پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی عمان با هدف توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک را به صورت آنلاین منعقد کردند.

به گزارش پرتال دانشگگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تفاهم‌نامه در جریان نشستی آنلاین به میزبانی ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان هاب اصلی امضاء شد.

در آغاز دکتر علی آل بیمانی (Ali Al Bimani) رئیس دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی عمان، به معرفی این دانشگاه و پتانسیل‌های مختلف آن چون دانشکده‌ها، اساتید و دانشجویان، آزمایشگاه‌ها و پردیس‌های مختلف پرداخت.

سپس دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برای همکاری در عرصه‌های پزشکی، داروسازی و سایر حوزه‌های بهداشت، از شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل به عنوان یکی از پتانسیل‌های موجود برای جذب دانشجویان بین‌المللی نام برد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص مدرسه‌های تابستانی متعدد دانشگاه، شرایط را برای پذیرش دانشجویان دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی عمان در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران مساعد بیان کرد.

کردی به منظور همکاری در زمینه‌هایی چون تبادل اساتید و دانشجویان، پذیرش دانشجویان در دوره‌های Elective و نیز برگزاری کارگاه‌های آنلاین در حوزه کووید-۱۹ نیز اعلام آمادگی کرد.

در ادامه، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان اطلاعاتی در خصوص همکاری‌های علمی و آکادمیک ایران با عمان و به طور خاص پژوهش‌های مشترک صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های این کشور  پرداخت.

وی گفت: از میان کشورهای همکار دانشگاه در چاپ مقالات مشترک، عمان در رده هفتاد و سوم قرار دارد و این مقالات به ترتیب در حوزه‌های پزشکی، ژنتیک و فارماکولوژی منتشر شده است.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد سلامت جهانی در قالب کنسرسیومی از دانشگاه‌های ایرانی و اروپایی و برنامه اراسموس پلاس اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره برای منطقه غرب آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا برنامه‌ریزی ‌شده که با مسائل مختلفی در بحث سلامت جهانی مواجه هستند.

نکوفر همچنین از آمادگی دانشگاه برای هرگونه همکاری به منظور راه‌اندازی دیگر رشته مقاطع علوم پزشکی در دانشگاه ملی عمان خبر داد.

پس از آن دکتر علی آل بیمانی (Ali Al Bimani) رئیس دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی عمان پیشنهاد برگزاری مشترک دوره‌های کوتاه‌مدت به صورت آنلاین را مطرح کرد و  تبادل دانشجویان و اساتید را از دیگر موارد مهم برای آغاز همکاری‌ها دانست.

همچنین دکتر صالح آل خوسایبی (Saleh Al Khusaibi) مشاور استراتژیک حوزه سلامت و بهداشت دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی عمان نیز بر برگزاری دوره‌های مشترک تابستانی چهار تا شش هفته‌ای میان دو دانشگاه با انعقاد این تفاهم‌نامه تأکید کرد و از ارائه فهرست حوزه‌های مشترک قابل همکاری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دکتر خالد آل بالوشی (Khalid Al Balushi) رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی عمان نیز از انجام پژوهش‌های مشترک و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین به عنوان ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های آتی یاد کرد.

در این نشست دکتر حمیدرضا ادهمی، مسئول میز همکاری‌های علمی ایران با کشور عمان نیز پیشنهاد برگزاری وبینار آنلاین برای آغاز همکاری دو دانشگاه را مطرح و بر برگزاری دوره‌های آنلاین در حوزه‌های پزشکی و داروسازی، تبادل اساتید و دانشجویان پس از پایان همه‌گیری کووید-۱۹ در تمامی مقاطع و آموزش آن‌ها در بیمارستان‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تأکید کرد.

پس از ارائه توضیحات لازم و تکمیلی، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک به امضای دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر علی آل بیمانی (Ali Al Bimani) رئیس دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی عمان رسید.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین همکاری با دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی