پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          09 امرداد 1392 - 31 July 2013


شیوه جدید اعتکاف دختران دانشجو به همراه تصویر

اعتکاف بصیران علوی برای دومین سال پیاپی توسط کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر در مسجد دانشگاه خلیج فارس در حال برگزاری است و این اولین اعتکاف رمضانیه دانشجویی است که با شیوه‌ای جدید و آموزشی با محوریت مهارت‌های زندگی در قرآن برگزار می شود.


به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از جهان به نقل از مهر، در مراسم معنوی اعتکاف بصیران علوی که به همت کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر در مسجد دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود، سه حلقه تخصصی با محور مهارت‌های زندگی در قرآن تشکیل شده است که در این حلقه‌ها اساتید حوزه و دانشجویان به طرح موضوعات مختلف در باب مهارت های زندگی می‌پردازند.
 
در این حلقه‌های معنوی و علمی به بررسی سه نقش مادری، همسری و دختری از دیدگاه قرآن و اندیشه اسلامی  پرداخته می شد و زوایای مختلف نقش زن از دیدگاه اسلام مورد توجه قرار می‌گیرید.
 
این حلقه‌ها روز گذشته با سه موضوع همسران قرآنی با موضوع نقش زن در اجتماع، دختران قرآنی با موضوع حجاب و مادران قرآنی با موضوع مقدمات قبل از بارداری بود تشکیل شد.

مدرسان این سه حلقه سیده رقیه علوی، سعیده بنفشه و شهرزاد محمدی‌نژاد از اساتید حوزه و علوم دینی بودند که در حلقه‌های سه‌گانه به سخنرانی و گفتگو با دانشجویان معتکف پرداختند.
 
در این جمع علمی معنوی پس از این که اساتید در سخنرانی کوتاه نگاه قرآن را به موضاعات مورد بحث طرح کردند دانشجویان حاضر در حلقه ها دیدگاه های خود را بیان کردند و از زوایای مختلف موضوعات جلسه را بررسی کردند.
 
بخش دیگری از این جلسه علمی ارائه کنفرانس توسط تعدادی از دانشجویان  بود که به کنفرانس دهنده ها جوایزی را به رسم یادبود.
 
لازم به ذکر است این اعتکاف رمضانیه  برای دومین سال است که برگزار می شود و در جمع معتکفان اساتیدی از حوزه و دانشگاه نیز حوزور دارند که حلقه های علمی معرفتی را اداره می کنند.




همچنین قابل توجه است که تا پیش از این برگزاری اعتکاف رمضانیه در استان بوشهر در جمع دانشجویان سابقه نداشته و در دیگر جمع ها نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است و کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر بنیانگذار رسمی نیکو در این استان شده است.
 
روزه یکی از راه های استقامت در راه خداست
 
حجت الاسلام علی اصغر کریم‌خانی مدیر روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در جمع دانشجویان حاضر در اعتکاف بصیران علوی اظهار داشت: در قیامت خیلی ها سرشان پایین است سعی کنید ما از این دسته افراد نباشیم.
 
وی ادامه داد: گفت : روزه یکی از راه های استقامت در راه خداست.رسول خدا کسی را که ماه رمضان بیاید و او بخشیده نشود،را نفرین کرده است!رسول خدا هر کسی را نفرین نمی کند.
 
حجت الاسلام کریم‌خانی افزود: زمانی که فرد مومنی روزه می‌گیرد، خداوند به ملائکه دستور می‌دهد که بروید این بنده را مسح کنید و وقتی افطار می‌کند، خود خدا به او می گوید چقدر تو خوشبویی! و خداوند می گوید سبب این خوشبویی تو،روزه است.
 



وی ادامه داد:وقتی مومن دروغ می گوید، بویی از او ساتع می شود و به عرش می رسد و ملائک او را لعنت می کنند؛پس دروغ بو دارد.همه ی بدی ها بو دارند.
 
کریم خانی یاد آور شد : اعمال ما قیافه دارد.پیوند بین انسان و خدا(زمین و آسمان)دو سر دارد.خدا یک سر پیوند را گرفته، وبنده هم سر دیگرش را اگر انسان این پیوند را رها کند خداهم او را رها می کند.
 
این روحانی تاکید کرد: فلسفه ماه رمضان این است که انسان اراده اش قوی می شود و در مقابل مسائل نفسانی مقاوم می شود و می تواند از گناهان بهتر دوری کند.


 
حجت الاسلام کریمخانی ادامه داد: تمام روز انسان باید مثل نماز باشد چون تک تک لحظات زندگی امام زمان مثل نمازش است. پیامبر می فرماید: خداوند وقتی دنیا را خلق کرد دیگر بهش نگاه نکرد و دنیا را ملعون، ملعون داشته خداوند به آخرت نگاه می کند. هم به عذاب قیامت و هم به بهشت قیامت نگاه می کند. بعضی افراد در قیامت بد بو هستند. این خوب است که ما افراد بد بو (بوی بد بی حجابی گناه دورغ ، غیبت و ....) و افراد خوش بو (نماز شب خوان و ....) را بشناسیم.
 
وی تاکید کرد: بگو خدایا من دست خالی اومدم و تو کریم هستی. خیلی مهم است قشنگ با خدا حرف بزنیم، قشنگ حرف زدن را یاد بگیریم. خدا هم قشنگ جواب شما را می‌دهد. ما باید احساس نیاز و عطش بکنیم.از معصوم پرسیدند: من نزد خدا چطورم؟ فرمود ببین خدا نزد تو چطور است.
 
کریمخانی در پایان اضافه کرد: کسی آدم بی آبرو را به خانه اش دعوت نمی کند اما خدا حتی بی آبرو ترین افراد را دعوت کرده می گه هرچقدر گناه کردی بیا تو برای من باش من هم برای تو می شوم . خدا می گوید تو روزه را بگیر من می پذیرمت توبه کنید تازه وقتی که توبه می کنید یعنی وقتی از منفی در آمدید و تازه صفر شدید خدا می گوید من خیلی دوستت دارم.
 
زندگی را برای خدا شروع کنید و به یاد خدا قدم بردارید
 
حجت الاسلام سیدحسین حدادی در جمع دانشجویان بسیجی حاضر در اعتکاف بصیران علوی اظهار داشت: اگر یک نفر را به سمت دین و خدا کشیدی، بسیار خوب است و در زندگی شما اثرات زیادی می گذارد. شما نشاط و زندگی خود را داشته باشید، هر کاری که می خواهید بکنید، اما گناه نکنید.
 
وی در جمع معتکفین بصیران علوی گفت: دائم به یاد خدا باشید و نگذارید یک لحظه بگذرد و آن لحظه شما غافل از یاد خدا باشید. خداوند زندگی را به گونه‌ای تنظیم کرده که از لحظه‌ای که می‌خواهیم از خواب بیدار شویم می‌توانیم به یاد خدا باشیم، تا لحظه‌ای که دوباره می‌خوابیم. زندگی را برای خدا شروع کنید و به یاد خدا قدم بردارید و زندگی کنید. این شدنی است.
 



وی افزود: ما زندگی را به سه قسمت عبادت، فعالیت و کار و تلاش تقسم می کنیم .اما در زمان انجامش موانع زیادی جلو ما قرار می گیرد. مانع خیلی بزرگی به نام شیطان است ، که قسم خورد، تا روز قیامت انسان ها را از یاد خدا غافل کند.
 
این استاد  یاد آور شد: ما باید خیلی مراقب باشیم و خودمان را کنترل کنیم. از اینترنت، موبایل، تلوزیون، ماهواره و ... به درستی استفاده کنیم و کنترل چشم و گوش ودست و پای خود را داشته باشیم و اینها ما را از یاد خدا غافل نکند.

وی ادامه داد: شما نشاط و زندگی زیبای خود را داشته باشید، هر کاری می‌خواهید بکنید، اما گناه نکنید. در حال حاضر شما سه روز معتکف هستید و بار معنوی پیدا کرده اید، پس وظیفه شماست که دلسوزی، برنامه ریزی و امر به معروف و نهی از منکر کنید، افراد بدحجاب را بارفتار و روانشناسی خوب، با قائده و مهربانی جذب خود بکنید.
 
این سخنران در ادامه اشاره کرد: اگر انسان بخواهد تعلقات دنیایی خود را کم کند، به استاد نیاز دارد. طبق روایات کسی که واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند، خداوند می شود معلم او و همه چیز را به او یاد می‌دهد.
 
وی در پایان گفت: فرازهای بسیار با ارزش در دعای جشن کبیر است، قدر این فراز ها را بدانیم! یا غافر الخطایا(ای آمرزنده خطایا)یا ما حی السیئات(ای محو کننده بدی ها) یا مبدل السیئات بالحسنات(ای تبدیل کننده ی بدی ها به نیکی ها) این دعا را در این شب های بسیار بخوانید.

تگ ها اعتکاف دانشجویی تصاویر اعتکاف دانشجویی روش های جدید اعتکاف اعتکاف دانشجویی دختران

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی