پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 دی 1392 - 07 January 2014


قرار نگرفتن سرانه کافی برای دانشجویان در دست دانشگاه ها

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رعایت سرانه دانشجویی را از نکات مورد توجه در حوزه آموزش دانست و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر ورود دانشجویان به این دانشکده به ازای سرانه دانشجویی نیست و دانشگاه بودجه اختصاصی را در ارتباط با ورود دانشجویان برای دانشکده‌های مختلف دریافت نمی‌کند و معمولا هزینه‌های آموزشی از بودجه کلی تامین می‌شود. بر این اساس سرانه دانشجویی در ارتباط با هر دانشجو لحاظ نمی‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
دکتر محمدشریف زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده داروسازی را از قدیمی‌ترین و نخستین دانشکده‌های داروسازی در سطح کشور دانست و افزود: حدود 700 دانشجوی عمومی رشته داروسازی، 264 دستیار PhD و تخصصی و همچنین 20 دانشجوی کارشناس ارشد در این دانشکده تحصیل می‌کنند. در حال حاضر 10 گروه آموزشی در دانشکده مشغول ارائه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدماتی هستند.

وی در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی اعتقاد داریم آموزش باید به طریقی انجام شود که شایسته دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد. یعنی داروسازان، فارغ التحصیلان و همچنین متخصصین مربوط به این رشته توانایی و قابلیت آن را داشته باشند که نیازهای علمی و کاربردی متناسب با تحصیلاتشان شامل نیازهای مهارت محور، مرتبط با صنعت، نیازهای تولیدی، مشاوره‌ای و ستادی را در سطح جامعه برآورده کنند که این امر در مورد تمامی دانشجویان اعم از دانشجویان دوره عمومی، مقطع PhD، تخصصی و دانشجویان بین الملل صدق می کند.

دکتر شریف زاده رعایت سرانه دانشجویی را از دیگر نکات مورد توجه در حوزه آموزش دانست و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر ورود دانشجویان به این دانشکده به ازای سرانه دانشجویی نیست و دانشگاه بودجه اختصاصی را در ارتباط با ورود دانشجویان برای دانشکده‌های مختلف دریافت نمی‌کنند و معمولا هزینه‌های آموزشی از بودجه کلی تامین می‌شود بر این اساس یعنی سرانه دانشجویی در ارتباط با هر دانشجو لحاظ نمی‌شود.

وی به ضرورت بازنگری در کیفیت آموزش در راستای توسعه محوری تاکید کرد و افزود: این بازنگری‌ها در مقاطع مختلف مطرح است که هزینه خاص خود را می‌طلبد. همچنین در آموزش، برنامه‌های نوین با رویکرد فعال، یادگیری فعال و الکترونیکی از جمله برنامه‌های آموزشی ما است که البته این برنامه‌ها نیز نیازمند هزینه و لوازم کمک آموزشی بروز است.

دکتر شریف زاده با بیان آن که اصلاح سرانه هیات علمی نسبت به فراگیران نکته‌ای است که برای ارتقاء کیفیت آموزش باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در آموزش دوره عمومی، PhD و تخصصی داروسازی، نیازمند حضور اساتید خارج از دانشکده و یا دانشگاه هستیم که حق التدریس این اساتید در سال هزینه بالایی را شامل می شود. البته امسال کم وبیش با همکاری دانشگاه توانسته‌ایم این هزینه‌ها را جبران کنیم ولی ادامه این مسیر باید همراه با چاره اندیشی و فراهم کردن بستر مناسب آن باشد.

وی توسعه فضای آموزشی و تامین بودجه آن را از دیگر نکات ضروری و مورد توجه در دانشکده دانست و گفت: حفظ و ارتقای کیفیت آموزش کلاس های تئوری، آزمایشگاهی، دوره های عمومی و تخصصی، با توجه به تعداد دانشجو و دستیارانی که در دانشکده مشغول به تحصیل هستند نیازمند فضای مناسب و کافی هستند. البته دانشکده برای این منظور برنامه ای را تدوین کرده است که در حال نهایی شدن است.

رییس دانشکده داروسازی افزود: تامین مواد اولیه آزمایشگاهی برای کلاس‌های عملی در مقاطع مختلف کاملا ضروری است و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در نظر گرفتن هزینه های مربوطه از اولویت‌های سال آینده دانشکده است چرا که این آزمایشگاه‌ها از بدو ورود دانشجویان به دانشکده تا پایان دوران تحصیل فعال و امکان تامین مواد آزمایشگاهی در شرایط مختلف باید وجود داشته باشد.

دکتر شریف زاده در پایان بر لزوم فراهم کردن فضای مناسب جهت افزایش انگیزه اعضاء هیات علمی تاکید کرد و گفت: لازم است شرایط را برای افزایش انگیزه و همکاری بیشتر اعضاء هیات علمی و مشارکت بیشتر آنها در فعالیت های جمعی دانشکده فراهم کنیم تا برای رسیدن به اهداف آموزشی، پژوهشی و کلیه مواردی که در نظر داریم، اقدامات خود را به نحو احسن انجام دهیم.

تگ ها سرانه دانشجویی سرانه دانشگاه ها سرانه موجود در دانشگاهها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی