پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 آذر 1391 - 17 December 2012



وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان را به هراس خواهد انداخت

یک استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان را به هراس می‌اندازد و بر همین اساس آنان از هیچ کوششی در ضربه زدن به مکتب اسلام دریغ نمی‌کنند.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس از مرند، آیت‌الله طاها موسوی امشب در جمع دانشگاهیان این شهرستان با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در اسلامی کردن دانشگاه‌ها اظهار کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها پدیده جدیدی نیست، این مسئله از همان ابتدای پیروزی انقلاب مطرح بود ولی به دلیل اینکه نسبت به آن توجه کافی نشد، رهبر انقلاب مجدداً توجه خود را به آن معطوف داشتند و بار دیگر بر اهمیت آن تأکید ورزیدند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد هنوز هم در این زمینه ابهام‌هایی وجود دارد و این سؤال مطرح است که اصولاً «اسلامی کردن دانشگاه‌ها» یا «انقلاب فرهنگی» چه مفهومی دارد.

موسوی تصریح کرد: اگر قرار است چنین کاری انجام شود اینکه چگونه و به دست چه کسانی انجام خواهد گرفت مهم است؛ یعنی اگر بخواهیم دانشگاه «اسلامی» باشد باید دانشجو، استاد، برنامه، کتاب درسی، فضای آموزشی، وسایل کمک آموزشی و به طور کلی همه ابعاد تربیتی و فرهنگی ان اسلامی باشد.

موسوی تصریح کرد: در یک دانشگاه اسلامی استادی که تدریس می‌کند باید با اصول و مکتب اسلامی همچنین عمل به آن آگاهی کامل داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های قم و تهران در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مفتح در آستانه سالروز هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها فرصتی است که نیازهای بشری را در قالب آموزه‌های دینی و فرهنگ علوم قرآنی برای رسیدن به سوی کمال و خوشبختی ترسیم کرد.

موسوی گفت: انقلاب اسلامی پس از 33 سال در بحث اسلامی کردن دانشگاه‌ها مشکل دارد و تعریف غلطی از آن مطرح است چرا که مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی تاکنون نتوانسته‌اند جواب نیازهای جوانان و قشرهای دانشجو به عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی را در دانشگاه‌ها مهیا کنند.

وی اظهار کرد: مردم آذربایجان در دنیا نمونه غیرت اسلامی، نخبگی و علوم دینی هستند و این امر از بروز و ظهور دانشمندان و علمای بزرگ در این خطه ثابت شده است..

وی تصریح کرد:دشمن تا امروز با تحریم و جنگ نرم نتوانسته به اهداف شوم خود برسد و بر همین اساس جوانان و قشرهای فرهیخته ما در را هدف قرار داده و می‌خواهد با تفرقه بین دو قشر حوزه و دانشگاه به اسلام ضربه بزند.

موسوی در ادامه بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را ناشی از آگاهی و هدایت رهبران سیاسی به اسلام و متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: هرگاه در جامعه‌ای تفکرات اسلامی و قرآنی حاکم باشد دشمنان نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند.

وی رشد اسلام‌گرایی 72 درصدی در کشورهای اروپایی را ناشی از توجه به علم و فرهنگ اصیل اسلامی دانست و افزود: این تاثیرات نقش رهبری و انقلاب اسلامی را در جهان ثابت می‌کند.



تگ ها دانشگاه حوزه حوزه و دانشگاه حوزه و دانشگاه و تبادل اطلاعات تبادل اطلاعات تبادل اطلاعات بین دانشگاه و حوزه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی