پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          11 اسفند 1390 - 01 March 2012


برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی دانش و مهارت‌های تبلیغی


مدیر اداره مبلغان و دانش‌ آموختگان جامعه‌ المصطفی از برگزاری نخستین مسابقات بین‌ المللی دانش و مهارت‌ های تبلیغی در روز 11 اسفند‌ماه امسال از سوی جامعه‌ المصطفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن معارفی، ظهر سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: این مسابقات به صورت همزمان در واحدهای وابسته به جامعه المصطفی در قم، تهران، مشهد، اصفهان و گرگان و با حضور بیش از هزار و 300 نفر زن و مرد طلبه از 41 ملیت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبلیغ، یکی از محورهای مهم و پیوند‌خورده با متن رسالت و مأموریت جامعه‌ المصطفی است اضافه کرد: تمام نظام‌‌‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی این نهاد علمی، بر اساس تبلیع هست و باید باشد.

نگاه شیعه به تبلیغ متفاوت از وهابیت است

وی با بیان این که در نظام‌های حوزوی مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام)،‌ توجه به تبلیغ، مانند نگاه وهابیت و... به آن نیست، بیان داشت: درحوزه شیعه این گونه نیست که بخواهیم تعدادی مبلغ را در مدتی کوتاه، با حداقل‌‌های نیاز مبلغ، تربیت کنیم بلکه نگاهی آموزشی به تبلیغ وجود دارد.

شعار جامعه المصطفی؛ هر طلبه یک مبلغ

مدیر اداره مبلغان و دانش‌ آموختگان جامعه‌ المصطفی ادامه داد: شعار جامعه‌ المصطفی "هر طلبه، یک مبلغ است" و بر اساس این شعار، هر طلبه المصطفی باید حداقل‌‌های دانشی و مهارتی تبلیغ را در هر رشته تحصیلی داشته باشد و اگر محقق و مدرس و استاد می‌شود محقق مبلغ و مدرس مبلغ باشد.

وی همچنین تصریح کرد: در نخستین دوره از این مسابقات تنها واحد‌های داخل کشور می‌‌توانند شرکت کنند،‌ ولی در دوره‌‌های آینده برنامه ریزی برای حضور تمامی واحد‌های داخل و خارج کشور المصطفی صورت خواهد گرفت.

معارفی درباره اهداف این مسابقات بیان داشت: ایجاد انگیزه، ‌علاقه و جدیت در میان مبلغان جهت تحقیق و مطالعه منابع تبلیغی، تقویت بنیه علمی و مهارت‌ های تبلیغی مبلغان در عرصه بین‌المللی، زمینه‌ سازی برای باروری خلاقیت، نوآوری و شکوفایی استعداد‌های مبلغان و دانش‌ آموختگان، آشنایی بیشتر مبلغان با روش‌ های نوین تبلیغی و شناخت مبلغان برتر و کارآمد و تشویق آنان، از مهم‌ ترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

وی اضافه کرد: افرادی که حداقل 70 واحد درسی را در المصطفی گذرانده باشند، می‌ توانند در این مسابقه شرکت کنند.

زمان و مکان مسابقات

معارفی از تدوین آیین‌ نامه نخستین مسابقات بین‌ المللی دانش و مهارت‌ های تبلیغی خبرداد و اظهتر داشت: این مسابقات در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسابقات از ساعت 12-10 در 10 حوزه امتحانی در قم، مشهد، اصفهان و گرگان برگزار می شودکه 5 حوزه امتحانی در قم، 3 حوزه امتحانی در مشهد و در اصفهان و گرگان نیز هر کدام یک حوزه امتحانی وجود دارد.

وی فن بیان احکام، فن مناظره و گفت‌وگو، فن خطابه و فن مرثیه‌خوانی را چهار رشته این دوره از مسابقات برشمرد و گفت:‌ کسانی که حد نصاب را در این آزمون کتبی که به صورت چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود، به دست آوردند، به مرحله شفاهی مسابقه که در سال 91 برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

حضور 400 طلبه زن در مسابقات

معارفی درباره حضور گسترده بانوان طلبه نیز بیان داشت: بیش از 400 بانوی طلبه در این دوره از مسابقات از مجموع هزار و 376 شرکت کننده حضور دارند.

وی تاکید کرد: بر اساس جلساتی که با هیئت علمی تبلیغ المصطفی برگزار شد، چهار کتاب به داوطلبان معرفی شده است و با توجه به این که هر طلبه می‌ تواند در دو رشته شرکت کنند، بیش از 2 هزار و 500 نفر مسابقه برگزار خواهد شد.

مدیر اداره مبلغان و دانش‌ آموختگان جامعه‌ المصطفی زمان اعلام نتایج را یک هفته پس از آزمون کتبی اعلام کرد.



تگ ها مسابقات بین المللی دانش مهارت‌ تبلیغی

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی