پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 تیر 1394 - 27 June 2015


  تامین نیازهای اساسی دانشگاه شهید چمران با اجرای طرح جامع


سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با سپری شدن پنج دهه از تهیه طرح جامع دانشگاه، بازنگری این طرح ضرورت دارد که این امر از سال‌ گذشته در دستور کار هیات رئیسه قرار گرفته است.

در طرح بازنگری شده با اتخاذ تدابیری به منظور استفاده بهینه از اراضی دانشگاه شهید چمران با همکاری بخش‌خصوصی، نیازهای اساسی دانشگاه به تاسیسات و امکانات از جمله مجتمع سالن‌های همایش، بازار کتاب و نرم افزار، موسسات و مراکز کارآفرینی، باغ گیاه‌شناسی و همچنین کلینیک ویژه دانشگاهیان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، در پاسخ به نیاز دانشگاهیان در خصوص تشکیل مراکز کارآفرینی و نوآوری برای افراد دارای طرح و ایده و راه‌اندازی مراکز رشد و دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان، تمهیداتی اندیشیده شده که ایجاد این مراکز نیز در اراضی متعلق به دانشگاه مد نظر قرار گیرد. پیش قرارداد این طرح تا چند ماه آینده بسته خواهد شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین به ایجاد باغ گیاه‌شناسی در قالب طرح جامع دانشگاه اشاره و خاطرنشان‌کرد: با وجود هزینه بسیاری که ایجاد این باغ خواهد داشت اما فواید زیادی از ایجاد این باغ نصیب استان می‌شود؛ از جمله ایجاد مخزن گیاهی و بانک ژن گیاهی که قطعا چندین برابر هزینه‌ها خواهد بود.

وی افزود: در راستای استفاده بهینه از اراضی و املاک دانشگاه بنا داریم تا بخش قابل توجهی از نیازهای مذکور را در اراضی شمالی دانشگاه تامین کنیم. به همین منظور به دنبال جذب یک شرکت سرمایه‌گذاری معتبر و مطمئن جهت ایجاد تاسیسات و امکانات مذکور هستیم.

رعایایی اظهارکرد: زمین‌های به ظاهر بدون استفاده دانشگاه در طرح جامع به شدت مورد نیاز خواهد بود و عدم استفاده از آن‌ها قطعا همیشگی نخواهد بود؛ این زمین‌ها سرمایه‌ای برای دانشگاه و فعالیت‌های برون دانشگاهی مرتبط با دانشگاه در طرح بلندمدت است.

وی مسئله تعرض به اراضی دانشگاه را مطرح‌کرد و یادآورشد: نخستین تعرض در 28 اسفند 92 رخ داد و طی آن بخشی از دیوار کوی استادان و خوابگاه دانشجویی دانشگاه تخریب شد. به دنبال این اتفاق با پیگیری‌های قانونی که صورت گرفت دیوار تخریب شده اصلاح و از تصرف زمین‌های دانشگاه ممانعت شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان‌کرد: سریال تعرض به زمین‌های دانشگاه مجددا در 29 اسفند 93 تکرار و به دنبال آن بخش دیگری از دیوار تخریب شد. در همان زمان پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت و برای حل آن از مقامات وزارتی و نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر، فرماندار و شهردار اهواز و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و برخی علمای استان از جمله آیت‌الله موسوی جزایری و آیت‌الله شفیعی رایزنی‌هایی صورت گرفت که هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: مراسم 16 آذر با استقبال دانشجویان و همچنین جشنواره فرهنگی ورزشی شهدای دانشجو که با مشارکت بی‌سابقه بیش از 3000 نفری دانشجویان انجام شد، از دیگر برنامه‌های دانشجویی در سال گذشته بود که موجب بهبود فضای دانشگاه و تقویت روحیه امید به آینده در دانشجویان شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز اظهارکرد: اولین جشنواره ملی نمایش رضوی با وجود مشکلات مالی، اردیبهشت‌ماه امسال در دانشگاه شهید چمران برگزار شد. با توجه به وجود این توانمندی‌ها و برنامه‌های فرهنگی، در هفته گذشته امور فرهنگی دانشگاه از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم در بخش دفاع مقدس و راهیان نور مورد تقدیر قرار گرفت.


تگ ها تامین نیازهای اساسی دانشگاه شهید چمران با اجرای طرح جامع دانشگاه چمران دانشگاه اهواز

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی