پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 خرداد 1393 - 24 May 2014


شناسنامه سلامت برای دانشجویان و  معلمان






 معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از صدور شناسنامه سلامت، تدوین بخشنامه کار دانشجویی، انتخاب دانشجوی نمونه، شوراهای صنفی، بالا بردن کیفیت و تجهیزات خوابگاهی خبر داد.

 دکتر حسینی در بیان اولویت‌های معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در مجموعه معاونت دانشجویی، علیرغم کاستی­ ها­ در کل، نگرش خوبی وجود دارد و فلسفه وجودی این معاونت، همچنین مأموریت این معاونت را بیشتر همکاران ما درک کرده ­اند، حتی می توانم بگویم بهتر از بنده خودشان را مدافع حقوق دانشجو میدانند. خودشان می­گویند ما موظفیم فضا را برای دانشجویان به شکل مطلوب مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه امور دانشجویی، تقریباٌ بخش اعظم فعالیت هایمان زیر مجموعه وزارت علوم است و ارتباط تنگاتنگ و مناسبی در این راستا ایجاد شده است و بر اساس آیین نامه ­ها، شیوه نامه ­ها و دستور العمل ­های آنان اقدام می ­کنیم، افزود: تمام تلاش را برای بالا بردن استانداردهایمان به کار گرفته ایم. اگر چه هنوز ممکن است از نظر زیر ساختی مشکل داشته باشیم. طی جلساتی که داشتیم بسیاری از فعالیت ها را با وزارت علوم هماهنگ کردیم، به طور مثال درخصوص راه اندازی سامانه نقل و انتقالات رایزنی انجام شد و درحال برنامه ریزی هستیم تا دانشجویان پردیس های ما نیز مانند سایر دانشگاه ها و در یک فرآیند زمانی مشخص و در یک فضای مجازی بتوانند این کار را انجام دهند.

به گفته حسینی، دغدغه دیگر، پیوند با وزارت علوم است، یکی از بخش های کلان ما صندوق رفاه است که پیرامون جزییات آن با سازمان امور دانشجویان در رایزنی هستیم تا بهترین تصمیم را اتخاذ نماییم، به عبارتی به دنبال زیر ساخت ها برای ارائه خدمات به دانشجویان، مثل انواع مختلف وام ها هستیم.

وی از صدور کارت های دانشجویی چندمنظوره خبر داد و افزود: این کارتها آماده شده است و در مرحله ارسال برای پردیس ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور می باشد. درخصوص راه اندازی اتوماسیون تغذیه سراسری هم، در مرحله اجرای برنامه هستیم و انشالله به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به موضوع ارایه خدمات مشاوره ای به دانشجویان از راه اندازی کلینیک مشاوره خبر داد و گفت: این مرکز برای دانشجویان رشته ی مشاوره، تمرین کارورزی، یک محیط عملی برای کسب مهارت های حرفه ایست و امیدواریم بتوانیم در تعامل با سازمان نظام روان شناسی پروانه های لازم را برای مراکزمان دریافت کنیم، بنابراین می توانیم خدمات خارج از دانشگاه نیز داشته باشیم، البته این امر زمان می برد،انشاء الله تا پایان اردیبهشت، اولین مرکز مشاوره و یادگیری را در پردیس شهید چمران افتتاح می کنیم. خوشبختانه خیلی از پردیس ها و مراکز هم اعلام آمادگی کردند ولی حداقل هایی مورد نیاز است که باید کسب کنیم.

وی ادامه داد: بحث صدای مشاور، برنامه ی دیگرِ در دست اقدام است و نیاز به زیرساخت سخت افزاری و چند نفر مشاور دارد تا بتوانیم به هر دانشجویی، از هر نقطه ی کشور، هر زمان احساس نیاز به مشاور دارد و دسترسی به مشاور مرکز و یا پردیس نیست، یا مستقیماٌ نمی خواهد به مشاور مراجعه کند، خدمات ارائه نماییم.

حسینی همچنین بااشاره به توسعه زیر ساخت های ورزشی در قالب طرح های عمرانی گفت: بنا بر مدیریت، کنترل و هدایت امکانات برای ارائه ی بهترین خدمات به دانشجویان مهم است. بعضا، پردیس ها مجبورند به خاطر محدودیت اعتبارات، بخشی از فضا و امکانات را اجاره دهند ولی در صدد هستیم از این امکانات در درجه اول دانشجویان ما به شکل مطلوب بهره مند شوند.

مسأله و دغدغه ی بعدی، مراکز و پردیس هایی هستند که فاقد این زیرساخت ها هستند و ما باید آن را فراهم کنیم، حداقل یک سالن چند منظوره که بتوانند برای ورزش های انفرادی و گروهی با برنامه، در اوقات فراغت از آن بهره ببرند. از طرفی برخی از مراکز و پردیس ها رشته ی تربیت بدنی دارند، واحدهای تربیت بدنی هم عملی است، به همین سبب یکی از اولویت های ما توسعه ی زیر ساخت های ورزشی است،در این راستا با حوزه ی مربوطه که طرح و برنامه و معاونت اداری و مالی است، به دنبال تعریف برنامه ی مشترک هستیم تا بخشی از اعتبارات عمرانی را به این بخش هدایت کنیم.

وی از تدوین شناسنامه سلامت برای دانشجومعلمان خبر داد و افزود: این نکته که در ورودی و پذیرش دانشجو معلمان، کنترل کافی نداریم نیز نکته ای بسیار مهم است، چون پذیرش دانشجو معلمان، توسط مرکز برنامه ریزی آموزش نیروی انسانی انجام شده و پردیس ها در حقیقت مجری هستند و هیچ دخل و تصرفی در فرآیند شاخص ها و گزینش ندارند. بنابراین برای اینکه بتوانیم کنترل حداقلی داشته باشیم، شناسنامه ی سلامت تدوین کرده ایم که هم برای جذب و ورودی دانشجو معلمان و هم در دوره تحصیلاتشان مورد کنترل قرار بگیرند.

ضروری است دانشجومعلمان به عنوان کسانی که قرار است 30 سال به جامعه ی آموزش و پرورش کشور خدمت کنند از نظر سلامت روحی و جسمی تحت کنترل باشند، اگر مشکلات خاصی دارند شناسایی شود، کسی که نیازمند کمک است در درجه اول و اگر خیلی خاص است، این ها را ارجاع دهیم به مراکز خاص. مقدمات این طرح تدوین شده تا در قالب سامانه مجزا مورد استفاده قرار گیرد براین اساس شناسنامه سلامت به زودی در سامانه و مراکز اطلاع رسانی ارائه خواهد شد تا بتوانند به مرور این اطلاعات را کامل کنند، این در حالی است که ما حریم شخصی افراد را نیز رعایت می کنیم و اطلاعاتی که دریافت می شود خاص همان فرد است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی