پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 خرداد 1393 - 16 June 2014


تدوین سند آموزشی دانشگاه آزاد مطابق با اسناد بالادستی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه با بیان اینکه تدوین سند آموزشی این دانشگاه باید مطابق با تمامی اسناد بالادستی کشور باشد، گفت: برنامه استراتژیک دانشگاه مطابق با سند مهندسی فرهنگی و نقشه علمی کشور و برنامه راهبردی هیات موسس است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر حمید میرزاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برنامه ریزی در دانشگاه آزاد برنامه ریزی چند بعدی است و باید برای آن پارامترها و متغییرهای مختلفی را در نظر گرفت، گفت: به صورت طبیعی دانشگاه آزاد باید دارای یک سند واحد آموزشی باشد و این سند باید به عنوان الگو و نمونه واحد برای تمامی معاونت‌های دانشگاه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: نباید هر حوزه و بخش دانشگاه آزاد، یک برنامه خاص برای خود طراحی و تدوین کند و یا هر کدام از این بخش‌ها برای خود سند علمی و آموزشی خاصی داشته باشد. بنابراین باید یک سند آموزشی در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد داشته باشیم و تاثیرات عوامل مختلف را در برنامه ریزی‌ها در نظر بگیریم.

میرزاده با بیان اینکه معاونت‌ها باید در برنامه‌ریزی 5 ساله دانشگاه مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: در فعالیت‌های زیر بنایی نیز باید آموزش‌های مهارت محور و مدارس سما را که جزیی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستند از نظر کیفی توسعه دهیم که وجه غالب آن آموزش و مهارت محوری است.

میرزاده با بیان اینکه برنامه کامل، برنامه‌ای است که اهداف کمی و کیفی در آن مشخص باشد، گفت: برنامه‌ مناسب برنامه‌ای است که دو عامل کمی و کیفی را با هم در نظر بگیرد، بر همین اساس است که برنامه پنجم توسعه کشور و یا بودجه هر ساله کشور به صورت دقیق و جزیی دارای اعداد و ارقام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه تحصیلات تکمیلی و توجه و تاکید آن در برنامه استراتژیک دانشگاه، گفت: امروز توسعه تحصیلات تکمیلی نه تنها برای دانشگاه آزاد، بلکه برای فرهنگ و آموزش عالی کشور یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: به طور کلی ظرفیت کشور در پذیرش دکتری تنها 6 درصد متقاضیان و دوره کارشناسی ارشد 26 درصد متقاضیان است که این موضوعات به خوبی نیاز جامعه به توسعه در این دو مقوله نشان می دهد.

میرزاده ادامه داد: در سال 89 برنامه استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی در هیات موسس تصویب شد که به دلایل تحولات اقتصادی و سیاسی در سال‌های گذشته بازنگری در این برنامه لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله و استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی باید بر اساس 63 شاخص کلی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی و تدوین شود، گفت: سندی که در هیات موسس دانشگاه در سال 89 به تصویب رسید برای تدوین سند پنج ساله و بیست ساله قابل اعتماد است که باید معاونت آموزشی نسبت به بازنگری و اصلاح آن اقدم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی آیتم‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که نشان دهنده سیستماتیک بودن آن است، گفت: ارزیابی، اعتبار سنجی و کارآیی واحدها، بهبود سازمانی، استقلال و رقابت جویی، یافتن رتبه ویژه دانشگاهی در نظام علمی کشور، منطقه و جهان، پیشبرد اطلاعات، همگانی سازی علم، تصویرسازی در فضای مجازی، جهانی سازی، حضور در بازارهای جهانی جذب دانشجویان خارجی، گسترش آموزش عالی، گسترش تحصیلات تکمیلی، طراحی سامانه مدیریت اطلاعات پایان نامه‌ها و رساله های دکتری از از ویژگی های این برنامه است.

وی همچنین پیوند آموزش و آمایش سرزمین، تعیین سهم دانشگاه در تامین نیروی انسانی، پیشبرد درسی و آموزشی ، تخصصی سازی، پیوند تخصیص منابع با واحدها، توسعه سرمایه انسانی، جذب استاد، تنوع در جذب استاد، رشد کیفی، رتبه بندی واحدهای دانشگاهی، راهنمایی و مشاوره، پیشگیری از سرقت علمی، پیشبرد کیفیت آموزش، کار آفرینی و اشتغال، افزایش مهارت بینش دانشی دانش آموختگان، اشتغال کارآفرینان، پیوند با بازا رکار، پیشبرد کارآموزی و کارورزی، پیوند علمی، طراحی و اجرای سیستم اطلاع رسانی، نقش آفرینی در مهارت‌های نظام علمی کشور، سیاستگذاری و برنامه ریزی، کنترل و تعیین اولویت‌ها و پیوند جامعه با دانشگاه را از دیگر ویژگی‌های این برنامه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر این موضوع که متاسفانه سرقت علمی در محیط های دانشگاهی ما به افت بزرگی برای اعتبار دانشگاه‌ها تبدیل شده است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد باید در زمینه پیشگیری از این موضوع که متاسفانه به نقطه ضعفی برای محیط علمی و دانشگاهی تبدیل شده است، پیشرو باشد که خوشبختانه برای پیشگیری از سرقت علمی در این برنامه، اقدام خوبی انجام شده است.

میرزاده ادامه داد: برای رفع تمامی نواقص برنامه اقدام و استراتژیک تمامی معاونت‌ها برنامه‌ها و نقطه نظرات خود را به دفتر دکتر غریبی ارسال کنند تا با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان معاونت آموزشی، معاونت برنامه ریزی و معاونت مربوطه این برنامه به صورت کلی و کامل تهیه و تصویب شود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ظرف دو ماه آینده مجددا برنامه‌های 20 ساله و پنج ساله تهیه شده، در شورای دانشگاه مطرح و به تصویب می رسد.

در ادامه سایر معاونان و دیگر اعضای این جلسه نیز نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص برنامه اقدام معاونت آموزشی دانشگاه برای سال‌های 93 تا 96 که از سوی دکتر حسین غریبی تشریح شد، اعلام کردند.

در این میان دکتر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه در حوزه علوم پزشکی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با تولید مقالات علمی رتبه قابل قبولی در کشور دارد، گفت: در میان 22 دانشگاه کشور دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با تولید مقالات علمی رتبه نخست و در میان ارجاعات مقالات علمی رتبه سوم را دارا می باشد، البته باید توجه داشت که این 22 دانشگاه از میان حدود 2500 دانشگاه در کشور انتخاب شده اند.



تگ ها تدوین سند آموزشی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسناد بالادستی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی