پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 خرداد 1394 - 18 June 2015



  همه نیازهای تحقیقاتی به دانشگاه فردوسی سپرده شود

رئیس دانشگاه فردوسی با تاکید بر لزوم اعتماد مسئولان به دانشگاه تصریح کرد انتظار داریم همه نیازهای تحقیقاتی به دانشگاه فردوسی سپرده شود و شاهد راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی جدید در خارج از این چارچوب نباشیم.

دکتر محمدکافی در حاشیه بازدید شهردار مشهد از دانشگاه فردوسی در نشست خبری، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه فردوسی بیشترین حجم قراردادها را با شهرداری مشهد امضا کرده است؛ انتظار ما این است که با طی این فرایند دانشگاه احساس کند که بیش از وزارتخانه به مشهد وابسته است.

وی تاکید کرد: همچنین انتظار داریم همه نیازهای تحقیقاتی به دانشگاه فردوسی سپرده شود و شاهد راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی جدید در خارج از این چارچوب نباشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی افزود: در حال حاضر شهرداری مشهد یکی از ابرسازمان‌هایی است که به صورت علمی اداره شده و دانش‌محوری در آن نمایان است؛ این مساله بیانگر این است که فاصله دانشگاه و شهرداری در مشهد بسیار نزدیک به یکدیگر است.

کافی با اشاره به جایگاه دانشگاه فردوسی در مشهد از آن به عنوان یک ذخیره بزرگ علمی یاد کرد و گفت: دانشگاه فردوسی با 66 سال قدمت به عنوان بزرگترین مرکز علمی شرق کشور شناخته می‌شود؛ در حال حاضر 23 هزار دانشجو حدود هزار عضو هیات علمی و 2000 کارمند در آن فعالیت می‌کند و الگوی آموزش عالی این استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت اکثر گرداندگان دانشگاه‌های استان یا از اعضای دانشگاه فردوسی هستند و یا از این الگو تاسی می‌جویند؛ بنابراین اگر دانشگاه فردوسی در این مسیر قرار گیرد سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز پیروی آن خواهند بود.

رئیس دانشگاه فردوسی با بیان اینکه جامعیت دانشگاه فردوسی نسبت به دانشگاه‌های صنعتی یک ویژگی بارز است، عنوان کرد: این دانشگاه همه چیز را در کنار هم در اختیار دارد و از این جهت می‌تواند مشاور خوبی برای نهادها باشد.

کافی تاکید کرد: امروز یک تجربه جهانی در دانشگاه فردوسی ذخیره شده و آن این است که 800 عضو هیات علمی ما هر کدام در گوشه‌ای از دنیا تحصیل کرده‌اند و امروز توانمندی‌های خود را در دانشگاه فردوسی به نمایش می‌گذارند؛ این توانمندی‌ها و تجربیات می‌توانند در اختیار شهرداری هم قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حقیقت دانشگاه محل تحول و آزادی‌خواهی و نیز آزاداندیشی است و تمام توان خود را می‌تواند در سطح شهر به نمایش بگذارد.

رئیس دانشگاه فردوسی با اشاره به جانبازان و شهدا، آن را یکی از سرمایه‌های اصلی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: عطر وجود شهدا و جانبازان در این دانشگاه بیش از سایر مراکز دانشگاهی در حال حاضر 1400 دانشجو تحت پوشش مرکز شاهد و ایثارگر در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

کافی تاکید کرد: خط مشی مدیریت دانشگاه این است که به هیچ وجه تفاوتی بین مدیران فعلی و پیشین نگذارد؛ ما همان سند راهبردی دانشگاه را با اندکی تغییر ادامه می‌دهیم؛ رویکرد اصلی ما عدم آمارزدگی و تلاش بر کیفی‌گرایی و همچنین ایفای نقش در جامعه است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این ایجاد آرامش و نشاط در دانشگاه نیز یکی دیگر از رویکردهای ما در دانشگاه فردوسی است؛ امروز به برکت این نشاط و ضمن رعایت تمام اصول شئون بیش از 100 انجمن علمی و 20 کانون فرهنگی هنری در دانشگاه فعالیت می‌کند؛ ما در زمینه‌های علمی و فرهنگی توانسته‌ایم جایگاه نخست کشور را داشته باشیم

رئیس دانشگاه فردوسی اضافه کرد: همچنین در زمینه ورزشی دانشجویان ما برای نخستین بار توانستند در المپیاد ورزشی دانشجویان در سال گذشته رتبه نخست را به دست آورند و برای اولین بار در تاریخ دانشگاه ما میزبان برگزاری المپیاد ورزشی در سال 94 هستیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین ترابی اظهار کرد: نه اینکه مردم به رهبری و نظام اعتماد نداشته باشند اما در مورد پایین‌تر از این رده‌ها مردم نگران‌اند؛ راه تقویت این اعتماد همین همکاری‌های بین نهادهاست.

ترابی با اشاره به نمونه‌هایی از اضطراب اجتماعی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هنگامی که در خصوص مجموعه پدیده شاندیز چنین اضطراب اجتماعی به وجود آمد، این ذهنیت ایجاد می‌شود که مسئولین تا حالا کجا بوده‌اند؛ جمع کثیری در یک مجموعه قرض‌الحسنه سرمایه‌گذاری می‌کنند چرا قبل از اینکه کار این مجموعه به این جا برسد کسی مچ‌گیری نمی‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اضافه کرد: اینکه دانشگاه و مسئولان هر کدام راه خود را می‌روند، موجب افزایش اعتماد عمومی نخواهد شد.

در ادامه دکتر آهن‌چیان، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی، با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای سال 2017 و شناخته شدن مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، عنوان کرد: تاکید ستاد پایتخت معنوی جهان اسلام این است که مشهد با نمادهای مختلفی شناخته شود.

وی افزود: با توجه به جایگاه علم در دین اسلام، مشهد نیز باید شهری باشد که علم، عالم و معلم در آن گرامی داشته شود.

آهن‌چیان خاطرنشان کرد: این ستاد در حال حاضر به دنبال برنامه‌ریزی در این موضوع رفته است؛ خوشبختانه توانمندی‌های دانشگاه نیز در عرصه‌های تخصصی بسیار زیاد است که می‌تواند به این هدف کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: دانشگاه این بضاعت را دارد که بتواند با ارتباط‌گیری با موسسات فرهنگی جهانی از تجربه آنان استفاده کرده و شهر مشهد را به این تجربیات پیوند زند.

پس از وی کاهانی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی، در خصوص فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه شهر هوشمند بیان کرد: دانشگاه فردوسی در زمینه فناوری اطلاعات برترین دانشگاه کشور است و یک مجموعه هوشمند در آن قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه شهرداری مشهد نیز در این زمینه پیشتاز بوده و همکاری بین دانشگاه فردوسی و شهرداری بیش از 10 سال است که ادامه دارد.

کاهانی از انجام تعداد زیادی پروژه در این حوزه با شهرداری خبر داد و گفت: به عنوان نمونه مطالعه راهبردی شهر هوشمند یکی از اقدامات مشترکی است که بین ما و شهرداری مشهد در حال انجام است؛ در حال حاضر به دنبال این هستیم که مشهد به عنوان مدلی از شهر هوشمند و پایتخت معنوی جهان اسلام شناخته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی تاکید کرد: متاسفانه بیشتر در مباحث مشاوره‌ای از دانشگاه فردوسی استفاده شده و عرصه اجرا در اختیار دانشگاه‌های خارج از استان قرار می‌گیرد؛ همچنین پیشنهاد می‌کنیم پژوهشکده شهر هوشمند در دانشگاه راه‌اندازی شود.


تگ ها همه نیازهای تحقیقاتی به دانشگاه فردوسی سپرده شود دانشگاه فردوسی دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی