پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 بهمن 1392 - 04 February 2014


فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید‌ کارآفرین باشند‌

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانش‌آموخته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما باید کارآفرین باشند، نه اینکه بعد از اتمام درس به دنبال کار بگردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدایی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه وی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر از جمله مراکز معتبر آموزش عالی کشور است که تاثیر به سزایی در توسعه و اقتصاد منطقه و کشور دارد.

وی بیان داشت: اساس و مبنای کار من در این دانشگاه، برنامه‌هایی است که رئیس جمهور در مبارزات انتخاباتی خود بیان کردند و به عنوان کارگزار دولت تدبیر و امید سعی می‌کنم، این برنامه‌ها را دنبال کنم.

فدایی افزود: یکی از برنامه‌های دولت برای مراکز آموزشی، دستیابی به دانشگاه‌های جهان‌تراز کارآفرین، دانش‌افزا و ثروت‌آفرین است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باهنر کرمان باید به موقعیت و جایگاه جهانی دست یابد، خاطرنشان کرد: اساتید ایرانی خارج از کشور فرصت‌های مطالعاتی خود را در این دانشگاه داشته باشند تا ارتباط با دانشگاه‌های جهان تقویت شود.

وی تصریح کرد: برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی در دانشگاه باهنر می‌تواند رقابت‌پذیری دانشگاه‌ها را در سطح جهان بالا ببرد.

فدایی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید دانش‌افزا باشند، گفت: باید بعد آموزشی در دانشگاه‌ها تقویت و گسترش یابد و دانش را به معنای اعم آن در نظر بگیریم.

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر توجه ویژه به علوم انسانی ابراز داشت: باید به دنبال دانشی باشیم که اخلاق و معرفت را نیز در دانشگاه‌ها توسعه دهد.

وی عنوان کرد: مشکل کنونی جامعه ما اشتغال است و زیبنده نیست که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما منتظر کار باشند، دانش‌آموخته‌های این جامعه باید خود کارآفرین باشند.

فدایی افزود: ثروت‌آفرین بودن دانشگاه به این معنی است که 18 هزار دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان، سرمایه‌های جوان با‌استعداد، پرانرژی و آماده فعالیت و کار هستند.

وی بیان داشت: 600 عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان، نیروهایی متعهد و علاقه‌مند به آموزش و تحقیق، بهترین و بیشترین سرمایه یک جامعه محسوب می‌شود.

فدایی تصریح کرد: اگر نتوانیم از این سرمایه‌های موجود استفاده لازم را ببریم و این عده برای ما ثروت‌آفرین نباشند، مشکل کم‌کاری ما است.

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان در مورد توسعه عدالت آموزشی خاطرنشان کرد: عدالت کم و بیش مورد ظلم واقع شده است و باید از چهره عدالت به ویژه در دانشگاه‌ها و آموزش عالی ظلم‌زدایی شود.

وی گفت: تحقق واقعی عدالت به معنی داشتن مقررات‌، ضوابط، آیین‌نامه و بخش‌نامه جامع و کامل و پایبندی به قواعد و قوانین است.

تگ ها کارآفرین فارغ التحصیلان دانش آموختگان کارآفرین

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی