پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 اردیبهشت 1393 - 10 May 2014


برنامه ریزی مدون برای عرصه فرهنگی دانشگاه ها ضروری است





ˈ محمد ودود حیدری  افزود: زمانی که فرهنگ در شعار سال جاری در کنار اقتصاد درنظر گرفته شده است، رهبر معظم انقلاب تاکید بر بهره گیری از تجربه دوره سازندگی دارند تا به این طریق با ذکر شعار توسعه اقتصادی بتوان از تبعات بی توجهی به عرصه فرهنگ جلوگیری کرد.

وی یادآورشد: با بهره گیری از تجربه دوره سازندگی باید منادی اقتصادی در دهه پیشرفت و عدالت بود چرا که فرهنگ یکی از ارکان اساسی و زیرساختی آن محسوب می شود.

حیدری اظهار کرد: بسیج دانشجویی امسال در حوزه اقتصاد در راستای گفتمان سازی و پیگیری مطالبات رهبری برای دانشگاهیان، عمل می کند و از همین رو سال 93 را سال پیگیری مطالبات رهبری در عرصه اقتصادی قرار داده است.

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: در عرصه اقتصاد، بسیج به گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی اکتفا می کند اما در عرصه فرهنگ در مجموعه فعالیت ها، بسیج دانشجویی به دنبال این است که آسیب های فرهنگی توسعه اقتصادی بدون فرهنگ را تبیین کرده و مولفه های اصلی پیشرفت را در کنار عدالت بیان کند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت واژه ای است که توسعه را در بر دارد و توسعه در کنار فرهنگ غنی اسلامی موفقیت در راهی را در پیش روی کشور قرار می دهد که بسیاری از کشورها رفته اند اما به مقصد نرسیده اند.

حیدری با بیان اینکه در سال 93 بسیج دانشجویی در تلاش برای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و گفتمان سازی در عرصه فرهنگ است، بر لزوم پیگیری این مطالبات از سوی مراجع تخصصی و گفتمان سازی در دانشگاه ها تاکید کرد.

مسوول بسیج دانشجویی کشور طراحی و تدوین مدل های مدیریت جهادی را برنامه دوم بسیج دانشجویی برای سال جاری عنوان کرد و خواستار تبیین ابعاد مختلف مدیریت جهادی در جامعه شد.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از مدیریت جهادی می توان گام های بلندی برای پیشرفت کشور برداشت، مدیریت جهادی را کاری با نظم، برنامه ریزی، همت و تلاش، رعایت تقوا، در نظرگرفتن اقتضائات بومی و محلی و نیازهای مردم و مستضعفین عنوان کرد.

حیدری تاکید کرد: چنین شاخصه هایی از مدیر کم تجربه، بی حال و ناتوان، فردی توانمند، فعال و پر تحرک می سازد که می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت کشور داشته باشد.

مسوول بسیج دانشجویی کشور به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگی اشاره کرد و بخش عمده مشکلات فرهنگی موجود را ناشی از تهاجمات دشمنان برشمرد.

وی با بیان اینکه تهاجم دشمنان به انقلاب های موفق طبیعی است، به تاثیر گسترده انقلاب اسلامی بر رشد روز افزون تفکر انقلابی تاکید و افراد حامی انقلاب اسلامی را بزرگترین خطر برای دشمنان عنوان کرد.

حیدری انقلاب اسلامی را هم اکنون تنها حاکمیت تقابل کننده با استکبار جهانی خواند و مهمترین راهکار مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان را استحکام درونی قدرت برشمرد.

مسوول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه قدرت فقط در عرصه اقتصادی نیست، بر لزوم تقویت ابعاد مختلف اقتدار و قدرتمندی در عرصه فرهنگی و سیاسی کشور تاکید کرد.

وی پیشنه فرهنگی، زیرساخت ها و شخصیت های برجسته فرهنگی را برای تقویت عرصه فرهنگ کشور ابزاری قوی و مناسب و قابل بهره برداری عنوان کرد و درست عمل کردن در این بخش را زمینه ساز جلوگیری از اغلب جناح بازی ها و اختلافات سیاسی در دانشگاه ها و جامعه خواند.

حیدری افزود: برای فرهنگ سازی و تقویت بنیه های فرهنگی، کشور نیازمند برنامه ریزی جامعی است و برای تدوین چنین برنامه ای دستگاه ها و مجموعه های متولی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت باید وارد عرصه شوند.

مسوول بسیج دانشجویی کشور به وجود اختلاف سلیقه در تشکل های دانشجویی اشاره کرد و وجود چنین جریانی را مزیتی برای مجامع علمی خواند.

وی دانشگاه ها را محل تقابل اندیشه ها و انتخاب بهترین تفکر عنوان کرد و آزادی مدنظردر جامعه را مغایر با یکسان سازی تفکر افراد برشمرد.

حیدری بر لزوم حرکت همه افراد جامعه در مسیر دستیابی به یک هدف مشترک تاکید کرد و خواستار ترسیم اهداف مشترکی که مهر تایید انقلاب اسلامی بر روی آن خورده است شد.

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: در صورتی که متولیان اصلی آموزش عالی کشور بتوانند سامانه فرهنگی دانشگاه ها را به سمت و سویی سوق دهند که به اهداف فرهنگی مشترک از سوی مدیران فرهنگی دانشگاه ها بها داده شده و جلوی عرض اندام های غیر اصولی و غیر واقعی که ناشی از اختلاف سلیقه ها است گرفته شود شرایط کنونی بهبود خواهد یافت.

وی تاکید کرد: اختلاف سلیقه تشکل های دانشجویی در حوزه سیاست در چارچوب نظام اسلامی پذیرفته شده است اما اختلاف سلیقه در مبانی فرهنگی که ریشه در مبانی اسلامی و مکتبی و انقلابی کشور دارد، نیازمند طراحی و ترسیم چارچوب های جدیدی است.

حیدری ادامه داد: چند ماهی است که شاهد شعارهای رنگ و لعابدار از سوی مسوولان وزارت علوم هستیم، اما به نظر با شعار دادن نمی توان اوضاع فرهنگی را سامان داد.

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: اگر در حوزه فرهنگ مدیریت و برنامه ریزی درستی وجود نداشته باشد جامعه به ولنگاری فرهنگی دچار می شود و در حوزه فرهنگ اگر نگرش به کف های روی آب این حوزه بوده و ساماندهی مناسبی نیابد، نمی توان توقع داشت که زیرساخت های فرهنگی جامعه اصلاح شود.

وی یادآورشد: اختلاف سلیقه در حوزه فرهنگی را نیز می توان با استدلال و بیان روشن به بحث و مناظره گذاشت اما زمانی مدیران باید وارد شوند که اختلاف برسر مبانی اساسی نظام و انقلاب اسلامی باشد.

حیدری تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی دارای یک سلسله از شاخصه های فرهنگی و سیاسی روشن و مدونی است که اگر به آنها به درستی بها داده شود می توان ساماندهی فرهنگی دانشگاه ها را به سمتی سوق داد، اما اگر با طرح شعارهای به ظاهر رنگ و لعابدار بخواهیم حوزه فرهنگ دانشگاه را رها کنیم به حتم به ولنگاری فرهنگی منتهی می شود.

مسوول بسیج دانشجویی کشور به جریان مذاکرات هسته ای اشاره کرد و مذاکره با دشمنان را اقدامی با سابقه برای نظام اسلامی برشمرد.

وی برلزوم پیش برد مذاکرات فقط در چارچوب فناوری هسته ای تاکید و به علاقه برخی دولتمردان برای محدود نبودن مذاکره با آمریکا به مسایل هسته ای اشاره کرد.

حیدری تصریح کرد: فراتر رفتن از مذاکرات هسته ای خط قرمز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و بسیج دانشجویی در مقابل آن ایستادگی خواهد کرد.

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: مذاکره با آمریکا فقط در قالب موضوع فناوری هسته ای خواهد بود و زمان آن رسیده است که پس از گذشت چند ماه از توافقات اولیه محصول این مذاکرات توسط دولتمردان به مردم گزارش داده شود.

وی اظهار کرد: اگر پس از گذشت مدتی مردم شاهد اتفاقات مثبتی نباشند، به حتم تداوم آن به نفع ملت و نظام اسلامی نخواهد بود.

حیدری افزود: هیچ کشوری با کوتاه آمدن در مقابل آمریکا به جایی نرسیده است.

مسوول بسیج دانشجویی کشور بر لزوم بهره گیری از تجربه دیگر کشور ها در زمینه ارتباط با آمریکا تاکید کرد و گفت: دولتمردان کاری نکنند که مردم فکر کنند مشکل، مشکل اقتصاد نبوده و راه حل موضوع مذاکره با آمریکا بوده است.

وی یادآور شد: برای برخی افراد این تصور پیش می آید که مذاکره در مورد فناوری هسته ای کنار برود و اصل مذاکره با آمریکا جدی گرفته شود.

حیدری به انتصابات وزارت علوم اشاره کرد و منصوب کردن مدیران را حق طبیعی هر وزیری خواند.

مسوول بسیج دانشجویی کشور گفت: دخالت بسیج زمانی خواهد بود که این انتصابات مغایر با شاخص های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی باشند و فردی منصوب شود که دارای سابقه دخالت و همراهی با فتنه، برخورد با نفاق و برخورداری از اندیشه ای مغایر با تفکرات و آرمان های امام خمینی(ره) باشد.

وی تصریح کرد: در فتنه 88 سره از ناسره مشخص شد و کسی که در آن فتنه که به دنبال براندازی نظام اسلامی بود حضور داشته، صلاحیت حضور در مناصب وزارت آموزش عالی کشور را ندارد.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی