پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کار آفرینی          01 اردیبهشت 1390 - 21 April 2011

راه اندازی یک طرح تجاری

آغاز طرحهای تجاری ، نخستین گام در به تحقق رساندن برنامه های از پیش تعیین شده و یکی از حساس ترین مراحل اولیه کار به شمار می رود ، طرحها نیازمند قدرت خطرپذیری و ویژگیهایی منحصر به فرد هستند و اجرای آنها تنها در برخی از افراد کارآزموده و شایسته دیده می شود . اصولا پرداختن به طرحهای جدید،علیرغم مسائل مالی و تجربه لازم بسیار هیجان برانگیز و نوین هستند زیرا بنیان یک طرح تجاری پایه گذاری می شود و شکل می گیرد .
آغاز طرحهای تجاری ، نخستین گام در به تحقق رساندن برنامه های از پیش تعیین شده و یکی از حساس ترین مراحل اولیه کار به شمار می رود ، طرحها نیازمند قدرت خطرپذیری و ویژگیهایی منحصر به فرد هستند و اجرای آنها تنها در برخی از افراد کارآزموده و شایسته دیده می شود . اصولا پرداختن به طرحهای جدید،علیرغم مسائل مالی و تجربه لازم بسیار هیجان برانگیز و نوین هستند زیرا بنیان یک طرح تجاری پایه گذاری می شود و شکل می گیرد .

اندیشیدن ، اجرا و از مرحله بالقوه به بالفعل کردن ، نخستین گام است . همچنین طرحهای تجاری نیازمند تفکرات گروهی و حساب شده نیز هستند . همین ویژگی بسیاری از بحرانهای احتمالی را کاهش داده و موجب ثبات در نخستین مرحله طرح می شود .

ضرورت تفکر گروهی

همانطور که می دانید پشت سر هر تیم موفقی اتاق فکری قدرتمند ، برجسته و مجرب ، سکان هدایت تیم را برعهده می گیرد . دراجرای طرحهای تجاری نیز ما از همین قاعده استفاده می کنیم . گروه مشاوران ، سرمایه گذاران و بازاریابان ، سه رکن اصلی این بنای عظیم را تشکیل می دهند و در راس آنها شما با ایدئولوژی و تفکر خود جمع را هدایت می کنید . شما با تفکرات و عقاید گروهی تیم ، تمام جنبه ها و نقاط ضعف و قدرت طرح را مورد ارزیابی قرار می دهید و پس از برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت ، نظارت و خلاقیت های لازم به اجرا می گذارید . این فرایند مدیریتی ، شما را از بحرانهای غیرقابل پیش بینی مصون نگه می دارد و قدرت جسارت و ریسک پذیری می بخشد . مهمترین ویژگی تفکر گروهی و داشتن اتاق فکر ، پیشگیری از خطاها ، ضررهای احتمالی ، استفاده از تجربیات موفق ، شناخت دقیق و دیدگاهی همه جانبه در مواجه شدن با بحرانهای مختلف اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی است . بنابراین در جایگاه یک مدیر موفق و کسی که درآینده نبض تجارت کشور را دردست می گیرد ، داشتن تیمی مجرب همراه با اتاق فکری کارآزموده از ارکان اساسی این حرفه است.

محصول

مهمترین مرحله پس از راه اندازی و اجرای طرح اولیه ، ارائه محصول متناسب با نیاز بازار است . پس از ارزیابی های اولیه و بازاریابی ، اینک به مرحله ای می رسیم که بسیاری از تاجران و شرکتهای تجاری بزرگ با یکدیگر به رقابت می پردازند . محصول شما نوعی کالای تجاری است که به واسطه برچسب ، علائم تجاری و آرم شرکت وارد بازارهای داخلی و پس از مدتی ، بین المللی می شود . پیش از تولید ، باید میزان هزینه ها و نقطه سود دهی را کاملا مشخص کنید . تولید باید متناسب با نیاز مشتری ، قیمت و کیفیت مناسب باشد. حمایت های مالی و تیم مشاوران در عرضه محصول شما را یاری می کنند . برای رفع کاستی های موجود می توانید از بانکها موسسات خصوصی و سرمایه گذاران وام دریافت کنید . همانطور که قبلا اشاره شد شما در این مرحله به یک تیم مجرب و کارآزموده ، متشکل از سرمایه گذاران ، مشاوران و وکلای مجرب احتیاج دارید که مرحله به مرحله در تحقق این هدف به شما کمک کنند .

موقعیت

محل تجارت شما در فروش ، تبلیغ و جلب مشتریان بسیار حائز اهمیت است . شاید بتوان در مراحل اولیه بصورت فروش آنلاین و پستی محصولات خود را عرضه کنید ، اما در این مرحله باید شرکت تجاری دقیقا درمرکز شهر و درمیان شرکتهای تجاری دیگر کاملا با آرم خود دیده شود . به یاد داشته باشید شما در این مرحله عملا پا به عرصه ای گذاشته اید که با رقبای دیگر جنگ تجاری خویش را آغاز کرده اید . بنابراین باید با راهکارهای درست و از پیش تعیین شده همیشه یک گام جلوتر باشید .

تبلیغات

بیش از نیمی از فروش یک محصول در تبلیغات و چگونگی عرضه آن نهفته است . به بیان دیگر تبلیغات درست به کالای شما هویت می بخشد . ساخت کلیپ های نمایشی برای شرکتهای بزرگ و زمان پخش آنها در

مناسبت های مختلف ترفندی است که امروزه بسیار بکار می رود . تبلیغات چاپی نیز به نوبه خود بسیار مفیدند و جایگاه خاص خود را دارند . جهان امروز مملو از تبلیغات ، لوگوها و محصولات مختلفی است که از طریق رسانه های ملی و شبکه های ماهواره ای در سراسر دنیا پخش می شوند . مخاطب در نگاه اول با دنیایی از

آرم ها و محصولات مختلف روبه رو است و تمایز و تشخیص آنها از میان انبوه کالاهای مختلف نیازمند دیدی وسیع و همه جانبه است دربازارهای تجاری نیز کالاها کیفیت های منحصر به فردی دارند . اما مخاطب امروزی با آگاهی خود تمامی زوایا را بررسی می کند و انتخابی دقیق انجام میدهد .



اهداف

شکست و موفقیت در تجارت ، تصمیم گیری های  دقیق و به موقع ، اجرای ترفندهای لازم در لحظات بحرانی ، پیش بینی و نوسان قیمتها در بازارهای جهانی ، خواستار نظمی دقیق و برنامه ای کامل است که تنها با

در اختیارداشتن برنامه و طرحی کامل به مقصد می رسد . اغلب تاجران با دیدگاه های اقتصادی و طرح های خود در مراحل کوتاه و بلند مدت به این مهم دست یافته اند . دراین میان انگیزه نیز در رسیدن به هدف عاملی بسیار حائز اهمیت است . شناخت اهداف و اقدام برای دست یابی به آرمان ها انگیزه های شخصی را افزایش می دهد و عاملی در جهت رسیدن به اهداف می شود .

انگیزه

مهمترین عاملی که باعث ایجاد تغییر و تحول و اجرای تصمیمات شگرف در زندگی می شود ، انگیزه و انقلاب درونی است . شروع بسیاری از حرکتهای بزرگ و تحولات شغلی را می توان در خود آگاهی های فردی و بازتابهای ذهنی دانست . اگر بخواهیم این انگیزش را در انتخاب شغل و کسب و کار جستجو کنیم ، می توان به نتایج بسیار مطلوبی رسید . اصولا هر انگیزه ای بازتاب اتفاقی در جهان خارج بوده است . گاهی اوقات مشاهده موفقیتهای شغلی و تحصیلی دیگران در عرصه های مختلف تلنگری برضمیر ناخودآگاه شما وارد می کند و ذهن نیز در پاسخ به آن به تکاپو می افتد . انگیزه های شغلی و تحصیلی رابطه ای مکمل وهمسو ایجاد می کنند و در راستای ایده آل های شما گام به گام همراه خواهد شد . بنابراین انگیزه موتور محرک و خواسته های شماست .

بازاریابی

شناخت بازارهای تجاری و نیاز مشتری ، توزیع به موقع محصولات ، افزایش بهره وری و تولید ، گروه بازاریاب ، نیروی متخصص و کارآمد و شبکه تبلیغات از مهمترین عواملی هستند که شرکت را در به تحقق رساندن اهداف یاری می کنند . تیم بازاریاب ، متشکل از متخصصینی است که با آگاهی از مراکز عرضه کالا سفارشات لازم را در زمان مقتضی ارائه می نمایند .

تیم مشاوران

از دیگر گروه های موثر در ارائه و ترویج یک شرکت بازرگانی و توسعه طرحهای تجاری ، تیم برجسته و کارآمد مشاوران هستند که مدیران را در گسترش و تحقق اهدافشان یاری می رسانند . تجربیات مختلف در

زمینه های اقتصادی و بازاریابی ، شناخت نیاز بازار ، کیفیت تولید و نحوه عرضه محصولات ازجمله عواملی هستند که می توانند مدیران را به موفقیت های چشمگیری برسانند . 

ارزیابی

اغلب افراد با برنامه های از پیش تعیین شده و تیم های مختلف کاری سعی می کنند تا روند طرحهای تجاری خویش را کاملا هدایت شده و موفق به پیش ببرند . اما نکته قابل توجه در این میان مدیریت این تیم و هدایت کل اعضای مجموعه است زیرا مدیریت ، هنر بکارگیری متخصصان با مهارتها و استعدادهای ویژه است . بنابراین شما درجایگاه یک مدیر نه تنها باید متخصص و روانشناسی مجرب باشید ، بلکه باید اشراف کاملی بر بازارهای تجاری ، نیاز مشتریان و نحوه تولید و عرضه کالاهای تجاری نیز داشته باشید . همچنین درآغاز مراحل اولیه طرحهای تجاری باید دیدگاه همه جانبه ای به دیگر رقیبان ، در این عرصه داشته باشید . معمولا در نخستین مراحل اجرای طرحهای تجاری باید زمان بین مرحله تولید و سوددهی را ارزیابی کرد و اقدامات لازم را برای هرچه بیشتر کردن تولید انجام داد. پس از آن محصول شما فضای مطلوب تجاری را در میان بازارهای داخلی و بین المللی پیدا می کند . زمانی فرا خواهد رسید که محصولات شما جهانی می شوند ، بنابراین این طرح نیز باید دربرنامه درازمدت شما قرار گیرد . رابطه بسیار نزدیکی میان مدیریت و روانشناسی وجود دارد . وسعت دیدگاه شما در ارائه محصولات ، دورنمای تجاری ، روابط اجتماعی و اصول اقتصادی بستگی به جنبه های مختلف رفتاری شما در این فرآیند دارد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی