پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          04 اسفند 1393 - 23 February 2015



  دیدار فرهادی با وزیرعلوم صربستان و اعلام اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان صرب


دکتر فرهادی در حاشیه اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در دیدار با وزیر آموزش و پرورش علم و فناوری کشور صربستان که در محل وزارت علوم برگزار شد گفت امیدوارم این اجلاس امکان همکاری‌های ما را در آینده برای توسعه علم و فناوری و نوآوری را بیشتر کند. کشور صربستان در منطقه بالکان از یک موقعیت سیاسی و بین‌المللی خوبی برخوردار است و کشور ایران در منطقه خاورمیانه از این موقعیت برخوردار است.

وی با اشاره به روابط تاریخی مطلوب بین دو کشور گفت کشور صربستان یکی از بنیانگذاران جنبش عدم تعهد است و ما علاقه خود را ضمن همکاری در زمینه علم و فناوری، در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی هم اعلام می‌کنیم.

وزیر علوم از اعطای 10 بورس به دانشجویان صربستانی خبر داد و با تاکید بر اینکه علم و فناوری مرز نمی‌شناسد، افزود: هر دو کشور می‌توانند همکاری‌های بیشتری در زمینه‌های مبادله دانشجو، تحقیقات بیشتر و داشته باشند. همچنین ما از دانشگاه‌های صربستان دعوت می‌کنیم از دانشگاه‌های ما بازدید داشته باشند تا تعامل بین دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه فردان زربیک وزیر آموزش و پرورش و توسعه علم و فناوری صربستان با استقبال از روابط دو جانبه بین ایران و صربستان و تقویت همکاری‌ها دو کشور، گفت صربستان کشور کوچکی است اما دانشمندان زیادی در آن وجود دارد. این کشور 10 سال از طرف سازمان بین‌الملل تحریم شد اما اکنون می‌دانیم که کشور ایران با چه چالش‌هایی مواجه است و همکاری در شرایط تحریم چقدر می‌تواند سخت باشد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم مردم می‌توانند خیلی بیشتر از سیاست خارجه در زمینه علم و روابط بین‌الملل گام بردارند و همکاری دانشمندان می‌تواند سایر همکاری‌ها را هم تقویت کند.

وزیر آموزش و پرورش و توسعه علم و فناوری صربستان با بیان اینکه کشور صربستان اکنون در شرایط بحران اقتصادی قرار دارد، افزود امری که مدنظر ما است، این است که در زمینه‌های مشخصی همکاری کنیم. من قبل از ورود به ایران با روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی صحبت کردم و از آنها در مورد همکاری‌ها و پروژه‌های مشترکی که می‌تواند داشته باشد، سوال کردم. یکی از این زمینه‌ها این است که ما به عنوان کشور اروپایی در زمینه غذا و کشاورزی با ایران همکاری داشته باشیم.

زربیک در ادامه از تدوین سند راهبردی خبر داد و گفت تدوین این سند بستگی به مواردی که در این اجلاس مطرح می‌شود دارد.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد ایران و صربستان در زمینه غذا و کشاورزی می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند. همچنین اگر فرصت وجود داشته باشند، می‌توان از دانشکده کشاورزی واقع در استان البرز و پژوهشگاه کشاورزی و ژنتیک نیز بازدید کرد.


تگ ها دیدار فرهادی با وزیرعلوم صربستان و اعلام اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان صرب صربستان وزیر علوم فرهادی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی