پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / آموزش های عمومی          22 اسفند 1389 - 13 March 2011



در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی یا همان نمایشگاه معروف دیترویت بازدیدکنندگان برای این که بتوانند آخرین شاهکار فراری یعنی Ferrari ۴۵۸ Italia را از نزدیک تماشا کنند از سر و کول همدیگر بالا می روند. البته این منظره ای است که در اکثر قسمت های نمایشگاه دیده می شود.

در نمایشگاه هایی همچون دیترویت آمریکا چیزی که حتی بیشتر از شمار خودروهای پرزرق و برق و فوق مدرن دیده می شود، شمار دوربین های دیجیتالی است که بی شمار تصاویر از زوایای گوناگون خودروهای به نمایش درآمده ثبت می کنند، خودروهایی که خرید آنها تقریبا برای تمامی آنهایی که در میان غرفه های مختلف این نمایشگاه پرسه می زنند بیشتر شبیه یک رویاست. بیکسبی که خود را از میلان ایتالیا به دیترویت رسانده است از جمله این افراد است. او می گوید: اینجا آمده ام تا فقط بوی این خودروهای زیبا و دوست داشتنی را استشمام کنم! بودجه من بسیار محدود است و با این پول تنها می توانم خودرویی به ارزش ۴۰ هزار دلار خریداری کنم.

همه ساله شماری از برترین برندهای خودروساز جهان با آخرین محصولات خود بویژه خودروهایی در کلاس اسپرت و لوکس در نمایشگاه دیترویت حاضر می شوند. فراری، مازراتی، بنتلی و پورشه از جمله این برندهای خودروساز به شمار می آیند. چیزی که به اندازه خودروهای به نمایش درآمده چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره می کند و حتی آنها را هیجان زده می کند برچسب قیمت هایی است که در گوشه ای از خودرو آویزان شده اند: ۳۰۰ هزار دلار، ۲۰۴ هزار دلار یا حتی نیم میلیون دلار.

بسیاری از آنهایی که در آخرین روزهای برپایی این نمایشگاه خود را به دیترویت رسانده بودند مجذوب این قیمت های نجومی شده بودند. همچون بیکسبی بسیاری از این افراد با نگاهی کنجکاوانه خودروهایی را برانداز می کردند که تنها در خواب می توانند سوار بر آنها شوند. در این نمایشگاه فراری محصول چشمگیر خود یعنی Ferrari ۴۵۸ Italia را به قیمت ۳۰۰ هزار دلار به نمایش گذاشته بود. با این پول شما خودرویی دریافت می کنید که حداکثر سرعتی در حدود ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دارد و جالب تر از آن که صفر تا ۱۰۰ را نیز تنها در کمتر از ۴/۳ ثانیه طی می کند!

اگر بخواهیم قید این خودرو را صرفا به خاطر قیمت بالایش بزنیم نوبت به Mulsanne بنتلی می رسد، یک خودروی لوکس که قیمتی بالغ بر ۲۸۵ هزار دلار دارد. خودروی Gran Turismo مازراتی که در رده خودروهای اسپرت به شمار می آید نیز توجه بسیاری را در نمایشگاه دیترویت به خود جلب کرد. این جلب توجه به ۲ دلیل کاملا روشن بود: نخست این که خودرو ظاهری جذاب داشت و دوم این که در مقایسه با خودروهایی که تنها چند متر آن طرف تر به نمایش گذاشته بودند چند ۱۰ هزار دلار ارزان تر بود: ۱۳۶ هزار دلار. پورشه نیز در نمایشگاه دیترویت سروصدای زیادی به راه انداخته بود. این برند که به طراحی و ساخت خودروهای سرعتی و معمولا گران قیمت شهرت دارد ۹۱۱ speedster را با قیمتی در حدود ۲۰۴ هزار دلار ارائه کرده بود.

بخشی از نمایشگاه هم به خودروهای جدید مرسدس بنز تعلق داشت. در اینجا خودروهایی به نمایش گذاشته شده بود که هر یک جذابیت خاص خود را داشتند، اما همه آنها یک وجه اشتراک روشن داشتند: خبری از برچسب قیمت نبود. خب معلوم است، قدیمی هایی که سال هاست در این موقع ها سروکله شان در نمایشگاه دیترویت پیدا می شود، می گویند نیازی به پرسیدن قیمت خودروهای مرسدس بنز نیست چون کمتر کسی توان خرید آنها را دارد. بازدیدکنندگانی که به خودروهای ساخت مرسدس بنز علاقه مند بودند این امکان را داشتند تا با استفاده از یک نمایشگر ویدئویی دیجیتالی به جزئیات کاملی درخصوص هر یک از خودروهای جدید این شرکت و از جمله قیمت آنها دسترسی داشته باشند. البته در میان تمامی این بازدیدکنندگان افرادی همچون جک و میشل سیجان از اوهایو نیز دیده می شدند که گرچه می دانستند سوار بر خودرویی می شوند که قیمت بسیاری بالایی دارد، اما چندان هم نگران نبودند چون آنها آن قدر پول داشتند که بتوانند سوار شدن بر خودرویی همچون Mercedes CLS۵۵۰ را برای دقایقی امتحان کرده و پس از چند هفته یک دستگاه از آن را در منزل تحویل بگیرند.

قرار است این خودروی استثنایی در ماه آگوست در بازار آمریکا به فروش گذاشته شود. جنرال موتورز، فورد و کرایسلر خاستگاهی به جز آمریکا ندارند و برای آنها برپایی نمایشگاه دیترویت به منزله حضور در وطن است، اما برای رقبای خارجی نظیر تویوتا، هیوندای، آکورا و کیا داستان کمی فرق می کند. آنها خارجی هستند و شاید به همین دلیل است که اکثر بازدیدکنندگان که اهل آمریکا هستند ترجیح می دهند بین غرفه های ۳ غول بزرگ خودروسازی آمریکا در رفت و آمد باشند.

نکته: همه ساله شماری از برترین برندهای خودروساز جهان با آخرین محصولات خود بویژه خودروهایی در کلاس اسپرت و لوکس در نمایشگاه دیترویت حاضر می شوند

نمایشگاه امسال دیترویت از یک بابت نیز در نوع خود جالب توجه بوده است و آن شمار قابل توجه بازدیدکنندگان. سام لاکریچیو، سخنگوی نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی می گوید: در یکی از روزهای برپایی نمایشگاه بیش از ۱۰۵ هزار بازدیدکننده داشتیم که این رقم حتی از رکوردی که در سال ۱۹۹۳ به ثبت رسیده نیز بیشتر بوده است. پیش بینی برگزارکنندگان این نمایشگاه بر حضور حدود ۷۵۰ هزار بازدیدکننده در طول برگزاری آن بوده است که به نظر می رسد این پیش بینی محقق شده باشد.

در نمایشگاه امسال دیترویت توجه خاصی نیز به خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست شده بود تا آنجا که حتی هفته ها پیش از آغاز این آوردگاه بزرگ بین المللی تبلیغات گسترده ای در این زمینه شده بود.

برندهای مختلف خودروساز در تلاش بودند تا در این عرصه نیز خودنمایی کنند. فورد از جمله این برندها به شمار می آمد که با خودروهایی نظیر C MAX Energi سروصدای زیادی به راه انداخت.

این خودروی هیبریدی ـ الکتریکی بنا بر ادعای نمایندگان فورد حاضر در نمایشگاه دیترویت با یک بار شارژ و سوختگیری کامل تا بیش از ۸۰۰ کیلومتر طی مسافت می کند.

طراحی زیبا و جادار بودن این خودرو ۲ مزیت عمده آن به شمار می آید. تویوتا نیز گرچه یک خارجی شناخته شده در این نمایشگاه به شمار می آمد، اما با ارائه خودروی مفهومی Prius C توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و علاقه مندان به خودروهای سبز را به خود جلب کرد. این خودرو به گفته مدیران تویوتا کوچک ترین پیروس ساخته شده از سوی این برند خودروساز خواهد بود که در زمره خودروهای هیبریدی بازده بسیار بالایی خواهد داشت و به احتمال فراوان از سال آینده به مرحله تولید تجاری خواهد رسید. محل قرار گرفتن چراغ ها یکی از نقاط متمایزکننده این خودرو به شمار می رود، در زیر شیشه جلوی خودرو!

البته این تنها نکته عجیب و جالب توجه نمایشگاه امسال دیترویت نبوده است. آنهایی که این امکان را پیدا کردند تا از نزدیک خودروهای به نمایش گذاشته شده را تماشا کنند با انبوهی از جذابیت ها روبه رو شدند، جذابیت هایی که برای تماشای دقیق آنها چاره ای نداشتند جز این که از سر و کول یکدیگر بالا بروند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی