پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 آذر 1394 - 16 December 2015


تقاضا محور بودن ویژگی اصلی مراکز علمی کاربردی


سید صاحب سادات حسینی  با بیان این مطلب افزود هرسازمان و یا صنعتی که برای آموزش کارکنانش احساس نیاز کند می‌تواند درخواستی مبنی بر راه‌اندازی مرکز علمی – کاربردی ارائه کند، سپس این درخواست در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم بررسی می‌شود و درصورت تایید اقدامات لازم برای راه‌اندازی دانشگاه مذکور انجام می‌شود.

وی گفت: بعد از اخذ مجوز، اقدامات لازم برای تعیین فصول درسی، تامین استاد و تجهیزات و امکانات مورد نیاز مرکز نیز انجام می‌شود.

وی به نقش مراکز علمی – کاربردی در فرایند پژوهش کشور اشاره کرد و گفت: مراکز علمی – کاربردی دانشگاه‌های نسل سوم هستند که آموزش، پژوهش و کارآفرینی رابا هم ترکیب می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز گفت:‌ در دانشگاه های نسل اول بر آموزش صرف تاکید می‌شود و در دانشگاه‌های نسل دوم، درکنار آموزش، پژوهش محوری نیز مبنا قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: آنچه مراکز علمی – کاربردی را از دانشگاه‌های نسل اول و دوم جدا می‌کند توجه ویژه به کارآفرینی است.

سادات حسینی توضیح داد: اکثر دانشجویان مراکز علمی – کاربردی شاغل هستند و یا قبلا تجربه کار درشرکت، کارخانه و سایر محیط‌های کاری را داشته‌اند.

وی گفت: این افراد وقتی وارد دانشگاه می‌شوند تجربه عملی خود را با دانش تئوری ترکیب می‌کنند که درنهایت منجر به بروز خلاقیت و کارآفرینی می‌شود.

این‌ مسئول افزود: سالانه چندین اختراع توسط دانشجویان مراکز علمی – کاربردی کشور به ثبت می‌رسد که این نشان دهنده موفقیت این مراکز دربارورکردن حس کارآفرینی دانشجویان است.

وی اضافه کرد: مراکز علمی کاربردی به دنبال بومی کردن تکنولوژی هستند این درحالی است که سایر دانشگاه‌ها اغلب ارائه مقاله و چاپ آنها اکتفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرزاضافه کرد: درحال حاضر حدود 600 هزار دانشجو در مراکز علمی – کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی توضیح داد: علی رغم این که مراکز علمی – کاربردی دولتی هستند ولی هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌کنند و صفر تا صد منابع مالی مورد نیاز خود را از محل شهریه‌ها تامین می‌کنند.

وی گفت:‌مدرک مراکز علمی – کاربردی مورد تایید وزارت علوم است و فارغ التحصیلان هیچ مشکلی در ارائه این مدرک نخواهند داشت.

سادات حسینی در ادامه به شرکت مرکز علمی کاربردی در نمایشگاه هفته پژوهش اشاره کرد و گفت:‌ در این نمایشگاه 22 مرکز علمی – کاربردی استان شرکت کرده‌اند که درمجموع 100 محصول ارائه داده‌اند.

وی در پایان گفت: این محصولات در بخش‌های صنعت، هنر و کشاورزی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


تگ ها تقاضا محور بودن ویژگی اصلی مراکز علمی کاربردی تقاضا محور بودن ویژگی اصلی مراکز علمی کاربردی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی