پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 تیر 1402 - 28 June 2023


معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: فرآیند اخذ مجوز نشریه های دانشجویی از طریق سامانه درگاه جامعه فرهنگی برای همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فراهم شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به منظور ساماندهی، انسجام بخشی و پایش مستمر فرآیندهای فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه ها طراحی و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ضمن وحدت بخشی به رویه ها، اسباب آن را فراهم می آورد تا مرکز اطلاعات فرهنگی دانشگاه ها شکل بگیرد و از این طریق زمینه مدیریت فرهنگی اطلاعات محور فراهم شود.

وی افزود: دسترسی سهل الوصول به کارنامه فرهنگی دانشجویان، اساتید و دانشگاه ها یکی از مزیت های این سامانه یکپارچه است که قابلیت امتیازدهی و مقایسه فرهنگی میان دانشگاه ها را فراهم کرده و می تواند زمینه ساز رقابت و پویایی فرهنگی شود.

کلانتری مدیریت و نظارت بر فرآیند برگزاری رویدادها را یکی از قابلیت های این سامانه عنوان کرد و گفت: نمایش مشخصات تمام رویدادهای انجام شده و در حال برگزاری تشکل ها و گروه های دانشجویی، ثبت محتوای رویدادهای برگزار شده و دسترسی بارگیری به افراد مجاز، نظارت بر فرآیند رویدادهای در حال برگزاری و ارائه گزارش های آماری و مدیریتی در حوزه رویدادها از طریق این درگاه جامع فرهنگی میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: مدیریت و نظارت بر فعالیت گروه‌ها و تشکل های دانشجویی یکی دیگر از قابلیت های این سامانه است که ثبت تقاضای تاسیس گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و نظارت بر بررسی تقاضاها انجام می شود.

کلانتری افزود: این سامانه قابلیت ثبت تقاضاهای انجام فعالیت های مرتبط با هر حوزه و نظارت بر آنها، برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد نیاز در هر حوزه، امکان ابلاغیه، گواهی داوری و فعالیت برای هر دانشگاه، دانشجو و کارشناس فرهنگی را برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور دارد.

وی بیان کرد: فرآیند اخذ مجوز نشریه های دانشجویی از طریق سامانه درگاه جامعه فرهنگی برای همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فراهم شده است.

کلانتری تصریح کرد: در بخش مدیریت و نظارت بر نشریات دانشجویی این سامانه، نظارت و تایید نشریه ها برای انتشار، برگزاری الکترونیکی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات، قابلیت بارگیری تمام نشریات، ویژه نامه ها و نمایش اطلاعات هر نشریه از قبیل صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، سردبیرها و همکاران مرتبط بصورت اتوماسیون انجام می شود.

وی افزود: قابلیت ثبت نظر و امتیازدهی خوانندگان و مرتب سازی بر حسب میزان بازدید، محبوبیت و نظرسنجی های مرتبط و همچنین ارائه گزارش های آماری و مدیریتی برای نظارت و ارزیابی فرآیندهای نشریات دانشجویی به صورت تفصیلی از طریق این درگاه امکان پذیر می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: با رصد و پایش گزارش های ماهانه دانشگاه ها از طریق این سامانه، می توان نقاط ضعف و قوت فرهنگی دانشگاه ها را شناسایی کرده و برنامه ریزی لازم را انجام داد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی