پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          26 امرداد 1395 - 16 August 2016


وضعیت انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت



قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت به این وزارتخانه گفت: این موضوع کاملا علمی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراجع ذیربط در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌کنند و نباید آن را به جنجال رسانه‌ای و شعاری تبدیل کرد.

دکتر حمید اکبری با بیان این مطلب در خصوص انتقال رشته روانشناسی بالینی به عنوان یکی از رشته‌های چالش برانگیز به وزارت بهداشت، اظهار کرد: رشته روانشناسی گرایش‌های مختلفی نظیر مشاوره خانواده، کودک، اعتیاد و غیره دارد. اما آنچه مورد بحث و نظر وزارت بهداشت است، رشته روانشناسی بالینی است که فارغ التحصیلان این رشته کاملا و بطور مستقیم با سلامت مردم و جامعه سروکار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان رشته روانشناسی بالینی احتیاج دارند در فیلدهای درمانی و بالینی بیمار نیز حضور داشته باشند. بنابراین امکانات مورد نیاز برای تحصیل دانشجویان این رشته در وزارت بهداشت فراهم است.

به گفته قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در صورت استفاده از امکانات و عرصه‌های آموزشی موجود که در اختیار وزارت بهداشت است؛ دانشجویان رشته‌هایی که بطور مستقیم مرتبط با سلامت هستند و همچنین جامعه هر دو نفع خواهند برد؛ چرا که دانشجویان در دوره تحصیل خود با حضور در مراکز درمانی بصورت تجربی و کارآموزی کار بالینی را یاد می‌گیرند و می‌توانند در جامعه خدمات مفیدی ارائه دهند.

دکتر اکبری در ادامه با تاکید بر اینکه نباید موضوع انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت را رسانه‌ای و شعاری کرد، گفت: این موضوع کاملا علمی است و افراد علمی نیز باید در خصوص آینده این رشته‌ها تصمیم‌گیری کنند که چه رشته‌هایی باید در کدامیک از وزارتخانه‌ها ارائه شود. بنابراین لازم نیست این موضوع را به جنجال رسانه‌ای و شعار تبدیل کرد.

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تصمیم‌گیری درخصوص انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت در حوزه ریاست جمهوری و هم چنین در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است و اینکه چه رشته‌هایی دقیقاً انتقال می‌یابند و یا در مورد نحوه ارائه و آموزش این رشته‌ها چه اقدامی می‌شود، بستگی به تصمیم مراجع مربوطه دارد.


تگ ها دکتر حمید اکبری انتقال رشته‌های مرتبط با سلامت رشته‌های مرتبط به وزارت بهداشت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی