پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          17 اسفند 1391 - 07 March 2013





بیانیه مشترک تشکل‌های دانشجویی پیرامون حادثه دانشگاه امیرکبیر



تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با انتشار بیانیه‌ای، حادثه تاسف‌برانگیز دانشکده نساجی دانشگاه امیر‌کبیر را محکوم کردند.


پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، کانون قرآن و عترت و کانون انتظار دانشگاه امیرکبیر با انتشار بیانیه‌ مشترکی، حادثه تاسف برانگیز  دانشکده نساجی دانشگاه امیر‌کبیر را محکوم کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عین‌المنکر و اولئک هم‌المفلحون» باید از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند اینان رستگارانند.

داستانی است دلخراش، شنیدن وقایع این روزهای جامعه ما. این که در کشوری که بر خون‌‌فرش کسانی که برای اسلام جنگیدند گسترده شده، اتفاقاتی بیفتد که بر جویندگان جامعه اسلامی ظلم روا شود. این که برای انجام واجبات هم دیگر مجالی نباشد و حتی فروع دین هم مورد حمله قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حکایتی است دانشگاه ما. دانشگاهی که بیش از نود شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در سینه خود پنج شهید گمنام را جای داده است برای مومنین و عاملین به فرائض الهی جایی تنگ شده است. وقت آن است که این قفس تنگ را بگسلیم و با تمنا خدای خود را بخوانیم.

این بیانیه یادآور شد: روز سه‌شنبه 15/12/1391 حدود ساعت 16 یکی از دانشجویان متعهد دانشگاه ما برای انجام کاری به دانشکده نساجی رجوع می‌کند و پس از مشاهده وضع فجیع در هم‌تنیدن دختر‌ها و پسرها در طبقه همکف این دانشکده _ که با عنایت مسئولین این دانشکده به وضعی همیشگی تبدیل شده است _ به شکل محترمانه‌ای اقدام به تذکر لسانی می کند. او بعد از این اتفاق از دانشکده خارج شده و برای کار دیگری دوباره به دانشکده برمی‌گردد. دانشجو نمایانی وی را دوره می‌کنند و اقدام به ضرب و شتم شدید او می‌نمایند که منجر به جراحات، کوفتگی و کبودی در نواحی مختلفی از بدن وی می‌شود.

این بیانیه تاکید کرد: باور این که چنین اقدامی تا به این حد وحشیانه در یک محیط علمی _ فرهنگی رخ داده است دور از ذهن است چه برسد به آن که این محیط علمی در یک کشور اسلامی باشد و آن هم در دانشگاهی که تا به این حد در خدمت انقلاب بوده است. در دانشگاهی که برای انجام یک کار کوچک باید ده‌ها نفر را دید و از موانع مختلف گذشت، در دانشگاهی که خود را از برترین دانشگاه‌های صنعتی کشور می‌داند، در دانشگاهی که هر چند وقت یک بار سمینارهای بزرگ بین‌المللی برگزار و به آن افتخار می‌کند؛ چه شده است که حتی از حفظ جان دانشجویان خود عاجز گشته است.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در بیانیه خود آوردند: همچنین از مسئولین دانشگاه بخصوص از اداره انتظامات دانشگاه توقع می‌رود تا با انجام وظیفه قانونی و شرعی خود زمینه عدم تکرار چنین وقایع تلخی را فراهم آورند. آیا وقت آن نیست که به دین خدا بازگردیم و طبق دستورات الهی عمل کنیم؟! ما از مسئولین مربوط دانشگاه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر این اقدام را پیگیری کنند و با مسببین این عمل زشت به سرعت مطابق قانون برخورد شود تا همگان بدانند که دانشگاه محلی برای علم‌اندوزی است نه ضرب و شتم.

این بیانیه در پایان خاطرنشان شد: آری! وقت آن رسیده است که به خود بیاییم و در انجام دین خدا کوشش کنیم و از عمل به حق که همانا شرع مقدس اسلام است نهراسیم وگرنه تا چند وقت دیگر مجبوریم به دلیل این که عده‌ای خوششان نمی‌آید نماز خود را نیز ترک گوییم. طلوع فردای یار وابسته به حرکت امروز ماست.







پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی