پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          26 بهمن 1395 - 14 February 2017


رشد پنج درصدی همکاری دانشمندان ایرانی با خارجی‌ها

وزیر علوم گفت: سهم مقالات مشترک ایران با دانشمندان خارجی در سال ۲۰۱۶، نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد فرهادی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی اظهار داشت: خوشحالم که در روزهای مقارن با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی فراهم شد تا مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره را در کنار فرهیختگان، محققان و فناوران برگزیده و صاحب فکر برگزار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین مایه خوشوقتی است که از سی سال پیش که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان نهادی تازه و برآمده از انقلاب اسلامی و بخشی از بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این ماموریت را برای خود تعریف کرد، اینجانب در مسئولیت وزارت فرهنگ و آموزش عالی حضور داشته‌ام و شاهد کاشت این بذر پربرکت نیز بودم

فرهادی افزود: اکنون بسیار خرسندم در جشن سی‌امین سال برگزاری آن می‌بینیم این بذر نوکاشته چنین پربار و برومند شده است.

وزیر علوم در ادامه خاطر نشان کرد: رقابت‌های علمی به ویژه جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کند نمادهایی هستند که سرعت، قدرت و کلیت توسعه علمی کشور را به نمایش می‌گذارد.

فرهادی خاطر نشان کرد: در طی ۳۰ سال برگزاری مستمر این جشنواره، نزدیک به ۱۰۰۰ طرح نوآوری و پژوهش به عنوان بهترین‌ها شناسایی و معرفی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این امر به خصوص نشان می‌دهد که سرمایه علمی و اجتماعی عظیمی از این حرکت حاصل شده است و امیدواریم بتوانیم با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم، بیش از پیش زنجیره دانش، پژوهش و فناوری را تقویت کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه افزایش تعاملات عینی بین‌المللی یکی از ثمرات برگزاری چنین رقابت‌هایی است گفت: این موضوع سبب ارتقاء، اعتبار و جایگاه علمی ایران خواهد شد. به گفته فرهادی افرادی که به این گونه برنامه‌ها دعوت می‌شوند از نزدیک با پیشرفت‌های علمی ایران آشنا شده و به شناخت تازه­ای از این کشور می‌رسند.

وی تاکید کرد: جای تردیدی برای برنامه ریزان نیست که اگر خواستار رشد هستیم و می‌خواهیم قدرتمند، مستقل و پیشرو باشیم، ضروری است عالمانی آزاده، هوشیار، کنجکاو، نوگرا و تلاشگر داشته باشیم.

وزیر علوم اظهار داشت: ما در این راستا بر لزوم شناسایی سرمایه‌های فکری در جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین تدوین راهکارهای دقیق حمایت از مالکیت معنوی و دارایی‌های فکری تاکید کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: لزوم توسعه تحقیقات بین‌رشته‌ای، ضروت همگامی با پیشرفت‌های علمی جهان، شناخت تاثیرات علمی پدیده‌ها و پیوستگی آنها در اثرگذاری بر سلامت انسان‌ها و محیط زیست، ما را وا می‌دارد که بزرگتر بیندیشیم و گسترده‌تر عمل کنیم.

وزیر علوم ادامه داد: به همین دلیل بر ایجاد تعادل بین آموزش‌های نظری و کاربردی نیز تأکید می‌کنم؛ اساتید، صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران و برنامه ریزان امر آموزش و پژوهش به وزارت علوم نیز بخشی از آن را به عهده دارد به دنبال راهکارهای موثرتری برای تربیت نیروی انسانی کارآمد هستند تا علاوه بر انتقال داده‌های ذهنی و نظری که اساس دانش و آموزش است، دانش آموختگانی تربیت شوند که در بهبود شرایط زیستی، اجتماعی، فرهنگی و ... نقش موثر داشته باشند.

فرهادی تاکید کرد: با کمال افتخار، اعلام می‌کنم که رتبه علمی ایران در دو پایگاه استنادی اسکوپوس و  ISI رتبه ۱۶ و در منطقه و جهان اسلام، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی اظهار داشت: ۱۴ دانشگاه ایران، براساس طبقه بندی جهان، لایدن در فهرست دانشگاه‌های برتر و تاثیرگذار دنیا و همچنین ۲۰۰ دانشمند ایرانی نیز در زمره یک درصد دانشمندان سراسر جهان قرار گرفتند.

وزیر علوم در ادامه افزود: در حالی که رشد علمی دنیا در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ برابر با ۶درصد گزارش شده، این میزان برای کشور ما برابر با ۱۷.۵درصد اعلام شده، که رشد کمی قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

آمار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری

وزیر علوم اظهار داشت در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در ۳۹ پارک علم و فناوری مستقر هستند که در دو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، بیش از صد میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۳۵ پروژه تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های معتبر دنیا در حال انجام است و سهم مقالات مشترک ایران با دانشمندان خارجی در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از نظر شاخص جهانی نوآوری، رتبه ایران در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵، ۲۸ رتبه ارتقاء داشته است.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی