پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش های عمومی          22 اسفند 1389 - 13 March 2011



اولین ماشین چاپ دیجیتال توسط شرکت ایندیگو و زایکن در چهار دوره پیش از این در سال ۱۹۹۳ در نمایشگاه آیپکس به نمایش درآمدند. کمتر چاپخانه داری بود که در مورد این ماشین های چاپ دیجیتال قبل از این که در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار بگیرند اطلاعاتی داشته باشد. با وجود این که در آن زمان این ماشین ها به موضوعی داغ تبدیل شدند و کل نمایشگاه را تحت تأثیر قرار دادند، عقاید متضاد و متفاوتی در مورد تأثیر چاپ دیجیتال بر صنعت چاپ وجود داشت.

با نگاهی به فهرست غرفه گذاران آیپکس امسال متوجه می شویم صنعت چاپ از سال ۱۹۹۲ تاکنون تا چه حد دستخوش تغییر و دگرگونی شده است. غول های صنعت چاپ از جمله آگفا، کانن، فوجی، اوسه، اچ پی، کداک، کونیکا مینولتا، ریکو، اسکرین، زایکن و زیراکس آخرین دستاوردهای خود را در عرصه چاپ دیجیتال، در آیپکس به نمایش می گذارند. حضور این شرکت ها در نمایشگاه آیپکس ثابت می کند که چاپ دیجیتال در صنعت چاپ به یک جریان اصلی و تأثیرگذار تبدیل شده است. مهم تر این که امروزه چاپ دیجیتال به نیرویی که آینده چاپ را رقم می زند تبدیل شده است. با این حال نباید فراموش کنیم که سازندگان ماشین آلات چاپ افست نیز دست روی دست نگذاشته و تکنولوژی دیجیتال را به کار گرفته اند.

چاپ دیجیتال اکنون در تمام عرصه ها چاپ تجاری، چاپ انتشاراتی، بروشورهای پستی، چاپ فرم های اداری، چاپ صنعتی، پوستر و تبلیغات محیطی، لیبل بسته بندی و چاپ تزیینی با تکنولوژی افست و دیگر روش های معمول چاپی رقابت می کند.

فراگیر شدن نفوذ چاپ دیجیتال دلایل زیادی دارد. ماشین های دیجیتال در همه زمینه ها بهتر و بهتر می شوند. همین امر باعث شده تا سفارشات چاپی بیشتری توسط این ماشین ها انجام شود. سرعت ماشین های چاپ دیجیتال تونری افزایش یافته است. با این حال در مشکلاتی که در زمینه تثبیت و ذوب تونر وجود دارد محدودیت هایی در زمینه افزایش سرعت این ماشین ها به وجود آمده است. این در حالی است که ماشین های چاپ دیجیتال جوهرافشان قابل اعتمادتر شده اند. از آنجایی که تکنولوژی جوهرافشان یک روش چاپی غیرتماسی (non contact) است، ماشین های جوهرافشان پتانسیل خوبی برای ارایه چاپ با سرعت بسیار بالا داشته و در عین حال در زمینه استفاده از انواع سطوح چاپ پذیر نیز از انعطاف خوبی برخوردارند.

عرضه روزافزون انواع نرم افزارهایی که باعث بهینه سازی و توسعه هر چه بیشتر و بهتر سیستم های گردش کار و فرایندهای تجاری می شوند به عنوان مثال سیستم های وب به چاپ باعث شده تا گستره کاربردهای تکنولوژی چاپ دیجیتال وسعت پیدا کرده و موقعیت های هیجان انگیزی برای ارایه دهندگان خدمات چاپی به وجود آورد. آیپکس موقعیت فوق العاده ای است برای آشنایی با جدیدترین تحولات دیجیتال. از سوی دیگر تعداد و تنوع سیستم های دیجیتالی که در آیپکس به نمایش درخواهند آمد آنقدر زیاد است که بازدیدکننده را دچار سردرگمی می کند. برای این که بتوانید از زمان کم خود و آیپکس بیشترین استفاده را ببرید، در این مقاله روندهای اصلی چاپ دیجیتال تشریح می شود و برخی از تجهیزات دیجیتال که دیدن آنها اهمیت دارد نیز معرفی شده اند.

● چاپ تجاری ارزش هایی که باید اضافه شوند

چاپکاران تجاری امروزه با آمیزه ای از چالش ها از سوی پدیده هایی چون بازرگانی الکترونیکی (e commerce)، رسانه های جدید و جهانی سازی، چاپ درخواستی، چاپ و تحویل کار تنها به هنگام نیاز مشتری و کاهش هزینه های انبارداری مواجه هستند. همین امر باعث شده است تا چاپکاران افست جذب مزایای چاپ دیجیتال از جمله انعطاف بیشتر، تولید بالاتر و حاشیه سود مطمئن تر شوند. چاپکاران تجاری دوراندیش امروزه تنها به بقای خود فکر نمی کنند. تحولات جدید در زمینه ماشین های چاپ دیجیتال، سیستم های گردش کار تمام اتوماتیک و سیستم های تکمیلی پیوسته (in line) موقعیت های فراوانی در اختیار چاپکاران قرار می دهند تا از طریق آن بتوانند وارد عرصه های جدید شده و تولیدات و خدمات چاپی با ارزش افزوده در اختیار مشتریان خود قرار دهند. سازندگان تجهیزات چاپ دیجیتال از جمله کانن، اوسه، فوجی، کونیکا مینولتا، ریکو، زیراکس، اچ پی و زایکن برای این دسته از مشتریان در آیپکس سیستم های تونری ورقی و رول ارایه می کنند. سازندگان تجهیزات جوهرافشان نیز با تمام قوا در آیپکس حضور داشته و مجموعه متنوعی از سیستم های جوهرافشان را عرضه می کنند.

تیم تایلور مدیر بازاریابی شرکت اسکرین در اروپا می گوید: «در آیپکس، نوعی ماشین های چاپ جوهرافشان ورقی عرضه می شوند که می توانند با کیفیت افست و روی کاغذ افست چاپ کنند.» ماشین های جوهرافشان با سیستم تغذیه رول و سرعت بسیار بالا که می توانند مرکب را روی انواع سطوح چاپ پذیر بنشانند، از دیدنی های آیپکس هستند. به عنوان مثال ماشین چاپ جوهرافشان جدید فوجی به نام Jet Press ۷۲۰ و ماشین جوهرافشان Truepress Jet SX ساخت اسکرین قادرند روی کاغذ معمولی نازک و یا با گراماژ بالا و همچنین کاغذهای ویژه چاپگرهای جوهرافشان چاپ کنند. چنین راه حل هایی نشانگر عصر جدیدی برای چاپ جوهرافشان هستند و می توانند نفوذ چاپ دیجیتال را به قلمرو افست چه از لحاظ تیراژ بالاتر و چه از لحاظ عرض بزرگ تر چاپ گسترش دهند.

در آیپکس تمرکز جدی بر کاربردهای واقعی چاپ دیجیتال وجود خواهد داشت. از این طریق چاپکاران با موارد تجاری ملموس آشنا شده و برای گذر از آنالوگ به دیجیتال ترغیب می شوند.

شرکت اچ پی در آیپکس چنین رویکردی دارد. فرانسوا مارتین مدیر بازاریابی اچ پی می گوید: «آیپکس یک موقعیت بسیار عالی برای آموزش مزایای چاپ دیجیتال به مشتریان چاپ است.»

● صنعت نشر روزنامه انقلاب شتاب می گیرد

انقلاب در نشر روزنامه که توسط رسانه های جدیدی از جمله اینترنت نیز شتاب گرفته است، باعث خلق مدل های جدیدی در تولید روزنامه شده است. برخی از روزنامه ها به جای روش سنتی «ابتدا چاپ کن، بعد توزیع کن»

(Print and Distribute)، از روش «ابتدا توزیع کن، بعد چاپ کن» (Distribute and Print) استفاده می کنند. یعنی این که فایل های روزنامه از طریق اینترنت به مناطق گوناگون جغرافیایی فرستاده می شود و هر منطقه، کشور یا محله به فراخور نیاز خود، روزنامه را در تیراژ دلخواه با استفاده از تکنولوژی دیجیتال چاپ کرده و محتویات و آگهی های آن را نیز به فراخور نیاز خود تغییر می دهند. یونیت های چاپ جوهرافشان غیرمتمرکز چنین روزنامه هایی را به صورت درخواستی و تمام رنگی چاپ می کنند. سیستم جوهرافشان اسکرین Truepress Jet ۵۲۰ که همزمان به صورت پشت و و رو چاپ می کند، در آیپکس به صورت زنده روزنامه چاپ کرده و پس از تا و صحافی بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد. شرکت اچ پی چاپگر عظیم جوهرافشان خود را که T۳۰۰ یا web press نام دارد به نمایش می گذارد. این چاپگر که یک سیستم جوهرافشان حرارتی مقیاس پذیر با عرض چاپ ۷۶ سانتی متر است، می تواند به صورت رنگی و با سرعت ۱۲۰ متر در دقیقه چاپ کند.

● چاپ کتاب

صنعت نشر کتاب یک کاندیدای طبیعی برای چاپ دیجیتال است. چاپ درخواستی کتاب

(Book on Demand) به ناشران امکان می دهد تا در هنگام تصمیم گیری در مورد استراتژی های نشر، کمترین ریسک را کرده، از میزان کاغذهای انبار شده بکاهند و هزینه های انبارداری را حذف کرده و تعداد کتاب های برگشتی و هزینه خمیر کردن کتاب به فروش نرفته را نیز کاهش دهند.

یک کتاب همواره باید در بازار موجود باشد. این امر هم به نفع ناشر و خواننده و هم به نفع نویسنده است. به همین خاطر جای تعجب ندارد که ناظران صنعت کتاب معتقدند کتاب اولین شاخه اصلی صنعت چاپ خواهد بود که بیش از نیمی از کل تولیدات آن به صورت دیجیتال چاپ خواهد شد، ولی چاپ فقط یک مرحله از تولید کتاب است و گذر به سوی چاپ تمام دیجیتال کتاب گام به گام و مرحله به مرحله تحقق پیدا خواهد کرد.

تاکنون ما شاهد چاپ کتاب بر اساس تقاضا بوده ایم، در این مرحله کتاب درخواستی در تیراژهای بسیار کم منتشر می شود. مرحله بعد، اتوماسیون همه جانبه فرایند تولید کتاب و چاپ کتاب درخواستی در تیراژ بالا خواهد بود. سیستم های تونری موتور محرکه، مرحله اول تولید کتاب با استفاده از تکنولوژی دیجیتال بود. ولی من انتظار دارم تا یکی دو سال آینده کتاب ها بیشتر با استفاده از تکنولوژی جوهرافشان چاپ شوند.

همان گونه که پیشتر اشاره کردم چاپ تنها بخشی از فرایند است. در آینده، تولید کتاب به روش دیجیتال کلیه مراحل پیش و پس از تولید را در بر خواهد گرفت. به همین خاطر چاپ کتاب در تیراژهای بالا را نیز می توان با استفاده از تکنولوژی دیجیتال انجام داد. از سوی دیگر استفاده از تکنولوژی جوهر افشان باعث خواهد شد تا محتوای رنگی (عکس، نمودار و غیره) کتاب ها افزایش پیدا کند. البته به شرط آن که استفاده از این تکنولوژی باعث افزایش سرسام آور هزینه چاپ هر ورق نشود. این سیستم ها انعطاف بالاتر و کیفیت بهتر را در اختیار ناشران قرار می دهند تا بتوانند بنا به نیاز، صفحات رنگی را درون کتاب هایی که به روش دیجیتال چاپ شده اند بگنجانند و از این طریق کاربرد تکنولوژی دیجیتال برای چاپ کتاب را وسعت بخشند. در آیپکس به تکنولوژی هایی در این عرصه خواهیم رسید. من انتظار دارم شرکت های اچ پی، اوسه، اسکرین و کداک تکنولوژی های جدید خود را که در ساخت آنها کیفیت، دوام، تولید بالا و تجهیزات تکمیلی مورد نیاز برای چاپ دیجیتال مورد توجه جدی قرار گرفته است، به نمایش در بیاورند. یکی از مهم ترین تحولات آیپکس، مشاهده تکنولوژی جوهرافشان ممتد (Continuous Inkjet) شرکت آگفا است که با نام تجاری Stream عرضه می کند. این ماشین همراه با سیستم T۳۰۰ شرکت HP و سیستم های مجهز به هدهای جوهرافشان پی یتزو کانن، اوسه و اسکرین که از تکنولوژی پرتاب قطره بر اساس نیاز بهره می برند، برای ناشران کتاب بسیار جذاب هستند.

● اسناد اداری تجاری نتیجه بهتر، زحمت کمتر

چاپ اسناد اداری تجاری از جمله قبض آب و برق، انواع رسیدهای بانکی، صورتحساب، فاکتور، رسید و غیره که به اصطلاح به آنها Transactional Printing می گویند، امروزه در بحبوحه بحران اقتصادی جاری اهمیت فراوانی پیدا کرده است. زیرا کسانی که این نوع کارها را چاپ می کنند، مایل هستند با هزینه کمتر، اسناد بیشتر و بهتری چاپ کنند. امروزه این نوع اسناد و این نوع چاپ به Transpromotional و یا Transpromo معروف شده است.

برخلاف بروشورهای تبلیغاتی پستی که به اصطلاح به آنها Direct Mail می گویند، این نوع اسناد همواره با دقت خوانده می شوند، زیرا با پول و حساب و کتاب همه مردم سروکار دارند، به همین خاطر از آنها به عنوان یک مدیوم تبلیغاتی بسیار قدرتمند یاد می شود که می توان پیام های بازاریابی هدفمند و خاص گیرنده سند را در آن گنجاند. عوامل متعددی باعث رشد بازار Transpromo شده اند که از میان آنها می توان به ظهور سیستم های تمام رنگی چاپ دیجیتال با سرعت و کیفیت بالا اشاره کرد. این سیستم به نرم افزارهای جدید که عملیات طراحی و جاگذای پیام های متغیر تبلیغاتی را تا حد زیادی تسهیل کرده اند، مجهز است. این نرم افزار دارای ابزارهای کارآمد برای استخراج اطلاعات از درون پایگاه داده ها و کنترل سیستم برای دنبال کردن مسیر اسناد و چاپ مجدد سندی که گم شده یا آسیب دیده است.

بازار Transpromo از سیستم های جوهرافشان استقبال خوبی به عمل آورده است. در کمتر از ۲ سال ۲۰۰ سیستم جوهرافشان برای چاپ اسناد Transpromo در سراسر جهان نصب و راه اندازی شده است. یک راه حل کامل چاپ Transpromo باید کلیه مراحل پیش و پس از چاپ را در برگیرد تا از این طریق مراحل اضافی در کل فرایند تولید حذف شود. موتورهای چاپ ویژه این نوع کار باید بسیار سریع بوده و آمیزه ای از سیستم های افست و جوهرافشان (مثل سیستم مولرمارتینی که همراه با موتور چاپ جوهرافشان پیوسته Stream کداک کار می کند) و یا یک سیستم تولیدی جوهرافشان تک باره (Single Pass) باشند.

شرکت های دیگر که راه حل های چاپ Transpromo در آیپکس ارایه می کنند، شامل زیراکس، ریکو، آی بی ام، کانن، اوسه و ریسو می شوند.

● بروشورهای پستی مخاطب را هدف قرار می دهند

چاپ دیجیتال محموله های پستی تبلیغاتی که به اصطلاح به آن Direct Mail می گویند، در چند سال اخیر تحولات زیادی را پست سر گذاشته است. در ابتدا بد نیست یک تعریف روشن از Direct Mail ارایه کنیم. هر گونه سند، بروشور، کاتالوگ و محموله ای که با اهداف تبلیغاتی به نشانی افراد مشخص پست می شود، Direct Mail نامیده می شود.

در ابتدا Direct Mail حاوی یک اقلام تبلیغاتی مشترک و یکسان برای تمام افرادی بود که نشانی آنها روی پاکت چاپ شده بود. ولی امروزه با ارایه ماشین آلات چاپ دیجیتال جدید، افزایش کیفیت چاپ اطلاعات متغیر و برنامه های نرم افزاری می توان کمپین های موثر تبلیغاتی را که گروه های مشخص مصرف کنندگان (حتی در حد یک نفر) را هدف قرار می دهند طراحی و اجرا کرد.

در حالی که واحدهای بازاریابی شرکت های بزرگ و عوامل آنها در مدیریت پایگاه داده ها مهارت بیشتری پیدا می کنند، سرمایه گذاری در ابزار جدید برای هدف قرار دادن مخاطب، مدل سازی و دنبال کردن و ارزیابی پاسخ ها را نیز به موازات آن افزایش می دهند، تقاضا برای چاپ دیجیتال اطلاعات متغیر بی هیچ تردیدی افزایش پیدا می کند. من همچنین انتظار دارم در آینده برنامه های کاربردی پیشرفته برای Direct Mail از جمله ارتباط چندکاناله و تعیین اصالت (Validating) نتایج به دست آمده با استفاده از بارکد و

Purlا(Persistant Uniform Resource Locator) عرضه شوند. تجهیزات پیشرفته اتوماسیون اتاق توزیع

(Mail Room)، فرایندهای ارسال محموله های تبلیغاتی را تسریع کرده و عملیات چاپ، لایی گذاری و دنبال کردن مسیر اقلام پستی از مرحله دریافت تا قرار دادن آن در پاکت و یا جعبه را انجام می دهند.

کسانی که مایلند در این بازار فعالیت کنند، باید در آیپکس تجهیزات سازندگان سیستم های الکتروفوتوگرافیک از جمله کانن، اوسه، زیراکس، اوکی، زایکن و HP را به دقت زیر نظر بگیرند. از سوی دیگر سیستم های جوهرافشان سریع شرکت های اسکرین و اینفوپرینت و بار دیگر کانن/اوسه نیز راه حل های مناسبی برای این بازار هستند. برای چاپ در عرض های بزرگ تر، موتور چاپ دیجیتال Prosper و Stream از کداک می توانند انتخاب بهتری باشند.

● چاپ صنعتی و عرصه های جدید

تبدیل کاران و چاپکاران امروز با جدیت هر چه تمام تر در مورد چاپ دیجیتال تحقیق می کنند. زیرا آنها به دنبال کاهش باطله و چاپ در تیراژ کمتر و تحویل سریع تر کار، کاهش هزینه ها بهبود لجستیک و کاهش هزینه های انبارداری خود هستند.

سیستم های تونری در بسیاری از موارد می توانند چاپ های با کیفیت و مقرون به صرفه ارایه دهند. با این حال بازار چاپ به طور مستمر دگرگون می شود. مشتریان خواستار سرعت و رنگ بیشتر (بهتر)، استفاده از انواع سطوح چاپ پذیر و مرکب های مختلف و قیمت پایین هستند.

چاپ جوهرافشان پی یتزو موفق شده با ارایه انواع سیستم های فرمت عریض تخت که از مرکب های حلالی، آب پایه، پایه روغنی و یووی استفاده می کنند وارد عرصه چاپ صنعتی بشود. در ابتدا این سیستم از تکنولوژی چندباره یا Multi Pass استفاده می کرد. در این سیستم کار چاپی باید چندین بار از زیر هدها عبور می کرد. در آیپکس انواع سیستم های جوهرافشان برای طراحی، نمونه گیری، نمونه سازی و تست بازار به نمایش درخواهند آمد. با در نظر گرفتن این تحولات ناظران و تحلیل گران بازار معتقدند طی ۵ سال آینده بیشتر بازار چاپ دیجیتال صنعتی به تکنولوژی جوهرافشان پی یتزو (Pietzo) رو خواهند آورد.

● صنعت تابلوها و نشانه های تبلیغاتی سبز می شود

در صنعت نشانه ها و تابلوهای تبلیغاتی (Signage Industry) تکنولوژی جوهرافشان بخش عمده ای از قلمرو چاپ سیلک اسکرین برای تولید پوستر، بنر، پوشش های ساختمانی، برچسب های تبلیغاتی خودروها، گرافیک نمایشگاهی و تبلیغات نقطه فروش را تسخیر کرده است. حالا این تکنولوژی به صنعت تابلوهای تبلیغاتی کمک می کند تا به جای استفاده از مرکب های حلالی از مرکب های یووی استفاده کند. از سوی دیگر استفاده از سیستم های جوهرافشان تک باره تخت (Flat bed single pass) از جمله چاپگرهای FB ۷۵۰۰ ساخت اچ پی و Onset S۲۰ ساخت اینکا باعث شده تا میزان تولید برای پاسخگویی به نیازهای این بازار افزایش پیدا کند. این چاپگرها در آیپکس ۲۰۱۰ هر ساعت روی ۱۰۰ ورق مقوا کار چاپ می کنند. از سوی دیگر در نمایشگاه آیپکس سیستم های انعطاف پذیر جوهرافشان یووی از سازندگان بزرگ مثل فوجی، اسکرین، میماکی و رولند به نمایش درمی آیند. الی کیرسمایکرز

(Eli Keersmaekers) مدیر ارشد اجرایی شرکت

Roland DG برای کشورهای بنه لوکس (بلژیک، لوگزامبورگ و هلند) می گوید: « رولند یک چاپگر جوهرافشان انقلابی جدید که قادر است رنگ های متالیک چاپ کند، همراه با چاپگر یووی LEC۳۳۰ UV که علاوه بر چاپ، ورق را برش نیز می زند، به نمایش می گذارد. کیفیت و میزان تولید این ماشین ها بسیار بالا است. این چاپگر قابلیت چاپ فونت های بسیار ریز، برجسته سازی و خط بریل را نیز دارند.»

● چاپ لیبل، بسته بندی و تزیینی

قاعده بازی عوض می شود

تکنولوژی دیجیتال همچنین چاپ فلکسو، گراور و افست را در عرصه چاپ لیبل، فلکسو و چاپ تزیینی به چالش می خواند. به دنبال موفقیت سیستم های دیجیتال تونری با تغذیه رول از جمله اچ پی، ایندیگو و زایکن، چاپگرهای جوهرافشان پی یتزو طرفداران زیادی پیدا کرده است و تعداد این ماشین ها در چاپخانه های لیبل و بسته بندی در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است. من انتظار دارم آگفا داتریکس مدل ۶ رنگ چاپگر خود را در آیپکس به نمایش بگذارد و در عین حال دورست، افی و FFEI نیز سیستم های رول ورقی و هیبرید خود را که از مرکب های یووی استفاده می کنند به آیپکس بیاورند. این تجهیزات در پیکره بندی های مختلف و عرض های چاپ گوناگون و انواع هدهای جوهرافشان (مقیاس خاکستری و بایناری) استفاده می کنند. این چاپگرها که قادرند به صورت «تر روی تر» چاپ کنند، به سیستم های تثبیت مرکب بین دو یونیت چاپ و تجهیزات جرقه زنی (کروما) مجهز هستند.

در آیپکس چاپگرهای جوهرافشان تک باره جدید و منحصر به فرد از شرکت های دومینو و آتلانتیک زایسر را خواهید دید. فیلیپ ایستون مدیر راه حل چاپ دیجیتال شرکت دومینو می گوید: «ما در آیپکس ۲۰۱۰ برای اولین بار ورود خودمان را به عرصه چاپ دیجیتال تمام رنگی اعلام می کنیم. محصولات جدید ما شامل مجموعه N/series که یک ماشین چاپ دیجیتال با قابلیت چاپ ۴ رنگ و ۵ رنگ است و همچنین ماشین چاپ تک رنگ K۶۰۰ می شود.»

آتلانتیک زایسر نیز راه حل های جوهرافشان تک باره خود را برای کاربردهای صنعتی به نمایش می گذارد. اولیور ملر مدیر ارشد اجرایی شرکت می گوید: «راه حل ما شامل مجموعه ای از هدهای جوهرافشان ثابت که روی یک سیستم حمل و نقل برای انواع مواد قرار گرفته اند، می شود. این سیستم را می توان به خطوط تولیدی بسته بندی، تبدیلی و چاپ اضافه کرد.»

ملر در ادامه می گوید: «این چاپگرهای جوهرافشان تک باره قادرند مرکب به صورت تک رنگ و یا چهار رنگ برای چاپ تصاویر و یا اطلاعات متغیر در عرض های گوناگون و رزولوشن dpi ۷۲۰ با سرعت ۳۰۰ متر در دقیقه روی کار بپاشند.»

کلیه این راه حل های صنعتی تک باره به گونه ای ساخته شده اند که می توانند در کلیه بخش های چاپ لیبل و بسته بندی، کارتن، فیلم، جعبه، مقوا و حتی قوطی فلزی به کار گرفته شوند. از این سیستم دیگر تنها برای چاپ در تیراژ پایین و چاپ نمونه استفاده نمی شود. صاحبان برند، به جوهرافشان، به عنوان تکنولوژی که در آینده می تواند روش های چاپی معمول آنها را بهینه کرده یا جایگزین آنها شود، نگاه می کنند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی