پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          19 اسفند 1393 - 10 March 2015


ساخت ۱۰ خوابگاه مطلوب و استاندارد در سال آینده


دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد به برخی از فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده این معاونت در سال آینده اشاره کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین اظهار داشت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سرانه آموزشی دانشجویی از حدود سه و نیم میلیون تا ۲۹ میلیون تومان و حتی در دانشگاه‌های شهر تهران بین ۱۸ میلیون تومان برای هر دانشجو تا ۲۹ میلیون تومان متغیر است، به این معنی که هر چند سر جمع بودجه‌ها زیاد شده اما اصلا عدالتی بین سرانه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها وجود ندارد. سرانه فرهنگی و دانشجویی هم از ۷۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در دانشگاه‌های علوم پزشکی متغیر است. در حالی که هزینه‌های کار فرهنگی و خدمات دانشجویی به صورت ماهوی در دانشگاه‌های مختلف حتی با ترکیب مقاطع تحصیلی متفاوت یکسان است، اما متاسفانه این بی‌عدالتی وجود دارد. پیشنهادم این است که کمیته‌ای از معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی و دانشجویی تشکیل شود که بتواند برای سال 1395 این نقیصه را اصلاح نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح جامع معیشت رفاه دانشجویی تعریف شده است، گفت: این طرح با منطق اقتصادی تهیه شده و زیرساخت‌های لازم در نظر گرفته شده است. یکی از این زیرساخت‌ها خوابگاه استاندارد است. قبل از تهیه این طرح حتی یک برگ سند مکتوب که بگوید خوابگاه استاندارد و مطلوب چیست وجود نداشت. به همین دلیل یک تیم تشکیل دادیم که افراد این تیم سال‌ها در خوابگاه بوده‌اند و به ریزترین نکات برای تدوین طرح یک خوابگاه استاندارد دقت کرده‌اند. این پژوهش یک پیوست فرهنگی هم دارد لذا اکنون سند خوابگاه مطلوب موجود است. در قدم بعدی با دو شرکت طراحی معماری مذاکره کردیم که نقشه‌های خوابگاه ایده‌آل را بر اساس سند خوابگاه مطلوب تهیه نمایند. ان‌شاءالله درسال آینده در قدم اول ۱۰ خوابگاه استاندارد که در حد هتل ۳ ستاره است را ایجاد خواهیم کرد.

فراهانی اضافه کرد: نکته بعدی این است که بدانیم وضعیت ما در خوابگاه‌‎ها چگونه است. در سال آینده تمام خوابگاه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند؛ سپس یا با اندک تغییری تبدیل به خوابگاه مطلوب می‌شوند یا با بازسازی به خوابگاه مطلوب تبدیل می‌شوند و یا به این نتیجه می‌رسیم که این خوابگاه ظرفیت تبدیل شدن به خوابگاه مطلوب را ندارد. تلاش بر این است که همه خوابگاه‌ها را به حد ایده‌آل برسانیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: برای اینکه وضعیت خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها در حوزه دانشجویی سامان داده شود شوراهای صنفی را ایجاد خواهیم کرد تا کار به خود دانشجوها واگذار شود. تدوین آیین‌نامه شوراهای صنفی دانشجویان به اتمام رسیده و پس از تایید وزیر به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.


تگ ها ساخت ۱۰ خوابگاه مطلوب و استاندارد در سال آینده خوابگاه دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی