پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 دی 1398 - 29 December 2019


معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به مسابقات دفاع ۳ دقیقه ای پایان نامه گفت: با برگزار کردن چنین مسابقاتی مهارت ارتباطی و بیانی دانشجو تقویت می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران، مجید سرسنگی در مراسم اختتامیه مسابقات ملی  دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه، مسابقات ملی  دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه را نمونه بارزی از تبدیل کار علمی به فعالیت فرهنگی دانست و گفت: البته وقتی آیین‌نامه مسابقات خارجی وارد کشور دیگری می‌شود باید با محیط فرهنگی جغرافیایی آن متناسب شود.

وی با برگزار کردن چنین مسابقاتی مهارت ارتباطی و بیانی دانشجو تقویت می‌شود و به دانشجو می‌آموزد تا بتواند در فرصت محدود محصول چندین سال تلاش خود را به زبانی گویا و غیر تخصصی ارائه دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت استمرار برگزاری چنین برنامه‌هایی در ادامه اظهار امیدواری کرد که شمار شرکت‌کنندگان در سال‌های آینده افزایش یابد.

وی برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات در دانشکده‌ها و در سطح بالاتر در دانشگاه تهران را ایده‌ای مناسب دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا تیمی از دانشگاه مبدأ دعوت و یا تیمی از ایران به آن دانشگاه اعزام کند تا مسابقات بینافرهنگی برگزار شود.

سرسنگی با بیان این‌که از پیشنهادات ما برگزاری مناظرات دانشجویی به زبان انگلیسی بود تا امکان برگزاری بین‌المللی آن فراهم شود، افزود: می‌کوشیم در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با موت کورت(دادگاه مجازی) و شبیه‌سازی امکان برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی را فراهم کنیم.

حامد اکبرزاده در ادامه گفت: ایده اصلی این مسابقات از دانشگاه کوئینزلند استرالیا گرفته شده است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ در استرالیا برگزار و به‌تدریج بین‌المللی شد امسال هم برای چهارمین سال متوالی این مسابقات در دانشگاه‌ها کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال نخست برای برگزیدگان جشنواره پایان‌نامه دانشجویی برگزار شد و در دوره‌های دوم و سوم با استقبال خوبی در سطح ملی اجرا شد امسال هم این مسابقات با اخذ مجوز از دانشگاه کوئینزلند استرالیا و اعمال تغییراتی در آن(انطباق با آیین‌نامه بین‌المللی) در حال برگزاری است.

دبیر کشوری مسابقات ملی  دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه هدف اصلی برگزاری این مسابقات را تقویت مهارت‌های ارتباطی و بیانی دانشجویان برشمرد و افزود: در برگزاری این مسابقات ایده دانشجو برای مخاطبان غیر متخصص بیان می‌شود، از این‌رو هیئت داوران اعضای هیئت علمی باید رشته‌های مختلف و غیر مرتبط باشند.

براساس این گزارش، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران مرحله دانشگاهی چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه ویژه دانشجویان دانشگاه تهران را در محل تالار کمال دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با حضور دانشجویان و هیئت داوران برگزار کرد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی