پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          05 دی 1392 - 26 December 2013


معیارهای انتخاب مسواک



معیارهای انتخاب مسواک
مسواک خوب باید دارای مشخصاتی باشد تا بتواند دندان های را به خوبی تمیز کنید،اما چه معیارهایی؟
1. مسواک باید رشته های نایلونی داشته باشد.
2. رشته های مسواک باید نرم و متوسط باشد.مسواک های زیر به لثه و دندانها آسیب می رساند.
3. اندازه سر مسواک باید متناسب با دهان فرد باشد و همچنین لازم است مسواک کودکان کوچکتر از بزرگسالان باشد.مسواک به طول دو سانتیمتر برای کودکان مناسب است.

4. مدتی که باید از یک مسواک استفاده شود،بستگی به میزان تمیزی،محکمی و فرم رشته های مسواک دارد.تا وقتی که رشته های مسواک تمیز،محکم و صاف است.می توان از آن استفاده کرد.اگر فردی طور مرتب و با دقتمسواک کند،معمولاً عمر مسواک او چهار تا شش ماه است.اگر مسواک پس از یک هفته فرسوده شود نشانه این است که فرد نادرست مسواک می زند.

 ویژگیهای یک مسواک خوب چیست؟
مسواک بایستی نرم و از نظر اندازه کوچک باشد.مسواک های نرم نایلونی که انتهای موهای آن گرد و پخ شده ترجیح داده می شوند.الیاف مسواک باید در عرض در 4-3 ردیف و در طول در 12-10 ردیف قرار گرفته باشند.

چرا مسواک نرم توصیه می شود؟
عامل ایجاد کننده بیماریهای لثه و دندان،لایه بیرنگ و چسبنده ای است که شامل میکروبها در زمینه ای از بزاق و مواد غذایی بوده که به سطح دندان می چسبد و پلاک میکروبی نامیده می شود.پلاک با کشیدن ناخن بر روی دندان به زیر آن جمع شده و دیده می شود.هدف از مسواک زدن،تمیز کردن دندانها از باقیمانده مواد غذایی و برداشتن پلاک میکروبی بوده که با استفاده از مسواک نرم به این هدف می توان نائل گردید.

 چرا نباید از مسواک زبر استفاده کرد؟
علیرغم تصور مردم جرم رسوب یافته بر دندانها،با عمل مسواک زدن برطرف نمی گردد و نیاز به کمک دندانپزشک و استفاده از وسایلی چون قلم و دستگاه جرم گیری دارد.استفاده از مسواک های زبر و خشن و یا خمیر دندانهای ساینده علاوه بر اینکه باعث تحلیل لثه شده،سبب ایجاد سائیدگی و خراشیدگیهایی بر روی دندانها شده و استعداد گیر پلاک میکروبی و همچنین ریسک ایجاد پوسیدگی را بالا می برد.

 آیا مسواک برقی بر مسواک دستی ارجحیت دارد؟
خیر،هیچگونه تفاوتی از نظر تمیز کردن دندان با این دو روش وجود ندارد.کما اینکه نوع دستی قابلیت مانور بیشتری دارد.

زمان تعویض مسواک چه موقع است؟
به محض اینکه موهای مسواک شروع به سائیده شدن نمود،مسواک باید تعویض شود که این مدت معمولاً سه ماه است.اما این زمان بستگی تام به شدت و نحوه مسواک زدن فرد دارد.

منبع: آکا ایران


خبرنامه - شبکه های اجتماعی