پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کار آفرینی          20 مهر 1391 - 11 October 2012

کارآفرینی در فراسوی سال 2010

کارآفرینان در آفریقای جنوبی ترغیب شده‌اند تا به دنبال فرصت‌های کسب و کار برای سال 2010 و فراسوی آن باشند. مالوس کیکانا مدیر عامل صندوق جوانان آمسوبومو می‌گوید کارآفرینان نیازمند آموزش و اطلاعات درباره کسب و کارهایی هستند که اقدام به شراکت با آنها می‌کنند. کیکانا این مطالب را در پنجمین کنفرانس سالانه توسعه کارآفرینی و نمایشگاه توسعه کسب و کار در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیپ تاون بیان کرد.

موضوع امسال یعنی «کارآفرینی جوانان در سال 2010 و فراسوی آن: آزادسازی، رهاسازی و توانمندسازی» یک برنامه فعالانه برای ارتقای کارآفرینی در میان جوانان است. او می‌گوید هدف کنفرانس سال گذشته، شناسایی فرصت‌های ایجاد شده از طریق پروژه‌ها و برنامه‌های مرتبط با برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی سال 2010 در آفریقای جنوبی بود.

کیکانا می‌گوید: «مسابقات جام جهانی فوتبال 2010، یک فرصت ویژه برای کارآفرینان در زمینه تهیه مواد غذایی (کترینگ)، فن‌آوری اطلاعات و حمل و نقل است. او معتقد است این کنفرانس یک تجربی یادگیری و بستری برای تبادل عقاید بوده است.»

کارآفرینان در آفریقای جنوبی ترغیب شده‌اند تا به دنبال فرصت‌های کسب و کار برای سال2010 و فراسوی آن باشند.

کیکانا می‌گوید: «کارآفرینان باید بر اهداف پایدار و بلند مدت برای کسب و کارهایشان تمرکز کنند نه صرفاً بر آن چه که بازی‌های سال 2010 در اختیارشان قرار می‌دهد.»

به اعتقاد وی، کنفرانس‌های قبلی اثبات کرده‌اند که کارآفرینان به لحاظ عمومی شناخته شده نیستند و همین امر باعث برداشت‌های منفی درباره کارآفرینی جوانان شده است.

در کنفرانس سال 2004 بود که این صندوق تصمیم گرفت به چالش‌های پیش روی جوانان و نحوه استفاده آنها از فرصت‌های ایجاد شده از طریق بازی‌های جام جهانی در قبال کسب و کارهایشان بپردازد.

همچنین کنفرانس مزبور به این صندوق فرصت می‌دهد تا متعارف بودن برنامه‌هایش را ارزیابی کند و در دیگر بخش‌های کسب و کار دخالت کند تا به کارآفرینان کمک شود. کیکانا می‌گوید جوانان در کنفرانس نگرانی‌های خود را پیرامون دسترسی به بودجه، توسعه اموال و توانمندسازی اقتصادی سیاهان ابراز داشتند. از آن جا که بسیاری از جوانان این صندوق و شرکایش را نمی‌شناسند، این کنفرانس یک راه‌کار برای آن است که آنها چگونه، در چه زمانی و در چه مکانی کسب و کار خود را آغاز کنند.

کیکانا در پاسخ به این سؤال که این موارد چگونه باید عملی شوند، این گونه پاسخ داد که آفریقای جنوبی دارای پتانسیل بالایی برای توسعه اقتصادی است و اگر قرار است از این توان بالقوه استفاده شود، جوانان باید نقش اساسی را ایفا کنند. او گفت امسال، این صندوق به دنبال شناسایی جوانانی است که قصد دارند این امر را به واقعیت تبدیل سازند. جدا از بحث بودجه که همواره یک نگرانی است، این کنفرانس به دنبال آن است که دانش، ابزار کسب و کار، سیستم‌ها و فرآیندهای موجود را در اختیار کارآفرینان جوان قرار دهد.

تبادل ایده‌ها و اطلاعات در کنفرانس‌هایی که بخش‌های مختلف می‌توانند فرصتی برابر برای دخالت دادن جوانان و یافتن بهترین کمک برای آنها داشته باشند، به این جوانان برای آغاز کسب و کارشان کمک می‌کنند. کارگاه‌های برگزار شده در مورد موضوعات مختلف همچون نحوه برگزاری مناقصه موفق یک کسب و کار و موضوعات اعطای نمایندگی، برخی از نتایج و برنامه‌های مستمر ارایه شده توسط جوانان هستند. این گروه در سال 2001 ایجاد شده و تا به امروز، به بیش از 50،000 کارآفرین با کمک 121 مرکز مشاوره در سراسر کشور، کمک مالی کرده است.

برنامه خدمات مشاوره کسب و کار این گروه، نخستین برنامه کمک الکترونیکی در جهان است که به کارآفرینان در ایجاد کسب و کارشان کمک مالی کرده است.

www.moneyweb.co.za

مرجع: خانه کارآفرینان ایران

خبرنامه - شبکه های اجتماعی