پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 خرداد 1390 - 21 June 2011

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: موزه ویژه روستایی در مراکز علمی و دانشگاهی باید راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی پیش ‌از ظهر امروز در مراسم پاسداشت روز جهانی و هفته صنایع دستی که در سالن سلمان هراتی اداره‌کل ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهانی شدن، حفظ و گسترش هویت ملی و تمدن اصیل ایرانی در مقوله هنر صنایع دستی قرار دارد.
وی تصریح کرد: باید با رویکرد هوشمندانه و استفاده از ابزارهای صحیح در شناساندن هویت فرهنگی، ملی و تمدن اسلامی ایرانی نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه هویت ملی و تمدن اصیل ایرانی را در قالب صنایع دستی به دنیا و جهان نشان دهیم، افزود: یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن کشور است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بیان داشت: این صنعت و به عبارتی این هنر صنعت، بی‌بدیل و بی‌رقیب حاصل ذوق و هنر، سلیقه، ابتکار و خلاقیت هنرمندان و صنعتگران عزیزی است که صبورانه آداب، سنن و رسوم و در یک کلام پیام فرهنگی نسل‌ها را در محصولات تولیدیشان متجلی کرده و از آن پاسداری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه امروزه جایگاه و مولفه‌های فرهنگی ما می‌تواند به هویت واقعی ما کمک کند، ادامه داد: صنایع دستی نقش مهمی برای نیروی انسانی در امر تولید در نظر می‌گیرند، چرا که در فرایند تولید این مصنوعات، دست انسان دارای نقش اساسی است.
ابراهیمی با اعلام اینکه این صنعت بستر مناسب را برای اشتغالزایی جوانان کشور و استان ایجاد می‌کند، گفت: صنایع دستی از محورهای اصلی توسعه محسوب می‌شود.
این مسئول استانی تصریح کرد: صنایع دستی به دلیل برخورداری از بار فرهنگی و دارا بودن جنبه‌های هنری می‌تواند عامل ترویج عناصر فرهنگی در نقاط مختلف کشور و حتی فراسوی مرزها باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه صنایع دستی در مناطق روستایی یکی از عوامل مکمل اقتصاد کشاورزی است، اظهار داشت: به دلیل دارا بودن استعداد ایجاد فرصت‌های شغلی و کسب درآمد، با پر کردن اوقات فراغت و بیکاری روستاییان مانع از مهاجرت‌های گسترده فصلی یا دائمی آنها به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی ادامه داد: در این بخش باید از تمام ظرفیت‌ها، نیروی انسانی کارآمد و متخصص در زمینه تولید و آثار از دانشگاه‌ها و موسسات استفاده کنیم.
ابراهیمی خواستار راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با این ظرفیت در استان شد و گفت: بانک اطلاعات جامع از وضعیت صنایع دستی استان باید تهیه شود تا با تقویت در این بخش آسیب‌ها را شناسایی کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه حمایت‌های لازم در بخش صنایع دستی به خوبی انجام نمی‌گیرید، نقش و اهمیت صنایع دستی به‌عنوان هنری مقدس، صنعتی مستقل، بومی و اصیل با جنبه‌های قوی کاربردی از جهات هنری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی بر همگان و به‌ویژه محققان آشکار است.
وی مهم‌ترین چالش در حوزه صنایع دستی را نبود دانش و شناخت کافی در صنایع دستی استان عنوان کرد و گفت: ضعف عمیق پژوهشی و تحقیقاتی از دیگر چالش‌های مهم در این بخش است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در سمینارها و مراسم‌های مختلف تجلیل در کنار سکه از صنایع دستی بومی باید استفاده شود، بیان داشت: آثار هنری و صنایع دستی به عنوان فرهنگ تاثیرگذار در حوزه مباحث تاریخی و فرهنگی به عنوان هدیه استفاده شود.
این مسئول استانی با اعلام اینکه هنوز صنایع دستی به خوبی در استان معرفی نشده است، افزود: برخی از آثار تولیدی مورد غفلت و بیتوجهی قرار گرفته است و باید زمینه‌های معرفی صنایع دستی در استان ایجاد شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پایان با اشاره به اینکه موزه ویژه روستایی در مراکز علمی و دانشگاهی باید راه‌اندازی شود، یادآور شد: راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی صنایع دستی در استان ضروری است.

تگ ها راه اندزی موزه ویژه روستایی دانشگاه های مازندران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی