پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 آذر 1393 - 06 December 2014


  هیچ واحدی از دانشگاه آزاد استان یزد تعطیل نمی‎‎شود



رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به بی‎‎مهری‏‏‌های دولت گذشته در قبال دانشگاه‎‎ آزاد اسلامی و متضرر شدن برخی از واحدهای این دانشگاه، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات و تدابیر صورت گرفته شده، شاهد تعطیلی هیچ کدام از واحدهای دانشگاه آزاد استان نخواهیم بود.

محمدرضا اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد این بی‎‎مهری‎‎ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میراث‏ امام راحل (ره) در دولت گذشته به شدت با نگاه قهرآمیز روبرو شد به طوری که توسعه رشته‎‎های این دانشگاه محدود شد و پذیرش دانشجو را با وجود ظرفیت‎‎های بالای دانشگاه آزاد به دانشگاه‎‎هایی دادند که حتی صندلی برای نشستن نداشتند.

وی با بیان این که واحدهای استانی دانشگاه آزاد همیشه به لحاظ پذیرش دانشجو در صدر واحدهای آموزش عالی قرار دارند، از نزول رتبه واحد یزد در سال گذشته به جایگاه دوم استان به دنبال همین بی‎‎مهری‎‎ها خبر داد.

این مسئول در ادامه ایجاد واحد علوم و تحقیقات را به عنوان تنها روزنه قانونی برای ادامه حیات این دانشگاه در دولت گذشته ذکر کرد و افزود: البته برخی از واحدها نیز به دلیل عدم امکان بهره‎‎برداری از ظرفیت‎‎های خود متضرر شدند ولی به دنبال تشکیل دانشگاه جامع آزاد یزد، از پس واحد یزد کمک دیگر واحدهای استان حتی در مدیدیت درآمد هزینه‎‎ها خواهد بود.

وی با اشاره به ارائه برخی از رشته‎‎های خاص از جمله در مقاطع دکتری به واحدهای تابعه استان در شهرهای یزد، گفت: معتقدیم که اگر خدمات برتری را در استان ارائه دهیم، هیچ دغدغه‎‎ای در مورد تعطیلی واحدها نخواهیم داشت و با اقداماتی که در این باره صورت گرفته نیز هیچ واحدی از دانشگاه ازاد استان تعطیلی نمی‏‏شود.

اسلامی با اشاره به فارغ التحصیلی 40 هزار دانش‏‏آموخته این دانشگاه تاکنون، تصریح کرد: در حال حاضر 15 هزار و 700 دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ‌استان یزد تحصیل می‎‎کنند که از این تعداد یک‏‏هزار و 100 نفر در رشته‎‎ها پزشکی و پیراپزشکی و بقیه در سایر رشته‌های دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان این که شش هزار و 500 دانشجوی این دانشگاه را خواهران و 9 هزار نفر را برادران تشکیل می‎‎دهند، اظهار کرد: 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه بومی و تنها 30 درصد غیربومی هستند که دانشجویان غیربومی نیز به دلیل مزیت‎‎های رشته‎‎های تحصیلی دانشگاه، آن را انتخاب کرده‎‎اند.

رییس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به وجود 23 رشته فعال دکترا در این دانشگاه و افزوده شدن چهار رشته جدید مقطع دکترا در ترم آتی، از جمله این رشته‎‎ها را دکتری ارتباطات، صنایع غذایی، مشاوره و روانشناشی، حقوق، مدیریت رسانه، مدریت دولتی و مدیریت صنعتی، عمران – سازه، علوم اقتصادی و غیره نام برد.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت‏‏افزایی در مراکز دانشگاهی، خاطرنشان کرد: دیگر دوره آموزش محوری و پژوهش محوری با پایان رسیده و لازم است که برای مهارت‏‏افزایی دانشجویان برای ورورد به بازار و صنعت تلاش کنیم.

اسلامی با اشاره به پذیرش 100 نفر عضو هیات علمی جدید برای دانشگاه واحد یزد در آینده بسیار نزدیک، از افزوده شدن سه دانشکده جدید به چهار دانشکده قبلی دانشگاه و نیز افزایش تعداد مدیر گروه‎‎های اموزشی دانشگاه از 30 به 70 نفر خبر داد.

وی همچنین به آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد از نهم آذر و ادامه یافتن آن تا پایان ماه جاری اشاره کرد و گفت: ثبت نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق پایگاه الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش با ورود به پایگاه اینترنتی azmoon.org انجام می‏‏شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پایان نیز یادآور شد: واجدین شرایط دکترا به دو روش پذیرش می‎‎شوند که یک شیوه به صورت آموزش محور با آزمون و روش دیگر پژوهش محور بدون آزمون که البته با احراز شرایطی امکانپذیراست.




تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی فرهادی آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی