک باغبان با بیان اینکه افرادی که در این موسسه تدریس می کنند به خاطر علاقه به کشور، تقربیا افتخاری تدریس می کنند، افزود: من سال ها برای  ایجاد ارتباط بین دانشگاه استراسبورگ و دانشگاه های کشور فعالیت کرده‌ام و توانستم زمینه تفاهم این دانشگاه را با پنج دانشگاه تهران، اصفهان، شیراز، تربیت مدرس و آزاد اسلامی فراهم کنم و اکنون با این دانشگاه ها پنج تفاهم نامه منعقد کرده ایم.

به گزارش مهر، دکتر حسین بیک باغبان استاد افتخاری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استراسبورگ فرانسه، و رئیس مرکز دانشگاهی مطالعات ایرانی در استراسبورگ است.

وی ۳۸ سال در دانشگاه استراسبورگ فرانسه زبان و ادبیات فارسی را تدریس کرده و دوباره با داشتن ۱۰ سال دانشیاری برای حفظ کرسی زبان و ادبیات فارسی دراین دانشگاه، سمت مدرسی را پذیرفته است.

درگردهمایی مدیران گروه‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور که با حضور ۸۲ نفر از روسای گروه های آموزشی از ۴۲ کشور دنیا اخیرا در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، از وی به پاس خدمات گسترده در توسعه زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور تقدیر شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی