پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 اردیبهشت 1402 - 08 May 2023


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید با استفاده از ظرفیت استادان متخصص و افراد مطلع و آگاه موضوع حجاب را تبیین کرده و ترویج دهیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها همانند سال‌های گذشته وظیفه ترویج، تبلیغ، بیان معارف دین و آموزش رفتارهای مناسب را برعهده دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شاید برخی از رفتارهای دانشجویان یا شهروندان نسبت به گذشته کمی تغییر کرده باشد؛ اما تکلیف و وظیفه نهاد رهبری تغییری نکرده است و با توان بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هر چالش و موضوعی که در جامعه و دانشگاه‌ها مسئله روز و جدی باشد، تمرکز فعالیت مجموعه‌ای مانند نهاد رهبری نیز درباره آن موضوع بیشتر از گذشته خواهد شد، گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰ دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت دارند. بنابراین ظرفیت بسیار بزرگ و مناسبی برای فرهنگی سازی در حوزه‌های مختلف فراهم شده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها درباره برنامه‌های نهاد برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجرای طرح عفاف و حجاب عنوان کرد: نهاد تلاش دارد تا در موضوع عفاف و حجاب برنامه‌های متعدد و متنوعی در دانشگاه‌ها برگزار کند که بیشتر آنها با محوریت جلسات نقد، مناظره، آزاد اندیشی و گفت‌وگو باشد. همچنین در این مسیر هدف کلی ما این است که با پاسخ گویی به سوالات و شبهات اجازه تهاجم فرهنگی را ندهیم و بگذاریم دانشجویان درباره این موضوع آزادانه صحبت کنند. در نهایت با استفاده از ظرفیت استادان متخصص و افراد مطلع و آگاه موضوع حجاب را تبیین کرده و ترویج دهیم.

وی با اشاره به اطلاعیه وزارت علوم و بهداشت در زمینه عدم ارائه خدمات به دانشجویان بی‌حجاب خاطرنشان کرد: در ابتدای امر باید دقت کنیم که تمام افرادی که هنجار شکنی می‌کنند، دچار چالش‌های فرهنگی نیستند. بنابراین این موضوع باید مورد واکاوی قرار گیرد و افرادی که رفتار نامناسب در دانشگاه دارند، باید تقسیم بندی شوند.

حجت الاسلام فاطمی‌پور با تاکید بر تقسیم بندی و جداسازی دانشجویان هنجار شکن در حوزه حجاب عنوان کرد: گروه اول برخی از افرادی هستند که تحت تأثیر فضای مجازی، محیط، تبلیغات رسانه‌های ماهواره‌ای فشار و ترغیب وارده از سوی سایر همکلاسی‌ها مبنی بر اینکه به ما بپیوندید، قرار می‌گیرند و مرتکب این امر می‌شوند. دسته دوم نیز برخی از ادانشجویانی هستند که با اصل حجاب مشکل ندارند و آن را یک مطالبه دینی و واجب شرعی می‌دانند که شاید هم خوب باشد ولی باید اختیاری باشد و می‌توان آن را رعایت نکرد.

این مسئول ادامه داد: دسته سوم؛ شامل دانشجویانی است که به موضوعات دینداری و مباحث شرعی اعتقادات کمتری دارند. آنان دین و حجاب را قبول دارند؛ اما ممکن است که بگویند نمی‌خواهیم قوانین دین را رعایت کنیم. دسته چهارم نیز در برگیرنده افرادی است که از عمد قصد ساختار شکنی، لج بازی و مقابله با ارزش‌های دینی را دارند.

وی با بیان اینکه اگر تصور شود که راهکار ترویج حجاب واحد و یکسان است، تحلیل بسیار اشتباهی است، گفت: در حال حاضر جامعه مخاطبان ما یکسان و از یک قشر خاص نیست؛ بنابراین نمی‌توان برای تمامی این افراد، با یک راهکار رفتار کرد. چون دلایل مختلفی باعث بی حجابی بد حجابی است یا کشف حجاب می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی