پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 بهمن 1392 - 01 February 2014


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: باید به سمت دانشگاهی کیفی پیش رویم





 رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر روسای دانشکده‌ها را روشی برای تزریق ایده و انرژی جدید به سیستم دانست و توسعه ذهنی افراد در تحمل نقد، بیان مناسب نقدها و قبول انتقادات سازنده را ضروری خواند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر جعفریان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تقدیر از اعضای هیات علمی دانشکده پیراپزشکی برای مشارکت فعال در نظر سنجی گفت: خوشبختانه در تمامی دانشکده ها تقریبا این روند برقرار بود و به طور متوسط بیش از 80 درصد در نظرسنجی ها شرکت کردند که نشان از شأن و عمق فعالیت های دانشگاه دارد.

وی افزود: طبیعتا وقتی مشارکت افراد بالاست موجب می شود تا مکانیسم انتخاب پخته تر شود و نتایج بهتری حاصل شود.

جعفریان با اشاره به برنامه های توسعه ای دانشگاه از یکسو و چالش ها و مشکلات دانشکده پیراپزشکی از سوی دیگر خاطر نشان کرد: به نظر می رسد حسن سلوک و فروتنی دکتر درگاهی در این مسیر کمک کرد تا این دوره به خوبی طی شود.

وی ادغام و انتزاع دانشگاه را حرکتی سنگین، پر چالش و پر زحمت خواند و تصریح کرد: متاسفانه اکنون مشکلات دانشکده هایی که از لحاظ فیزیکی ادغام شدند بیش از سایر دانشکده هاست و این چالش مضاعفی بر دوش دکتر درگاهی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به نظر می رسد که دانشکده پیراپزشکی نیازمند احیاء مجدد است چرا که بسیاری از زیر ساخت های این دانشکده تغییر کرده و اکنون باید مجددا ایجاد شود از این رو پذیرفتن مسئولیت در شرایط فعلی کار راحتی نیست.

جعفریان، تغییر در جهت مثبت را امری شایسته و ارزشی دانست و تاکید کرد: تغییر فی نفسه ارزش نیست، مگر آنکه منجر به حرکتی مثبت شود. در تغییر مسئولین در حوزه های آکادمیک نیز تنها جایگزینی افراد مطرح نیست، بلکه هدف، تغییر ایده ها و تزریق انرژی جدید به سیستم است.

وی به تشریح دیدگاه خود برای تغییر مدیران پرداخت و گفت: این تغییر به معنی نفی خدمات پیشینیان و یا بهبود تمامی امور بدست مدیران جدید نیست؛ بلکه مدیران جدید تنها برای بیان ایده های جدید با انرژی تازه منصوب می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: این تصور که با تغییر افراد همه مشکلات مجموعه قابل حل خواهد بود تصور غلطی است، چرا که بهترین هنر مسئولین شناخت مشکلات و ارائه راهکار برای حل آن است و افرادی در این میان موفق می شوند که برنامه ریزی درستی داشته باشند.

جعفریان بزرگی و کوچکی دانشکده ها را ملاک توجه و اهمیت به آنها ندانست و اظهار داشت: هرکدام از دانشکده ها دارای نقش و کارکردهای مجزایی است؛ اما این ناوگان در کنار هم تکمیل شده و از این رو اندازه، تعیین کننده میزان اهمیت و توجه به آنها نبوده و نیست.

وی ادامه داد: قطعا دانشگاه متناسب با تعداد دانشجو، حجم کار و برنامه های دانشکده ها، از آنها حمایت خواهد کرد.

وی از سیر صعودی سرانه تولید مقالات در دانشکده پیراپزشکی خبر داد و افزود: سیر سرانه تولید مقالات در این دانشکده صعودی است اما شیب تندی ندارد به نحوی که سهم دانشکده پیراپزشکی از بودجه پژوهشی دانشگاه حدود 3 درصد است و سهم تولید مقاله در آن 1.15 درصد لذا لازم است که این دانشکده از نظر پژوهشی رشد بهتری نماید.

جعفریان، دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشگاهی برتر در کشور و موجب افتخار دانست و گفت: خوشبختانه منش و فضایی در دانشگاه حاکم است که به تنهایی ارزش افزوده و باری مثبت محسوب می شود از این رو لازم است با تعامل درست با یکدیگر، نشان دهیم که محیط آکادمیک و افراد علمی باید دارای چه خصوصیاتی باشند.

وی خواستار انتشار منش و خصوصیات اخلاقی مناسب به عنوان تربیت یافته دانشگاه برتر کشور شد و تاکید کرد: برجستگی و برتری دانشگاه به دلیل تعداد بالای اعضای هیات علمی آن نیست بلکه به افرادی است که در آن هیات علمی هستند لذا آنچه از این دانشگاه به عنوان یک نماد و الگو باید منتشر شود، غیر از وجهه علمی و دانش افراد، منش و خصوصیات اخلاقی مناسب و توجه به کرامت انسانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با بیان اینکه باید توسعه کیفی را در دستور کار قرار دهیم، افزود: اگر می خواهیم در کشور نقش خود را به عنوان دانشگاه برتر حفظ کنیم و در عرصه منطقه ای و بین المللی برتر باشیم، باید به سمت دانشگاهی کیفی پیش رویم و به گونه ای دانش آموخته تربیت نماییم که هیچ دانشگاه دیگری نتواند در کشور و منطقه با آن کیفیت نیرو تربیت نماید.

دکتر جعفریان خواستار ارائه برنامه از سوی دکتر صفدری رییس جدید دانشکده پیراپزشکی به منظور ارتقاء کیفی حوزه آموزش و پژوهش دانشکده شد و گفت: مطمئنا دانشکده پیراپزشکی مشکلاتی از نظر فضا و زیر ساخت ها دارد که علی رغم محدودیت منابع سعی خواهیم کرد در این بخش بهبودی حاصل شود. اگر چه تقریبا اکثر فضاهای فیزیکی دانشگاه قدیمی و نامناسب است و تقریبا فضایی در خور شأن دانشگاه وجود ندارد اما در این مسیر هر حمایت و کمکی که بتوانیم انجام می دهیم.


تگ ها رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران رئیس دانشگاه علوم پزشکی دکتر جعفریان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی