پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          03 بهمن 1392 - 23 January 2014


رییس دانشکده داروسازی علوم پزشکی تهران:

ورود دانشجویان به دانشکده داروسازی به ازای سرانه دانشجویی نیست

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با معرفی اولویت‌های دانشکده داروسازی در سه بعد آموزش، پژوهش و افزایش انگیزه مشارکت اعضای هیئت علمی و سایر همکاران، بر اهمیت تخصیص بودجه مناسب برای توسعه این ابعاد تاکید کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر شریف زاده، دانشکده داروسازی را قدیمی ترین و نخستین دانشکده داروسازی در سطح کشور دانست و افزود: دانشکده داروسازی همواره از نظر ویژگی های آموزشی و پژوهشی در کشور پیشرو بوده است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان دانشکده، گفت: قریب به 700 دانشجوی عمومی داروسازی، حدود 264 دستیار PhD و تخصصی و قریب به 20 دانشجوی کارشناس ارشد در این دانشکده تحصیل می کنند و در حال حاضر 10 گروه آموزشی در دانشکده مستقر بوده و مشغول ارائه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدماتی هستند.

وی نیروی انسانی را مهمترین اصل برای انجام کلیه فعالیت‌ها دانست و اظهارکرد: حدود 70 عضو هیئت علمی در قالب این 10 گروه به عنوان استاد، دانشیار و استادیار مشغول به کار هستند. همچنین نقش بدنه کارشناسی و کارمندی درکمک به انجام امورعلمی و اجرایی قابل توجه است.

شریف زاده با اشاره به وظیفه مهم نیروی انسانی در نیل به اهداف دانشکده گفت: برای دستیابی به اهداف آموزشی، پژوهشی و دیگر اهداف دانشکده که متناسب با نقشه علمی است، همکاری و همفکری این عزیزان برای خوب طی کردن این مسیرکاملاً ضروری است.

رییس دانشکده داروسازی تهران افزود: در ارتباط با هیئت علمی وسایر همکاران، مسائلی مانند حق تمام وقتی ، اضافه کار و کارانه در سال آینده باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف دانشکده داروسازی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و سایر حوزه‌ها، گفت: در حوزه آموزشی اعتقاد داریم آموزش باید به طریقی انجام شود که شایسته دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد. یعنی داروسازان و فارغ التحصیلان و همچنین متخصصین مربوط به این رشته باید توانایی و قابلیت آن را داشته باشند که نیازهای علمی و کاربردی متناسب با تحصیلاتشان شامل نیازهای مهارت محور، نیازهای مرتبط با صنعت، نیازهای تولیدی، مشاوره‌ای و ستادی را در سطح جامعه برآورده کنند که این امر در مورد کلیه دانشجویان اعم از دانشجویان دوره عمومی و مقطع PhD و تخصصی و دانشجویان بین الملل صدق می کند.

شریف زاده رعایت سرانه دانشجویی را از دیگر نکات مورد توجه در حوزه آموزش دانست و گفت: ورود دانشجویان به دانشکده به ازای سرانه دانشجویی نیست و دانشگاه بودجه اختصاصی را درارتباط با ورود دانشجویان برای دانشکده‌های مختلف دریافت نمی کند و معمولا هزینه‌های آموزشی از بودجه کلی تامین می‌شود. یعنی سرانه دانشجویی در ارتباط با هر دانشجو لحاظ نمی شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد بازنگری در راستای توسعه و ارتقاء کیفیت آموزش، خاطرنشان کرد: این بازنگری‌ها در مقاطع مختلف مطرحند که هزینه خاص خود را می طلبد. همچنین در آموزش، برنامه‌های نوین با رویکرد فعال، یادگیری فعال و یادگیری الکترونیک مدنظر است که نیازمند هزینه و لوازم کمک آموزشی بروز است.

شریف زاده با بیان آن که اصلاح سرانه هیئت علمی نسبت به فراگیران نکته‌ای است که برای ارتقاء کیفیت آموزش باید مدنظر قرار گیرد، گفت: چه در آموزش دوره عمومی و چه دوره‌های PhD و تخصصی داروسازی، در برخی موارد نیازمند حضور اساتید محترم از خارج دانشکده و یا دانشگاه هستیم که حق التدریس این اساتید در سال هزینه بالایی را شامل می‌شود؛ البته کم و بیش امسال هم با همکاری دانشگاه توانسته‌ایم رفع نیاز کنیم؛ ولی ادامه این مسیر باید همراه با چاره اندیشی و فراهم کردن بستر مناسب آن باشد.

وی توسعه فضای آموزشی و تامین بودجه آن را از دیگر نکات ضروری و مورد توجه در دانشکده دانست و افزود: حفظ و ارتقاء کیفیت آموزش کلاس های تئوری و آزمایشگاهی دوره های عمومی و تخصصی با توجه به تعداد دانشجو و دستیارانی که در دانشکده مشغول به تحصیل هستند نیازمند فضای مناسب و کافی است؛ البته دانشکده برای این منظور برنامه‌ای را تدوین کرده است که در حال نهایی شدن است.

رییس دانشکده داروسازی تهران ادامه داد: تامین مواد اولیه آزمایشگاهی برای کلاس‌های عملی درمقاطع مختلف کاملا ضروری است و با توجه به بررسی های به عمل آمده در نظر گرفتن هزینه‌های مربوطه از اولویت‌های سال آینده دانشکده است، چرا که این آزمایشگاهها از بدو ورود دانشجویان به دانشکده تا پایان دوران تحصیل فعال هستند وامکان تامین مواد آزمایشگاهی در شرایط مختلف باید وجود داشته باشد.

شریف زاده به برنامه‌های دانشکده در حیطه پژوهش پرداخت و گفت: دانشکده داروسازی همواره در امر پژوهش پیشرو بوده و از سالهای بدو تاسیس دانشکده داروسازی، پژوهش امری مهم در این دانشکده بوده است.

وی با بیان اینکه تلاشمان این است که کمیت و کیفیت پژوهش ارتقاء یابد، اظهار کرد: برای ارتقاء وضعیت پژوهش نیازمند منابع هستیم و در این مسیر از تمام پتانسیل‌ها و توانایی‌های خود برای جذب منابع از بخش‌هایی که می‌توانند این منابع را در اختیارمان قرار دهند، استفاده می کنیم.

رییس دانشکده داروسازی تهران افزود: بخشی از این منابع ممکن است از خارج از دانشکده تامین شود و به دنبال آن هستیم که برای جذب این منابع، ارتباطمان را با بخش صنعت و سایر حوزه‌ها بیشتر کنیم و پژوهش را به سوی تولید علم نافع و محصول هدایت کنیم تا در راستای وظیفه‌ای که به عهده دانشکده داروسازی گذاشته شده و متناسب با نقشه علمی است، گام برداریم.

وی با اشاره به پژوهش‌های مختلف انجام شده در دانشکده گفت: بخشی از پژوهش‌های دانشکده را دانشجویان دوره عمومی داروسازی در قالب پایان نامه انجام می دهند. بخشی از آن در قالب پایان نامه‌های دوره PhD و تخصصی انجام می شود و بخشی دیگر نیز در قالب طرح های تحقیقاتی محقق می شود.

شریف زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، اولویت دانشکده انجام پایان نامه‌ها است و به دلیل محدودیت بودجه، اولویت را انجام پایان نامه‌هایی قرار داده‌ایم که نیازمند بودجه بیش از سقف پایان نامه‌ها هستند.

وی با اشاره به هزینه‌های زیاد پایان نامه‌های دانشکده داروسازی، گفت: برای پایان نامه‌های عمومی، هزینه ای را از دانشگاه دریافت می‌کنیم ولی واقعیت آن است که اکثریت این پایان نامه‌ها، با توجه به نیاز به مواد اولیه و دستگاه‌های مختلف مستلزم هزینه زیادی است که این هزینه کفاف پایان نامه دوره عمومی را نمی دهد.

رییس دانشکده داروسازی تهران افزود: پیش از این تقاضایی مطرح شده بود که هزینه پرداختی پایان نامه دوره عمومی، متناسب با نوع و حجم کاری باشد که در این پایان نامه‌ها انجام می شود.

وی افزود: در ارتباط با پایان نامه‌های دوره PhD ، در اکثر موارد سقف هزینه‌ای که به این پایان نامه‌ها اختصاص داده شده است، پاسخگوی هزینه‌ها نیست و باید افزایش پیدا کند. این پایان نامه‌ها در قالب طرح‌های تحقیقاتی جای می گیرد که این طرح‌های تحقیقاتی در صورت تصویب ممکن است بخشی از هزینه ها را بپوشاند ولی باز هم نیازمند هزینه بیشتری است.

شریف زاده با بیان آن که با اولویت بندی، سعی داریم پژوهش‌های مناسب و با کیفیت را به پیش ببریم، گفت: در حال حاضر طرح های تحقیقاتی خارج از پایان نامه‌ها را نمی توانیم خیلی لحاظ کنیم.

وی افزود: نکته دیگری که در امر پژوهش باید انجام دهیم ایجاد بانک ذخیره شده از مواد تولید شده حاصل از پایان نامه‌ها است تا در موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد که آن هم نیازمند هزینه و بودجه خاص خود است.

رییس دانشکده داروسازی تهران بر اهمیت وجود فضای رقابتی مناسب در امر پژوهش تاکید کرد و افزود: نمی خواهیم شیبی که در امر تولید علم داریم، دچار مشکل شود و این شیب باید همچنان روند افزایشی خود را حفظ کند که بالتبع نیازمند منابع خاص خود است.

شریف زاده بر اهمیت استفاده بهینه از امکانات موجود در حوزه پژوهش تاکید کرد و افزود: این استفاده بهینه باید شرایطی داشته باشد تا تمام ابزارها و امکانات، در جهت اهداف پژوهشی کار کنند.

وی افزود: حفظ و نگهداری دستگاه‌های آزمایشگاهی و بروز کردن آنها نیازمند هزینه‌های مربوطه است؛ چرا که اگر برخی از دستگاه‌ها دچار مشکل شوند، پژوهش های مربوط به آن دستگاه‌ها ممکن است لطمه بخورد. بنابراین استفاده، حفظ و ارتقای دستگاه‌ها و همچنین امکان استفاده از آنها را برای همه افراد باید فراهم کنیم.

رییس دانشکده داروسازی تهران با اشاره به انجام برخی از پایان نامه‌های مربوط به دانشجویان خارج از دانشگاه گفت: ممکن است برخی از پایان نامه‌ها یا کارهای تحقیقاتی مربوط به دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها و مراکز باشد که از اساتید این دانشکده کمک می گیرند و باید برای تامین بودجه این دانشجویان تمهیداتی قائل شویم تا هم کار انجام شود و هم ظرفیت و توان دانشکده پاسخگوی این دانشجویان باشد.

شریف زاده با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشکده گفت: انجام برنامه ‌های فرهنگی و فوق برنامه و حضور فعال دانشجویان در این حیطه از نکاتی است که هزینه و بودجه خاص خود را می طلبد و نیازمند بودجه در این حوزه هستیم و برای آنکه بتوانیم این زمینه را آنطور که مطلوب است گسترش دهیم، باید به آن توجه کنیم.

رییس دانشکده داروسازی تهران افزود: در ارتباط با ابعاد خدماتی لازم است تسهیلات رفاهی، حمایت های مادی و معنوی را برای همه افراد شاغل در نظر بگیریم و ذکر این نکته ضروری است که فعالیتهای قابل تحسینی نیز صورت گرفته است.

وی اولویت‌های دانشکده را در سه بعد آموزش، پژوهش و افزایش انگیزه مشارکت اعضای هیئت علمی و سایر همکاران خلاصه کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای باید پژوهش‌های هدفمند در جهت تولید علم نافع، خلق دانش مناسب، تولید محصول، تولید منابع مالی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، استفاده از پتانسیل‌ها برای جذب منابع مالی از سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها و توسعه ارتباط با صنعت را در نظر بگیریم تا بتوانیم به طریقی این موانع را برطرف کنیم.

شریف زاده بر لزوم فراهم کردن فضای مناسب برای افزایش انگیزه اعضای هیئت علمی تاکید کرد و گفت: لازم است شرایط را برای افزایش انگیزه و همکاری بیشتر اعضای هیئت علمی و مشارکت بیشتر آنها در فعالیت‌های جمعی دانشکده فراهم کنیم تا برای رسیدن به اهداف آموزشی، پژوهشی و کلیه مواردی که در نظر داریم، اقدامات خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی در پایان افزود: بیشتر موارد ذکر شده در ارتباط با برنامه‌های معمول دانشکده است و بطور قطع برنامه‌های کلان دیگری درهمه ابعاد بویژه برنامه‌های توسعه ای مد نظر همکاران محترم دانشکده داروسازی است که انشاء الله در فرصت مناسب دیگری به اطلاع خواهد رسید.

تگ ها سرانه دانشجویی بررسی سرانه دانشجویی بررسی سرانه دانشجویی در کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی