پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 خرداد 1402 - 13 June 2023


نخستین دوره آموزشی حکمرانی بیمه با حضور رئیس دانشگاه تهران و رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در آئین گشایش نخستین دوره حکمرانی بیمه در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، گفت: صنعت بیمه دارای نقش اهرمی برای همه صنایع و کسب‌وکارهای کشور است. ۷۰ حوزه تخصصی متنوع در صنعت بیمه وجود دارد و گستره بیمه می‌تواند پوشش خود را در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، از زندگی شخصی افراد تا شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در برگیرد. بنابراین دانشگاه تهران با تمرکز بر همکاری با صنایع اهرمی تلاش دارد تا اثرگذاری بیشتری در جامعه و صنعت داشته باشد.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به اینکه موضوعات مورد توجه و تقاضای صنعت بیمه با یک تقسیم کاری در مجموعه دانشکده‌های "حکمرانی"، "تجارت و مالیه" و "حسابداری و امور مالی" دانشگاه تهران قابل پیگیری است، افزود: برنامه تحول آموزشی دانشگاه تهران بر برنامه‌محوری و تقاضامحوری تاکید دارد؛ به گونه‌ای که تعریف رشته‌های جدید و پذیرش دانشجو در آنها بر اساس نیازهای صنعت و جامعه باشد. صنعت بیمه با توجه به گستره فعالیتی که دارد، می‌تواند نیازهای خود را با دانشگاه درمیان بگذارد و متخصصان بیمه‌ای کشور نیز در طراحی رشته‌ها، دروس و سرفصل‌های جدید مطابق با نیازها و آخرین پیشرفت‌ها در عرصه بیمه از طریق به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با اساتید دانشگاه تهران همکاری کنند.

رئیس دانشگاه تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه فعالیت‌های دانشکده حکمرانی بتواند فضایی مثبت و رو به جلو در عرصه علمی و سیاستگذاری کشور ایجاد کند، گفت: دانشکده حکمرانی از طریق فراخوان سراسری و طی فرآیند رقابتی تاکنون حدود ۳۰ عضو هیأت علمی از حدود ۵۰۰ متقاضی جذب نموده که همگی از سرآمدان علمی حوزه تخصصی خود هستند.

وی درباره فضای فیزیکی مورد نیاز دانشکده تازه تأسیس حکمرانی نیز اظهار کرد: دانشکده حکمرانی در حال حاضر در املاک واقع در طرح توسعه دانشگاه مستقر است و علاقمندیم تا در کنار پاسخگویی به نیاز صنعت و جامعه، از حمایت‌های مالی سازمان‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها بهره‌مند شویم تا به تدریج در تحقق چشم‌انداز دانشکده توفیق حاصل شود که قطعاً با رویکرد علمی و مثبتی که در مدیریت بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای که در جلسه حاضر هستند، سراغ داریم، بهره‌گیری از امکانات مالی و تجهیزاتی صنعت بیمه در سایه شراکت استراتژیک طرفین قابل انجام است.

وی با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی، افزود: شیوه فعالیتی که دانشگاه تهران در تأسیس دانشکده‌های جدید دنبال می‌کند مبتنی بر جهاد علمی است؛ به گونه‌ای که علیرغم کمبود مکان فیزیکی و سایر امکانات، همکارانم در دانشکده عاشقانه در حال خدمت هستند و این شور و اشتیاق را می‌توان در چهره‌های مصمم آنها که در جلسه هم حضور دارند، به خوبی مشاهده نمود. لذا تمام تلاش‌مان این است که با این اراده‌های مصمم که در اعضای هیأت علمی و شرکا و ذی‌نفعان دانشکده حکمرانی وجود دارد، رویکردمان که ناظر بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی و کمک به حل مسائل صنعت و جامعه است را در بستر دانشگاه کارآفرین محقق نمائیم.

رئیس دانشگاه تهران، عدم توفیق لازم در بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود را ناظر بر فاصله‌ای دانست که با حکمرانی خوب وجود دارد و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه بتواند برای مدیران شرکت‌های بیمه، مسیری باز کند که بتواند رضایتمندی شهروندان و توسعه کسب‌وکارها را به دنبال داشته باشد.

وی از برپایی نخستین دوره آموزش حکمرانی بیمه در دانشگاه تهران به عنوان یک لایه اطمینان‌بخش برای مدیریت آینده صنعت بیمه یاد کرد و گفت: در دولت سیزدهم، برطرف‌سازی خلاءهای مدیریتی و توسعه‌ای در اولویت‌های بیمه مرکزی قرار گرفته است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی