پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          20 دی 1390 - 10 January 2012

رسمیت چهار اتحادیه دانشجویی در وزارت بهداشت

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر ، معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت تشکل های دانشجویی در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: ما اتحادیه های رسمی تشکلها را قانونی می دانیم و معتقدیم که افت جنبش دانشجویی منجر به ایجاد دلسردی در میان دانشجویان می شود.

دکتر محمدحسین آیتی درباره وضعیت تشکلهای دانشجویی در این وزارتخانه افزود: ما در وزارت بهداشت 4 اتحادیه سراسری تشکلهای دانشجویی از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی طیف مستقل، جامعه اسلامی، جنبش عدالتخواه و بسیج دانشجویی را به رسمیت می شناسیم.

وی با اشاره به دیدگاه وزارت بهداشت درباره تشکل های دانشجویی گفت: دیدگاه اصلی ما جذب حداکثری و کمک کردن به بازشدن فضای دانشگاهها است.

آیتی گفت: کاملا احساس می کنیم که جنبش دانشجویی مقداری با افت مواجه است. این فضا مورد پذیرش نیست، چرا که افت جنبش دانشجویی منجر به ایجاد نوعی دلسردی در میان دانشجویان می شود و این دلسردی ممکن است به بی تفاوتی منجر شود.

وی یادآور شد: این بی تفاوتی مخصوصاً در دانشجوی علوم پزشکی که با جسم و جان انسانها در تماس است، یک آسیب است که قطعا مورد تایید مسئولان نظام نیست.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت تاکید کرد: دانشجوی علوم پزشکی باید بانشاط و سلامت جسم و روان داشته باشد. چرا که در آینده باید به جنبه انسانی و معنوی بیمار نگاه کند و آن را به عنوان یک کالا در نظر نگیرد. در واقع اگر این بی تفاوتی ایجاد شود و تنها به درآمد فکر کند مشکلات بیشتری بوجود می آید.

آیتی با اشاره به فعالیت های سیاسی دانشجویان در تشکلها گفت: لازمه یک دانشجو، داشتن اطلاعات سیاسی خوب و به روز است اما دانشجویانی که در سیستم بهداشت و درمان قرار دارند باید در سیاستگذاری بهداشت و درمان هم دخیل باشند.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت مقرر کردیم که ماهانه نشستی با تشکلهای دانشجویی داشته باشیم و از فعالیت تخصصی تشکلها و افزایش فعالیت آنها استقبال می کنیم.


تگ ها رسمیت اتحادیه دانشجویی وزارت بهداشت

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی