پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 آذر 1393 - 10 December 2014


  دانشگاه تهران به دنبال ارتقای شاخص‌های بین‌المللی است


رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران به دنبال ارتقای شاخص‌های خود در سطح بین‌المللی است، گفت انتظار می رود که این سرمایه ملی و نماد آموزش عالی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در زمان بودجه‌ریزی بپذیریم که اعتبارات لازم باید پاسخگوی نیازهای این دانشگاه باشد، چرا که هزینه‌های دانشگاه تهران بیش از دانشگاه‌های دیگر است.

محمود نیلی احمدآبادی در همایش "نقش جنبش دانشجویی در تحولات اسلامی" که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع) و تبریک روز دانشجو، گفت: با تصویب تاسیس دانشگاه تهران توجه به آموزش عالی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های روز دانشجو در این دانشگاه در کمال آرامش برگزار شد، گفت که دانشگاه تهران به دنبال ارتقای شاخص‌های خود در سطح بین‌المللی است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران برای تربیت نیروی انسانی است که تاثیرات زیادی در عرصه‌های مختلف در کشور دارند. در سال‌های اخیر توجه به آموزش عالی تشدید شده که یکی از موضوعات مهم در سند چشم‌انداز کشور است که توجه زیادی به علم و فناوری شود.

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فعالیت‌های کشور باید بر مبنای دانش باشد، خاطرنشان کرد: تاکنون چنین توجهی وجود نداشته و این مسئولیت در حال حاضر بر عهده دانشگاهیان است چرا که بدون توجه به دانش، توسعه کشور امکان‌پذیر نیست.

نیلی احمدآبادی یادآور شد: ما به عنوان مسئولین دانشگاه تهران مطالبات را درک می‌کنیم و همان‌طور که دانشگاهیان در همه امور فعالیت جدی دارند ما نیز به این موضوع تاکید داریم و همیشه شاهد بودیم از زمان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تاکنون زمانی که کشور به قشر دانشگاهی نیاز داشته آنها حضور پررنگی از خود نشان داده‌اند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های مهم نظام ما تولید علم در کشور است که نشانه‌ای از تعهد دانشگاهیان است. دانشگاهیان می‌دانند که شاخص‌های دانشگاه باید متناسب با مطالبات کشور تغییر کند و دانشگاه تهران نیز انتظار توجهی ویژه دارد چرا که هیچ دانشگاهی در کشور به این اندازه در سرنوشت و توسعه کشور نقش ایفا نمی‌کند و هیچ حوزه‌ای نیست که دانشگاه تهران به آن وارد شده و موفق نبوده باشد.

رییس دانشگاه تهران در ادامه افزود: در حوزه علوم انسانی نیز دانشگاه تهران زبانزد است که این توانمندی و با اشتیاقی که دانشجویان برای خدمت به کشور دارند ارزشمند است.

نیلی احمدآبادی در پایان به برخی امکانات موجود در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خواهش می‌کنم مجلس در تعامل با دولت وضعیت خاص دانشگاه تهران را در نظر بگیرد چرا که چند ده برابر هزینه‌ای که برای این دانشگاه می‌شود، به کشور باز می‌گردد.



تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی فرهادی دانشگاه تهران به دنبال ارتقای شاخص‌های بین‌المللی است

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی