پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          07 بهمن 1392 - 27 January 2014


آمار بیسوادان مطلق ساکن تهران

 150 هزار نفر در تهران بی سواد مطلق هستند

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با یادآوری اینکه شهر تهران دارای جمعیت 8 میلیون و 200 هزار نفری است گفت : یکصد و 50 هزار نفر درتهران بی سواد مطلق هستند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: روز یکشنبه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، علی باقرزاده در نشست مشترکی با نامدار عبداللهیان رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با ارائه تعریفی مشترک از بی سوادی بین جوامع بشری افزود: انجام ندادن محاسبات در حد چهار عمل اصلی و عدم توانایی خواندن و نوشتن متون ساده حاکی از بی سوادی است

وی توسعه انسانی در تمام اسناد بین المللی را از جمله شاخص های سواد عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت نبود آن سرمایه های مادی افراد در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش، به یک دوره آموزشی با 400 ساعت آموزشی در سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: افراد با ثبت نام و گذراندن موفقیت آمیز دوره سوادآموزی مدرکی معادل سوم ابتدایی دریافت خواهند کرد.

وی یکی دیگر از دوره ها را دوره توسعه سواد یا انتقال بیان کرد و افزود : افراد با گذراندن 600 ساعت آموزش ، مدرکی معادل ششم ابتدایی دریافت می کنند.

باقرزاده با استناد به سرشماری های به عمل آمده 9 میلیون و 719 هزار نفر را در کشور بی سواد مطلق معرفی کرد و سن این افراد را بالای شش سال و برخوردار از امکان حضور در مدرسه عنوان کرد، وی از این رقم 62 درصد را دارای 50 سال سن به بالا دانست و حدود 34 درصد افراد را نیز 10 تا 49 سال برشمرد.

وی همچنین شروع سوادآموزی در کشور را از سن 10 سال عنوان کرد و افزود : این در حالی است که دیگر کشورها سن 15 سالگی را آغازی برای فعالیت های آموزشی می دانند.

باقرزاده 5 درصد بی سوادها را زیر 10 سال و جمعیت بی سواد 3 میلیون و 456 هزار نفری را شامل سنین 10 تا 49 سال ذکر کرد .

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به جمعیت 8 میلیون و 200 هزار نفری تهران ، یکصد و 50 هزار نفر این رقم را بی سواد مطلق عنوان کرد و خواستار شناسایی این افراد از طریق سیستمی مشخص شد.

در ادامه این جلسه و با حضور معاونان و مدیران کل دو سازمان ، محورهای همکاری دو سازمان در ارتباط با انسداد مبانی بی سوادی و آموزش بزرگسالان تشریح و مقرر شد کارگروهی در این زمینه تشکیل و نسبت به اجرایی شدن این موضوعات اقدام شود.

در این نشست معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز گفت : یکصد و 10هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در 7 گروه استثنایی توسط حدود 22 هزار نفر از فرهنگیان شاغل در این سازمان آموزش های لازم را در سراسر کشور فرا می گیرند.

وی به مناسب سازی کتاب ها اشاره کرد و گفت : تعدادی از دانش آموزان با نیاز های ویژه از ضریب هوشی بالایی برخوردار بوده و به دلیل داشتن نقص عضو نیاز به مناسب سازی کتاب های درسی دارند.

عبدالهیان آموزش های پیش از دبستان را در آموزش و پرورش استثنایی بر خلاف آموزش و پرورش عادی جزء دوره های رسمی اجباری معرفی کرد و گفت : سال گذشته با تولید 9 جلد کتاب برای این گروه از نوآموزان، با استقبال جمع زیادی از اولیا مواجه بودیم .

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، ریشه بسیاری از مشکلات جاری در جامعه را ناشی از بی سوادی افراد دانست.

وی ارزیابی و سنجش دانش آموزان برای جهش تحصیلی را از دیگر فعالیت های این سازمان برشمرد و افزود : برخلاف گذشته دانش آموزان برخوردار از ضریب هوشی بالای 120 با عبور از فیلترهای مختلف شناسایی و به پایه های تحصیلی بالاترارتقاء می یابند .

عبدالهیان به فعالیت های دیگر سازمان اشاره کرد و کارکرد 80 مدرسه قرآنی در سطح کشور ، تلاش معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمینه نماز و قرآن را ستودنی دانست.

معاون وزیر با مهم خواندن آموزش های حرفه ای برای استقلال فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت : حدود 18 هزار دانش آموز در 2 گروه الف و ب به صورت پودمانی آموزش می بینند که پس از گذراندن هر یک از پودمان ها ، طی هماهنگی های به عمل آمده با سازمان فنی و حرفه ای کشور مدرک معتبر را دریافت و سپس راهی بازار کار می شوند .

عبدالهیان ، تناسب دانش آموزان با نیازهای ویژه و نیروی انسانی در کشور را چهار به یک ذکر کرد و ضمن مطلوب دانستن کمیت کار ، کیفیت کار را نیز مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد با فعالیت نیروهای متخصص و توانمند ، زمینه پیشرفت آموزشی ، پرورشی این دانش آموزان بیش از گذشته فراهم آید .

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اعلام آمادگی سازمان ، برای در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد : با جایگزینی بخشی در شناسنامه سلامت دانش آموزان ، خانواده های بی سواد آن ها شناسایی و اطلاعات مورد نظر در اختیار سازمان نهضت سوادآموزی قرار گیرد.

تگ ها آمار بیسوادان کشور آمار بیسوادی آمار افراد بیسواد در کشور آمار افراد بیسواد تهران

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی