پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 فروردین 1394 - 14 April 2015



توضیحات رییس شورای گسترش وزارت علوم درباره ادغام دانشگاه علوم اقتصادی 

دکتر حسینی در این باره گفت: از سال 83 قرار بود دانشکده علوم اقتصادی با یکی از دانشگاه‌های کشور ادغام شود در واقع هر دانشگاهی باید به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد که دانشگاه علوم اقتصادی به تایید این شورا نرسیده و به عنوان یک دانشگاه رسمی شناخته نشده است.

وی در مورد مصوبه ادغام این دانشگاه که در تاریخ 24 اسفندماه 93 به تصویب رسید و در تاریخ 16 فروردین 94 ادغام شد، ضمن تایید انتقاد دانشجویان مبنی بر شتابزدگی در اجرای مصوبه، افزود باید گفت مساله ادغام دانشگاه علوم اقتصادی نزدیک به یک سال است که یکی از موضوعات مهم شورای گسترش وزارت علوم است. بنابراین رسیدگی به این مساله قدمتی حداقل یک ساله دارد اما در ابلاغ و اجرای آن شتابزدگی صورت گرفت و من این را به عنوان نقد می‌پذیرم.

حسینی در مورد چرایی توقف ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت در مساله ادغام باید دانشگاه مقابل هم آن را بپذیرد که در این مورد دانشگاه علامه حاضر به پذیرش این ادغام نشد، به همین دلیل ما دانشگاه‌های دیگر را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های بسیاری در گذشته ادغام شدند گفت بسیاری از دانشگاه‌ها در گذشته ادغام شدند و این به معنی از بین رفتن سابقه دانشگاه و اعتبار مدرک شان نیست.

وی در ادامه گفت از زمان وزارت دکتر فرجی‌دانا تا اکنون توسعه کیفی شعار آموزش عالی است. برهمین اساس امسال ظرفیت ده‌ها موسسه که اکثر آنها موسسات غیرانتفاعی بودند به صفر رسید.

رییس شورای گسترش آموزش عالی با تاکید بر اینکه ادغام این دو دانشگاه کارشناسی شده بود، افزود دانشجو می‌توانند حق خود را از مراجع قانونی بگیرد، اما دانشجویان علوم اقتصادی نباید دانشگاه خورازمی را زیر سوال ببرد.

حسینی در مورد مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اقتصادی توضیح داد دانشجویان این دانشگاه به عنوان دانشجوی علوم اقتصادی وارد شدند و به همین عنوان نیز فارغ التحصیل می‌شوند.

یکی از دانشجویان در این نشست گفت دانشجویان در کنکور با آگاهی کامل این دانشگاه را انتخاب کردند و ادغام به معنی نادیده گرفتن حق انتخاب دانشجویان است. از طرف دیگر براساس گفته‌های مسوولان دانشگاه علوم اقتصادی باید با یکی از دانشگاه‌های تهران ادغام شود، اما چیزی که وجود دارد این است که دانشگاه خوارزمی در استان البرز فعالیت می‌کند. همچنین براساس پاسخ مسوولان، این ادغام جهت کیفی‌سازی دانشگاه خوارزمی صورت گرفته است، اما آنطور که اعلام شده، جابه‌جایی اساتید صورت نمی‌گیرد. بنابراین هیچ کیفی‌سازی وجود ندارد.

دانشجوی دیگری با اشاره به مصوبه شورای آموزش عالی، اظهار کرد فرقی ندارد که بعد از ادغام ما در پردیس درس بخوانیم یا در تهران مشغول به تحصیل شویم و یا در کرج. در هر صورت ما نمی‌خواهیم با دانشگاه خوارزمی ادغام شویم، زیرا در زمان انتخاب رشته بسیاری از ما دوره‌های شبانه دانشگاه علوم اقتصادی را به دوره‌های روزانه دانشگاه خوارزمی ترجیح دادیم. دانشگاه علوم اقتصادی از نظر علمی بالاتر از دانشگاه خوارزمی است. از طرف دیگر حتی اگر در مدرک ما ذکر شود که از دانشگاه علوم اقتصادی فارغ‌التحصیل شده‌ایم اما این دانشگاه ادغام شود، هیچ کس 10 سال دیگر این دانشگاه را نمی‌شناسد.

مدیر کل وزارت گسترش وزارت علوم در پایان تاکید کرد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لغو ادغام، تغییری نخواهد کرد ومصوبه ادغام دانشگاه علوم اقتصادی لغو نخواهد شد.


تگ ها توضیحات رییس شورای گسترش وزارت علوم درباره ادغام دانشگاه علوم اقتصادی دانشگاه علوم وزارت علوم

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی