پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 تیر 1402 - 05 July 2023


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای زیادی از زیان‌دهی خارج شدند و در بودجه ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه علاوه بر رشد در جمعیت دانشجویی، در سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان، رشد خوبی خواهیم داشت.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی در نشست «تبیین سیاست‌های پایدارسازی اقتصاد دانشگاه برای واحدهای دانشگاهی دارای شرایط خاص» که در سازمان مرکزی برگزار شد ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) و فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: این نشست، جلسه مناسبی است تا مسئولان واحدهای دانشگاهی که هنوز به گروه «پیشرو» نپیوسته‌اند، برای برون‌رفت از وضع فعلی و تبدیل شدن به واحد پیشرو بیاندیشند. واقعیت این است که در این عالم هیچ فقری بی‌علت نیست و اثر وضعی اعمال افراد و سازمان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: برخی افراد با عملکرد خود قدر نعمت‌ها را ندانستند و با سوء عملکردشان، اثر وضعی بوجود آوردند و معیشت آنها «ضنک» شد. اگر ذکر خدا را فراموش کنیم، معیشت ضنک می‌شود. خداوند در آیه ۹۶ سوره مبارکه الأعراف می‌فرماید «وَلَو أَنَّ أَهلَ القُریٰ آمَنوا وَاتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَیهِم بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَالأَرضِ…». واقعیت این است که هر فرد و سازمانی اگر اهل ایمان باشد، قواعدی دارد که باید رعایت شود و قاعده این عالم عدالت است. نمی‌توان کم گذاشت و زیاد برداشت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بهره‌وری به معنای درست به کار بردن نعمت‌های الهی است، خاطرنشان کرد: اینکه یک واحد دانشگاهی زمین مرغوب خود را اجاره بدهد، یعنی کفران نعمت کرده است. آنچه از دانشگاه انتظار می‌رود این است که از نعمت الهی بجا، به‌هنگام، شایسته، موثر و بهره‌ور استفاده کند، به اقبال مردم و نیاز آنها پاسخ درست بدهد، اعتبار و آبرو خود را اعتلا بخشد و نسبت به آموزش، اشتغال و آینده جوانان دلسوز و مسئولیت‌پذیر باشد.

وی تصریح کرد: وقتی دانشگاه به اقبال مردم که نعمت الهی است، اقبال به ادبار تبدیل می‌شود و مردم از دانشگاه روی برمی‌گردانند. همانطور که در بسیاری از دانشگاه‌ها جمعیت فراوان دانشجو وجود داشت و اما امروز دیگر خبری از جمعیت دانشجویی گذشته نیست. باید در عمل سازمانی به دنبال علت گشت. «لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم وَلَئِن کَفَرتُم إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ»

طهرانچی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «وَتِلْکَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ وَمَا یَعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ» گفت: مثال‌هایی در قرآن وجود دارد که نقشه راه دانشمندان است و در مسیر زندگی باید از آنها تأسی گرفت، یکی از این مثال‌های زیبا را می‌توان در آیه ۳۲ سوره کهف دید که خداوند می‌فرماید: «وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا رَجُلَیْنِ جَعَلْنَا لِأَحَدِهِمَا جَنَّتَیْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمَا زَرْعًا». روزی تعداد دانشجویان واحدها زیاد بود و هیچ دغدغه‌ای نداشتند، فکر می‌کردند این باغ هیچ آسیبی نمی‌بیند، توجه نداشتند که وقتی نعمتی می‌آید صحیح‌العملی و شکر نعمت لازم می‌شود و مراقبت از نعمت باید داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: روزی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم با سندی مواجد شدم که پیش‌بینی شده بود جمعیت دانشجویی این دانشگاه در سال ۱۳۹۸ به دو میلیون نفر می‌رسد! این پیش‌بینی در حالی است که با بررسی نرخ موالید در ۱۸ سال قبل می‌توانستند به این نتیجه برسند که جمعیت دانشجویی طی این سال‌ها کاهشی خواهد بود. اگر ما هم در همان ریل حرکت می‌کردیم، دانشگاه در سیکل ورشکستگی قرار می‌گرفت و اعتبار دانشگاه از بین می‌رفت. اما با عنایت خداوند متعال و تدابیری که اندیشیده شد، توانستیم بدون کاهش نیرو و تعطیلی واحد، از شرایطی که ۲۰۰ واحد دانشگاهی از پنج روز تا پنج ماه حقوق نداشتند، عبور کنیم و جمعیت دانشجویی را به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر برسانیم.

طهرانچی افزود: هر واحد دانشگاهی که مدیران آن پای مسئولیت خود ایستادند، ایمان به خدا داشتند و درست اندیش و درست عمل بودند، اقبال عمومی به آن واحد افزایش یافت. انتظار داریم که مدیران واحدها، مدیر تحول و خروج از بحران باشند و از امکانات بی‌نظیری که در اختیار دانشگاه‌ست، به درستی استفاده کنند. واقعیت این است که آرزوهای ما سازنده فردا نیست، بلکه تلاش ما آینده را می‌سازد؛ «وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعیٰ». خروج از بحران واحدهای دارای شرایط خاص، نیازمند برنامه و تلاش است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه و حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سند تحول و تعالی است. بحمدالله در این مدت واحدهای زیادی از زیان‌دهی خارج شدند و در بودجه ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشگاه علاوه بر رشد در جمعیت دانشجویی، در سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان، آموزش‌های کوتاه مدت، حوزه سما و مدارس رشد خوبی خواهیم داشت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی