پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 شهریور 1394 - 08 September 2015


اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری با دولت در دوران پساتحریم


رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به برنامه های دانشگاه در دوره پسا تحریم گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای ارائه خدمات بهتر در دوره پسا تحریم و حمایت از برنامه های دولت اعلام می کند .

دکتر سرلک در نشست با روسای استانی که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد،گفت: این دانشگاه در نظر دارد با تغییر روند آموزشی در جهت ایجاد دوره های مهارتی برای زنان خانه دار، شاغلین و ارائه خدمات مورد نیاز کشورهای منطقه گام بردارد و حرکت به سمت تعامل بیشتر با دنیا و عقد تفاهم نامه با دانشگاه های خارجی در دستور کار است.

ویگفت: در شرایط کاهش تعداد دانشجو در تمامی دانشگاه ها و موسسات عالی کشور، دانشگاه پیام نور نیز باید با بازنگری و ساماندهی مراکز و واحدها، درصدد کاهش هزینه ها و ارائه خدمات بهتر به دانشجویان باشد.

وی با اشاره به 4 کمیته دانشگاه برای ساماندهی امور گفت: کمیته تنوع بخشی به درآمدها و مدیریت هزینه ها در حال انجام امور است و دانشگاه پیام نور باید بتواند برمبنای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، اقتصادی که از درون مقام باشد ایجاد کند و این با تنوع بخشی به منابع درآمدی ممکن خواهد بود.

دکتر سرلک بر استفاده از ظرفیت و مشارکت خیرین تاکید کرد و گفت: مجمع خیرین دانشگاه یار دانشگاه پیام نور راه اندازی می شود و تمامی روسای استانی باید در این زمینه پیگیری کنند تا از محل مشارکت خیرین بتوانیم خدماتی که شایسته دانشجویان این دانشگاه است به نحو مطلوبی ارائه دهیم.

وی همچنین استفاده مناسب از ساختمان ها و سوله های چند منظوره را ضروری دانست و گفت: باید ساز و کاری ایجاد شود که بتوانیم از این سوله های چند منظوره که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته در جهت درآمدزایی بیشتر بهره بریم.

رئیس دانشگاه پیام نور تبدیل دانش به ثروت را نیز یکی دیگر از منابع درآمدزای دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل هایی که در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان مشاهده شده است، این دانشگاه می تواند با ارائه خدمات مورد نیاز صنعت، بسترهای درآمدزایی بیشتری را فراهم سازد.

وی به مرکز مطالعات حقوقی و مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دو مرکز از دیرباز دارای ردیف بودجه بوده اند و ظرفیت هایی هستند که تابحال مورد استفاده قرار نگرفته و روسای استانی می توانند برای فعال سازی این مراکز پیشنهادات لازم را ارائه دهند.

دکتر سرلک راه اندازی پژوهشکده هاو از جمله پژوهشکده زبان فارسی و ... را نیز دیگر راه های درآمدزایی دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای هیات علمی دانشگاه می توانند با ارائه منابع کمک درسی و نمونه سوالات مورد نیاز در زمینه درآمدزایی بیشتر اهتمام ورزند.

وی صرفه جویی را نیز یکی از مهم ترین مسائلی دانست که باید در دستور کار قرار گیرد و افزود: یکی از چالش هایی که هم اکنون دانشگاه با آن روبه روست، هزینه حق التدریس مدرسان مدعو این دانشگاه است که می توان با جایگزین کردن سیستم های آموزشی و الکترونیکی این مشکل را مرتفع کرد و یا از اعضای هیات علمی دانشگاه بهره بیشتری ببریم.

رئیس دانشگاه پیام نور به کمیته بهبود فرایندها و ساماندهی اشاره کرد و گفت: دانشگاه به طور جدی به دنبال تفویض اختیار بسیاری از امور به استانهاست و امید است مشکلات موجود با استفاده از سیستم مجازی و اعتماد به مجموعه دانشگاه مرتفع شود.

وی جلب رضایت دانشجویان را اصلی ترین هدف عنوان کرد و گفت: مبنای ارزشیابی عملکرد روسای مراکز و واحدهای دانشگاه ، رضایت دانشجویان است و تمامی روسای استانی و مراکز و واحدها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور ساماندهی و رفع مشکلات نیروی انسانی اعم از علمی و اداری را یکی دیگر از اهداف خود برشمرد و عنوان کرد : در جلسات اخیر هیات امنا و کمیسیون دائمی مربوطه این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

دکتر سرلک با اشاره به تفاهم نامه دانشگاه پیام نور با بانک صادرات گفت: با این تفاهم نامه تسهیلاتی برای دانشجویان نیازمند برای دریافت وام و همچنین کار دانشجویی درنظر گرفته می شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه های مهم دانشگاه گفت: تشکیل مجمع خیرین دانشگاه یار، راه اندازی ستاد مهر برای استقبال از دانشجویان به ویژه دانشجویان جدید الورود، توجه ویژه به برنامه های فرهنگی که تاکنون دانشگاه در این عرصه به موفقیت های چشمگیری نائل آمده و افزایش کرسی های آزاداندیشی از دیگر برنامه های این دانشگاه است.


تگ ها اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری با دولت در دوران پساتحریم پیام نور تحریم ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی