پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 دی 1393 - 13 January 2015


60 رشته جدید دانشگاهی در موسسه علمی کاربردی


رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر با بیان اینکه برای تأمین بودجه دانشگاه متکی به شهریه هستیم از بررسی و تدوین حدود 60 رشته جدید در حوزه های مختلف در آینده ای نزدیک خبر داد.

امیدوار بودیم در سال 94 مثل برخی از موسسات آموزشی نظیر جهادکشاورزی برای مراکز آموزش عالی حوزه فرهنگ و هنر بودجه مستقلی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: علیرغم عبور از تمام فرایندهای قانونی در وزارت ارشاد دانشگاه‌های علمی کاربردی فرهنگ و هنر در کتابچه بودجه 94 فاقد ردیف بودجه مستقل هستند در حالی که توافقات لازم صورت گرفته بود.

شاه آبادی در ادامه گفت: بنابراین همچون سال جاری در سال آینده هم متکی بر شهریه دانشجویان هستیم و به دلیل اینکه نظارت بر دریافت شهریه دانشجویان از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت می‌گیرد و هیچ مبلغی از سوی موسسات وزارت ارشاد واصل نمی‌شود سال سختی را در پیش رو داریم اما امیدواریم همچنان از محل کمک‌های وزارت ارشاد بتوانیم از مراکز حمایت کرده و فعالیت داشته باشیم.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در همین خصوص اظهار کرد: 15 درصد شهریه دانشجویان به دانشگاه و 85 درصد در مرکز هزینه می‌شود و تمام فعالیت‌های آموزشی، هنری و نظارتی از محل همین 85 درصد تامین می‌گردد.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی که در زمان سرپرستی آقای نجفی در وزارت علوم دنبال می‌کردیم، کاهش سهمیه دانشگاه از بودجه بود، اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت ارشاد سهمیه دانشگاه از 15 درصد به 12 درصد کاهش پیدا می‌کند و سه درصد از درآمدهای شهریه به موسسات فرهنگی هنری اختصاص می‌یابد و موسسات بدون اینکه هزینه مضاعفی را به دانشجویان تحمیل کنند در اداره امور خود بهتر عمل می‌کنند و ما امیدواریم این اتفاق بیفتد ضمن اینکه ابلاغ رسمی وزیر علوم به دانشگاه هم صورت گرفته اما این برنامه هنوز اجرا نشده است.

شاه آبادی با اشاره به راهکارهایی برای ارتقای درآمد اختصاصی در بودجه دانشگاه‌ها گفت: مهمترین اقدامی که می‌توانیم در تعامل دانشگاه با دستگاه‌های مختلف انجام دهیم، پذیرش پروژه‌های مشترک درآمدزاست.انجام برخی از این برنامه‌ها به خصوص انجام برنامه‌هایی در ارتباط با حوزه فرهنگ و دیجیتالی در دستور کار است. همچنین فروش آثار هنری دانشجویان در دانشگاه‌های اینچنینی به دانشجویان کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان بودجه دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر افزود: مبلغ پیشنهادی ما برای سال جاری پنج میلیارد تومان اعتبار بود که اداره بودجه دانشگاه با سه میلیارد آن موافقت کرد اما هنوز مبلغی دریافت نکرده‌ایم.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر طی سخنانی ادامه داد: به دلیل اینکه دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر از محل شهریه استفاده می‌کنند با کمک دریافت مبلغ پنج تا هفت میلیارد می‌توانند اقدامات مهمی در جهت ارتقای کیفی این دانشگاه‌ها انجام دهند.

شاه آبادی با اشاره به اینکه دانشجویان علمی کاربردی کمترین شهریه را نسبت به تمام دانشگاه‌ها پرداخت می‌کنند گفت: این یکی از مزیت‌های رقابتی دانشگاه ما در فضای امروز است که نسبت شهریه دانشجویان این دانشگاه نسبت به دانشجویان دانشگاه آزاد در شرایط مشابه به کمتر از نیم یا حدود نیمی از شهریه که از آنها دریافت می‌شود کاهش پیدا می‌کند.


تگ ها 60 رشته جدید دانشگاهی در موسسه علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی