پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          04 خرداد 1394 - 25 May 2015


تجلیل از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران


طی مراسمی در دانشگاه تهران از 11 دانشجوی ممتاز شاهد و ایثارگر دوره‌های کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه تجلیل شد.

مجید سرسنگی،معاون فرهنگی دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالگرد آزادسازی خرمشهر،در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه علاوه بر محلی برای تعلیم، محلی برای تربیت نیز هست، ادامه داد: وظیفه ما صرفا توجه به مسائل آموزشی دانشجویان ایثارگر نیست و ما وظیفه داریم فرهنگ جهاد و شهادت را افزایش دهیم تا به معنای واقعی کلمه الگویی از دانشگاه اسلامی ارائه کنیم. بنابراین امیدواریم دانشگاه ما رابطه خود را با فرهنگ جهاد و شهادت حفظ کند.

وی تاکید کرد: جنگ همواره یک عنصر دائمی در جوامع بشری بوده و در زمان‌ها و مکان‌های متفاوت بنا به اقتضائات جوامع رخ می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در باره تفاوت جنگ ایران با سایر جنگ‌ها توضیح داد: وقتی به جوهر و ذات هشت سال دفاع مقدس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم این جنگ نه به این دلیل که از طولانی‌ترین جنگ‌هاست و نه چون کشورهای بسیاری جمع شدند تا کشوری را که تازه انقلاب کرده بود از مسیر خود دور کنند، بلکه به دلیل اینکه جنگی است که با اعتقادات و فرهنگ‌ها ارتباط داشت، از سایر جنگ‌ها متمایز می‌شود.

سرسنگی با بیان اینکه «هر برگ از کتاب قطور این حماسه خودش در قامت یک جنگ و دفاع کامل ظاهر می‌شود» گفت: رخدادهایی که در طول این هشت سال پیش آمد در جوامع انسانی چنان بدیع و غیرقابل‌انتظار بود که هنوز هم تحلیل‌گران نمی‌توانند به عمق این وقایع پی ببرند و اتفاق سوم خرداد از چنین وقایعی است که باید آن را از نقاط عطف جنگ دانست.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را خاتمه‌ای بر جولان دشمن دانست و افزود: بعد از فتح خرمشهر جنگ شکل دیگری به خود گرفت و کشورهایی که فکر می‌کردند قادرند ایران را فتح و به کشوری ضعیف و قابل تجزیه تبدیل کنند، با شوکی قوی روبه‌رو شدند.

وی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: این جمله امام نشانگر پیوند میان آسمان و زمین بود، زیرا رزمندگان ما فقط با نیرو و تجهیزات خودشان نمی‌جنگیدند و حتی در مقاطعی کشور از فقر مهمات و تسلیحات رنج می‌برد.

سرسنگی با بیان اینکه بعد از جنگ تصور بر این شد که جنگ خاتمه یافته است، اما ما با وارونگی فرهنگی روبه‌رو شدیم گفت: ارزش‌ها و فرهنگی که در طول هشت سال دفاع مقدس زاده و خلق شد بر اثر بعضی غفلت‌ها جای خود را به ارزش‌های دیگر داد و فرهنگی که با خون شهدا آمیخته بود کم‌کم از بین رفت. ما به غلط فکر کردیم جنگ از بین رفته است، اما جنگ همچنان ادامه دارد.

وی چاره بی‌اخلاقی‌ها و فسادهای جامعه اسلامی را بازگشت به فضای جامعه در زمان جنگ دانست و بیان کرد: نیاز است که جوانان خود را با قهرمانان سرزمین آشنا کنیم و الگوهایی بسازیم تا تحت راهنمایی‌های آنها بتوانند راه خود را پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم سید جلال زرگر مدیر کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران، درسخنانی اظهار داشت: اداره کل امور دانشجویان و کارکنان ایثارگر دانشگاه تهران از واحدهایی است که در چارچوب قوانین و مقررات، خدمت به خانواده‌های شاهد دانشگاه را بر عهده دارد.

زرگر در توضیح تاریخچه این همایش گفت: در جهت تشویق و ترغیب دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی، در تاریخ 16 اسفند 88 آیین‌نامه‌ای به تصویب رسید که دانشجویانی که در زمینه‌های علمی و فرهنگی فعالیت‌های قابل توجهی داشتند، با بررسی سوابق آموزشی و تحصیلی، سوابق پژوهشی، فعالیت‌های فرهنگی و رعایت شئون دانشجویی و ایثارگری مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی همچنین درباره بررسی نهایی و انتخاب دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر سال تحصیلی 94-1393 بیان کرد: اطلاع‌رسانی فراگیری انجام شد و با دریافت مدارک از دانشجویان و بررسی سوابق آنان، کمیته‌ای تشکیل شد و 11 دانشجو که بیشترین امتیاز را داشتند، انتخاب شدند.

مدیر کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران، تعداد دانشجوهای ایثارگر را در مقاطع تحصیلی مختلف 2379 نفر اعلام کرد و گفت: 1064 نفر در دوره کارشناسی، 958 نفر در دوره کارشناسی ارشد، 74 نفر در دوره دکتری حرفه‌ای و 283 نفر در دوره دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند. همچنین 618 نفر از کارکنان و 125 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران از خانواده‌های گرانقدر شاهد و ایثارگر هستند، که در مجموع 3119 نفر می‌شوند.

در پایان از دانشجویان ممتاز سال تحصیلی 94- 1393 از جمله آرمین جعفری دانشجوی رتبه اول دانشکده برق در دوره کارشناسی، "فاطمه تیمورا دانشجوی ممتاز کارشناسی رشته اقتصاد، ملیحه خورشیدی دانشجوی ممتاز کارشناسی رشته حقوق، "محسن فروغی‌فر دانشجوی ممتاز کارشناسی رشته برق و رتبه سه ارشد، "امیر شریفی" دانشجوی ممتاز ارشد رشته جغرافیا، رتبه یک کارشناسی و چهار دکتری، علی محمدزاده دانشجوی ممتاز ارشد رشته مدیریت، سرور اسفنده" دانشجوی ممتاز ارشد محیط زیست و منابع طبیعی، محمدمحسن روزی‌طلب دانشجوی ممتاز ارشد رشته حقوق "علی کلانتری حصاری" دانشجوی ممتاز دکتری رشته بافت‌شناسی، رتبه یک کارشناسی ارشد و دکتری، حسن شفیعی دانشجوی ممتاز دکتری مهندسی کامپیوتر و رحمت محمدی دانشجوی ممتاز دکتری رشته اصلاح نباتات تجلیل شدند


تگ ها تجلیل از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران دانشگاه تهران دانشجو دانشجویان ممتاز

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی