پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علوم نوین          01 دی 1392 - 22 December 2013


اولین شنل نامرئی طراحی شد


دانشمندان یک شنل نامرئی طراحی کرده اند که انرژی خود را از یک باطری گرفته و موجب می شود که اجسام در یک دامنه بزرگی از فرکانسها برای حسگرهای رادیویی غیرقابل تشخیص باشند.

محققان دانشگاه تگزاس آستین اولین طراحی از یک دستگاه استتار را ارائه کرده اند که از یک منبع انرژی خارجی استفاده می کند تا پهنای باند عملکرد خود را توسعه دهد.

این شنل نامرئی جدا از استتار دارای کارکردهای بسیاری چون بهبود ارتباطات رادیویی و مخابراتی و همچنین حسگر زیست پزشکی است.

شنلهای نامرئی تاکنون به عنوان فناوری منفعل درنظر گرفته می شدند، به این معنا که آنها طوری طراحی نشده بودند که انرژی خود را از یک منبع خارجی دریافت کنند. آنها معمولا مبتنی بر مواد مصنوعی پیشرفته " metamaterials " یا مواد مصنوعی پیشرفته انعطاف پذیر و بسیار باریک " metasurfaces " هستند که می تواند نور را از یک شی پراکنده کرده و موجب شود که این شی کمتر به چشم برسد. وقتی که زمینه های پراکندگی نور از شنل و شی بایکدیگر تداخل پیدا می کنند می توانند یکدیگر را نقض کنند تأثیر نهایی آن شفافیت در مقابل حسگرهای رادیویی - امواجی است.

درحال حاضر این طرح برای امواج رادیویی کار می کند اما دانشمندان پیش بینی کرده اند که روزی شنلهای نامرئی برای دشوار شدن تشخیص اجسام در مقابل چشم انسان به کار خواهد رفت.

اندری آلو استادیار دپارتمان مهندسی برق و رایانه در دانشکده مهندسی کاکرل اظهار داشت: بسیاری از شنلهای نامرئی طراحی شده در سرکوب کردن قابلیت دید تحت شرایط خاصی موفق عمل کرده اند اما این شنلهای نامرئی محدود به کار کردن با رنگهای خاصی از نور یا فرکانسهای خاصی هستند.

وی افزود: ما در این مقاله ثابت کرده ایم که شنلهای نامرئی می توانند پهن باند شوند و این فناوری را فراتر از مرزهای کنونی شنلهای منفعل ببرند.

این شنل نامرئی از یک باطری چند مدار و تقویت کننده برای تقویت سیگنالهایی استفاده می کند که کاهش پراکندگی در یک دامنه وسیعی از فرکانسها را میسر می کند.

نتایج این تحقیقات در مجله مقالات فیزیک منتشر شده است.



خبرنامه - شبکه های اجتماعی