پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 امرداد 1394 - 16 August 2015


رتبه بندی مراکز علمی کاربردی تا پایان سال


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به آغاز ارزیابی و نظارت مراکز این دانشگاه از رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی تا پایان سال و اعطای بسته های تشویقی به مراکز دارای رتبه‌ بالا خبر داد.

دکتر محمدعلی اخباری در حاشیه نخستین مراسم اختراعات و دومین جشنواره حرکت با اشاره به برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: در بند 76 برنامه ششم توسعه به بحث کارآفرینی و مهارت‌آفرینی اشاره شده است و دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور حرکت در این راستا و برای اینکه بتواند وارد صحنه مهارت و کارآفرینی در صحنه جغرافیایی کشور شود این جشنواره را با بیش از 1041 اثر آغاز کرده و امیدواریم تعداد اثرات در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به ارزیابی و نظارت مراکز اظهار کرد: از زمانی که فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز کرده‌ام بحث ارزیابی و نظارت مراکز مورد توجه قرار گرفت و کارهای کارشناسی زیادی نیز صورت گرفته است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ارزیابی مراکز از 18 مرداد ماه آغاز شد، افزود: این ارزیابی شامل سه مرحله خودارزیابی، ارزیابی عمومی و ارزیابی اختصاصی است و طی آن همه اطلاعات بر مبنای 9 شاخص اصلی، 25 شاخص فرعی و 256 شاخص عملیاتی ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا آخر سال بتوانیم همه مراکز را رتبه‌بندی کرده و به مراکزی که در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گیرند بسته‌های تشویقی آموزشی و پژوهشی ارائه کنیم.

اخباری در مورد مراکزی که در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند، اظهار کرد: ما این مراکز را تعطیل نمی‌کنیم بلکه خودشان هنگامی که از امتیازات کمتری برخوردار باشند خودشان را تعطیل می‌کنند. اکنون تعداد مراکزی که کیفیت لازم را ندارند مشخص نیست اما برای مهرماه سال جاری بیش از 80 مرکز توقف دوره گرفته‌اند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به کاهش رشته‌های ارائه شده در دفترچه کاردانی این دانشگاه، توضیح داد: دلیل کاهش رشته‌ها هم توقف دوره است و هم به این دلیل است که دانشگاه جامع علمی کاربردی باید نیاز روز بازار را پاسخگو باشد و چنانچه مرکزی نتواند این نیاز را پاسخ دهد توقف دوره می‌گیرد.

اخباری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خودارزیابی‌ها آخر شهریور به پایان می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به بحث تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: وظیفه دانشگاه علمی کاربردی، تربیت تکنسین است و در قبال چهار تکنسین یک کارشناس تربیت می‌کند، اما در برخی از موارد بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی برای راه‌اندازی یک پروژه نیاز به چند کارشناس ارشد حرفه‌ای دارند. این مراکز باید کلان پروژه را تعریف کنند که این کلان پروژه‌ها به چند ریز پروژه تقسیم می‌شود و هر کدام از ریز پروژه‌ها توسط یک کارشناس ارشد انجام می‌شود.


تگ ها رتبه بندی مراکز علمی کاربردی تا پایان سال دانشگاهی علمی کاربردی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی