پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دکتری          26 خرداد 1398 - 16 June 2019


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به اعتراضات برخی از داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ گفت: سازوکار رسیدگی به اعتراضات داوطلبان در شیوه نامه مشخص است و داوطلبان بر اساس آن عمل کنند.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که برخی از داوطلبان به همزمانی زمان مصاحبه در چند دانشگاه و چند رشته اعتراض داشته اند، گفت: ما در سازمان سنجش به همه دانشگاه ها اعلام کرده ایم که با توجه به بازه زمانی مشخصی که برای مصاحبه اعلام می کنند علاوه بر آن زمانی را برای رشته هایی که ممکن است همزمان برگزار شود، تعیین کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد رشته ها زیاد است و در یک سری از رشته ها تعداد داوطلبان هم زیاد است، دانشگاه ها موظف شده اند یک بازه زمانی برای جاماندگان درنظر بگیرند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: اعتراضات داوطلبان دکتری به روند آزمون و مصاحبه ها و بخش ارزیابی تخصصی نیز در یک روند مشخص انجام می شود. بخشی از اعتراضات به نمره است که راهکار آن مشخص است و بخشی از اعتراضات داوطلبان به مصاحبه هم بر اساس شیوه نامه پیشنهادی سازمان سنجش که در دانشگاه ها اجرا می شود، قابل رسیدگی است.

وی اظهار داشت: مصاحبه در بخش ارزیابی علمی و تخصصی آزمون دکتری تخصصی سهم کمی از ۵۰ نمره دارد و ما در شیوه نامه فرآیندها را شفاف کرده ایم. از سوی دیگر در نهایت ۱۰ نمره از وزن ۵۰ نمره به مصاحبه استاد بر می گردد و نمی توان را از بخش دکتری حذف و اختیار دانشگاه را محدود کرد.

خدایی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر فرآیند پذیرش دانشجوی دکتری با سایر مقاطع تفاوت دارد و استاد دانشجویی می خواهد که بتواند ۴ سال با آن دانشجو کار پژوهشی موثر انجام دهد. تنها رتبه در این زمینه ملاک عمل نیست زیرا ممکن است یک داوطلب رتبه بالایی داشته باشد اما استاد مصاحبه کننده متوجه شود که این داوطلب در گرایش مدنظر او توانایی لازم را ندارد بنابراین مصاحبه می تواند خواسته های پژوهشی استاد را شفاف کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دکتری

خبرنامه - شبکه های اجتماعی