پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          24 فروردین 1395 - 12 April 2016


تخفیف ویژه برای دانشجویانی که با قطار به نمایشگاه کتاب می‌روند


نیکنام حسین‌پور مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، از حصول توافق میان این معاونت و شرکت قطارهای مسافربری رجا در روزهای اخیر و با هدف برخورداری بیشتر دانشجویانی که از شهرهای مختلف و برای بازدید از نمایشگاه کتاب با استفاده از قطارهای این شرکت به تهران می‌آیند، خبر داد.

دانشجويان شهرستانی كه به صورت فردی يا گروهی برای بازديد از نمايشگاه کتاب، با قطارهای رجا به تهران سفر می‌كنند، افزون بر یارانه دانشجویی، از یک بسته تخفیفی ویژه نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: ما با شرکت رجا توافق کرده‌ایم که دانشجویانی که از سیستم قطارهای رجا برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران استفاده می‌کنند؛ از یک طرف از تخفیف ۲۰ درصدی (برای سفرهای فردی) و تخفیف ۲۵ درصدی (برای سفرهای گروهی) روی بلیط‌هایشان بهره‌مند شوند. مقرر شده است مبلغ مذکور از طرف شرکت رجا به یک حساب مشخص واریز شود و در ادامه و پس از تحویل لاشه بلیط‌ها به ما در نمایشگاه کتاب، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هم با ارائه ۲۵ درصد دیگر یارانه و افزودن آن به مبلغ اولیه، مجموع این مبلغ را برای خرید کتاب تبدیل به بُن کتاب کند و آن را تحویل دانشجویان مورد اشاره بدهد.

مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه این یارانه صرفاً با هدف خرید کتاب از نمایشگاه امسال کتاب تهران پیش بینی شده است، همچنین گفت: بدیهی است با توجه به بُعد مسافت، دانشجویانی که از شهرهای دورتر برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، با قطارهای رجا به این شهر می‌آیند، از تخفیف بیشتری بهره‌مند می‌شوند. همچنین در راستای سیاست بالا بردن جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه امسال کتاب تهران، برای سفرهای گروهی دانشجویان ۵ درصد بیشتر از سفرهای فردی، یارانه حمایتی در نظر گرفته شده است.

حسین‌پور از اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد این تسهیلات در روزهای آتی به دانشجویان و نیز دانشگاه‌های سراسر کشور برای ترغیب آنها به حضور در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و یادآور شد: موسسه خانه کتاب، عملیات اجرایی طرح مشترک میان معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و شرکت قطارهای مسافربری رجا را پیگیری و نهایی خواهد کرد. با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که چنین طرحی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، طبیعتاً اجرای آن اولاً نیازمند اطلاع‌رسانی و دوماً نیازمند همکاری مشترک همه طرف‌های درگیر است. با این وجود تلاش می‌کنیم دانشگاه‌ها را به اسفاده از این خدمات، سوق دهیم.

مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از حضور نماینده این معاونت در همایش مدیران کل فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در دوم اردیبهشت در شهر مشهد با هدف اطلاع‌رسانی بیشتر این موضوع، و نیز برنامه دفتر متبوعش برای رسیدن به توافقی با سازمان جهاد دانشگاهی برای برپایی تورهای دانشجویی جهت بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در روزهای آتی خبر داد.

همچنین به گفته وی، ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت یارانه خرید کتاب در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از پس‌فردا (پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه) و از طریق مراجعه به سایت www.bon.tibf.ir آغاز می‌شود. امسال ۱۲ میلیارد تومان یارانه به عنوان بن کتاب به دانشجویان و طلاب سراسر کشور اختصاص یافته که قابل استفاده در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود. تعداد ثبت کنندگان با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشخص می‌شود و بعد از انجام مراحل ثبت نام، کارت‌های سهمیه دانشجویی با کمک بانک شهر به عنوان بانک عامل، تحویل دانشجویان می‌شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

تگ ها نمایشگاه کتاب مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی