پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          11 آذر 1394 - 02 December 2015


حمایت مالی تا 200 میلیون تومان برای شرکت‌های دانش بنیان

دکتر صدیق رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مشاور وزیر علوم در امور اقتصاد مقاومتی گفت: کار اصلی پارک‌های علم و فناوری، تحول دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرینی است. در واقع در این نوع پارک‌ها کار ما این است که جوانانی که وارد دانشگاه می‌شوند و امکان کارآفرینی دارند، قبل از فارغ‌التحصیلی شرکت دانش‌بنیان خود را تاسیس کرده باشند.

اکوفارس: رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: با توجه به مراحل شکل‌گیری تا رشد شرکت‌های دانش‌بنیان ، دانشجویان کارآفرین 1 تا 200 میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند.
 



 وی ادامه داد: 6 برنامه عملیاتی را برای تحقق این هدف خود شروع کرده‌ایم، اولین برنامه‌ تحت عنوان برنامه جوانه است که برای دانشجویان از سال اول لیسانس در واقع قابل اجرا است.

دکتر صدیق در خصوص برنامه‌های دیگر اظهار داشت: در برنامه جوانه هدف این است کسب و کارهای دانشجویی را توسعه دهند، درآمد حلال به دست آورند و همچنین با فرهنگ کسب درآمد کامل آشنا شوند. دومین برنامه شکوفایی است(برنامه‌ای پیش رشد) با این هدف که به بررسی ایده‌هایی که امکان پذیرش دارند کمک شود و سپس تبدیل به نمونه محصول گردد. این دو برنامه با حمایت‌های پارک علم و فناوری در محیط دانشکده‌ها اجرا می‌شوند. دو برنامه دیگر در مرکز رشد برای شرکت‌های شکل گرفته‌ داریم که کمک می‌کنیم، محصولاتشان به بازار راه یابد و توسعه پیدا کند و درواقع شرکت داری را جوانان یاد بگیرند، بعد از دوره رشد، 3 تا 5 ساله اجازه می‌دهیم این شرکت‌ها برای اینکه به شرکت‌های رشد یافته تبدیل شوند در مراکز مادر پارک بمانند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: در کنار این موارد، موضوع تجاری سازی و وصل شدن شرکت‌ها به بازار را در دستور کار داریم که به این منظور برنامه‌ریز‌ی‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌هایی مثل شرکت‌ ملی حفاری و وزارت نفت را شکل داده‌ایم و هم‌اکنون دفاتری از آن‌ها جهت فراهم شدن زمینه‌های بازاری در این پارک مستقر هستند.

وی اظهار داشت: در برنامه جوانه حدود 1 تا 2 میلیون تومان به هر دانشجو علاوه بر زیر ساخت‌ها تعلق می‌گیرد و به مرور که در برنامه‌ها جلو می‌رویم این میزان اعتبار بیشتر می‌شود و در برنامه رشد از 50 تا 200 میلیون تومان بسته به شرایط داده می‌شود.

دکتر صدیق در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان این است که آن‌ها را به بازار وصل کنیم. از این رو با عقد تفاهم‌نامه ای با شرکت‌ خصوصی در تلاش هستیم علاوه بر حمایت‌های مالی این شرکت‌های دانش‌بنیان را در آخر به بازار برسانیم و عملکرد درست و جدی ما در این تفاهم‌نامه‌ها بسیار می‌تواند در موفقیتمان نقش داشته باشد.


تگ ها حمایت مالی 200 میلیون تومان شرکت‌های دانش بنیان پارک‌های علم و فناوری

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی