پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


نگاه ۳۶۰ درجه به فبلت جذاب LG GPro۲





با اینکه سری Note، فبلت های سامسونگ را به شهرت جهانی و محبوبیت بسیار رساندند اما این بار این پادشاهی به هم ریخته است. نسل جدیدی به نام G Pro که پیش از این آن را آپتیموس می دانستیم به عنوان یکی از بهترین فبلت های کمپانی ال جی وارد این عرصه شد و امکانات بسیاری نیز داشت. اما به دلیل ضعف شرکت در بازاریابی برای این دستگاه نتوانست به آن جایگاهی که شایسته آن بود، برسد.

اکنون پس از یک سال، ال جی از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است و فبلت جدید این خانواده را طوری طراحی و عرضه کرده است که ایرادات بردار بزرگ تر خود را نداشته باشد. فبلت G Pro ۲ ال جی ابزار و امکانات لازم برای برتر بودن و در مقام های بالا نشستن را دارد. سخت افزار دستگاه کاملا قدرتمند و پرسرعت است و صفحه نمایش آن علاوه بر کیفیت و وضوح بالا، حاشیه های باریکی دارد. از نظر نرم افزاری نیز در موقعیت خوبی قرار دارد.

ال جی G Pro ۲ تقریبا از عهده همه کارها به خوبی بر می آید. این گوشی را می توان از نظر قدرت پردازش به گوشی هوشمند گلکسی S۵ تشبیه کرد. خلاقیتی که در طراحی آن به کار رفته است نیز جذابیت زیادی دارد. کلیدهایی که در پشت فبلت کار گذاشته شده اند در نگاه نخست کمی عجیبی به نظر می رسند. اما اگر قبلا کاربر گوشی هوشمند ال جی G۲ بوده باشید، می دانید یک بار استفاده از این کلیدها باعث می شود تا به آنها اعتیاد پیدا کنید. پس از استفاده از این کلیدها، ایمان می آورید که یک فکر کاملا مهندسی پشت طراحی آن قرار داشته است.

G Pro ۲ را از نظر دوربین نیز می توان به گلکسی Note ۳ سامسونگ تشبیه کرد. رزولوشن، کیفیت و اندازه حسگر این دو دوربین کاملا مشابه یکدیگر است و هر دو نیز به لرزش گیر نوری مجهز هستند. عملکرد دوربین در محیط های کم نور که همیشه پاشنه آشیل گوشی های سامسونگ بوده، در این فبلت ال جی بهبود یافته است و می توانید شاهد عکس ها و تصاویر با کیفیت قابل قبول باشید.

جعبه بسته بندی دستگاه

فبلت ال جی G Pro ۲، علاوه بر امکاناتی که در جعبه هر گوشی و فبلتی قرار دارد، یک باتری یدک و حتی یک عدد شارژر رومیزی نیز دارد. این دو گزینه بسیار ارزشمند هستند زیرا احتمال دارد نتوانید به راحتی باتری فابریک خود دستگاه را پیدا کنید.

نگاه ۳۶۰ درجه به فبلت ال جی G Pro ۲

فبلت ال جی G Pro ۲، ۱۵۷.۹۸۱.۹۸.۳ میلی متر اندازه دارد و در خانواده فبلت ها کوچک و جمع وجور به نظر می رسد. صفحه نمایش این دستگاه ۵.۹ اینچ است. ال جی به طور ماهرانه ای حاشیه های نمایشگر را به کمترین حد ممکن کاهش داده است. از نظر عرض دستگاه، باید گفت G Pro ۲ خیلی عریض تر از Note ۳ سامسونگ (۱۵۸.۲۷۹.۲۸.۳ میلی تر) نیست با اینکه صفحه نمایش بزرگ تری دارد.

در مقایسه با اچ تی سی One Max با اندازه ۱۶۴.۵۸۲.۵۱۰.۳ میلی متر که اندازه نمایشگر هر دو یک اندازه است، G Pro ۲ ال جی بسیار باریک تر است و این در حالی است که هر دو راحت در جیب جا می شوند و در دست گرفتنشان برای کاربر آزاردهنده نیست.

طراحی و کیفت ساخت

صرف نظر از اختلاف ها، G Pro ۲ ال جی از بسیاری جهات مشابه گوشی موبایل G۲ است. حاشیه های باریک اطراف نمایشگر، عدم وجود هرگونه کلیدی در قاب جلوی دستگاه و صفحه نمایش قابل و ارزشمند هر دو این دستگاه ها مشابه هم است. باریکی این دستگاه ها نیز مانند هم است. حتی فبلت G Pro ۲ همانند گوشی هوشمند G۲ در پشت خود کلید دارد و بدنه به طور کامل از پلاستیک بسیار مقاوم و با دوام ساخته شده است.

همه خم و راست های موجود در طراحی گوشی هوشمند G۲ را می توانید در اِشلی بزرگ تر در فبلت G Pro ۲ مشاهده کنید. البته در بدنه G Pro ۲ از پلاستیک براق و شیشه ای استفاده شده است که هنوز معلوم نیست از پلاستیک گوشی های پیشین برتر هست یا خیر!

در پرداخت نهایی قاب پشت بدنه از توری فلزی باریکی استفاده شده است تا دستگاه راحت تر در دست بنشیند و در دست لیز نخورد. قاب پشتی از پلی کربنات بسیار سبک تهیه شده است و در برابر هر نوع خراشیدگی بسیار مقاوم است. هر دو این مسایل برای قابی که قرار است دایم در حال باز و بسته شدن باشد، بسیار ضروری و لازم هستند. تنها موردی که با توصیف بدنه جور در نمی آید، «لیز نخوردن» آن است. با اینکه قاب پشتی بافت دارد اما راحت از دست سُر می خورد.

طرحی که برای قاب جلوی دستگاه در نظر گرفته شده است، بهترین انتخاب نیست. کلیدهای ریزی نورانی که در این قسمت کار گذاشته شده اند چندان با سیاستِ مینیمال بودن طراحی دستگاه جور نیست. اگر قرار است هیچ کلیدی نباشد، وجود این نقطه های نورانی نیز بی مورد است. حتی شاید باعث شود برخی کاربران به همین واسطه از خرید این فبلت صرف نظر کنند.

به طور کلی، فبلت ال جی G Pro ۲ دستگاهی است خیلی خاص و متفاوت نیست، اما واقعا گوشی خوش ساختی است و می توان به استحکام بدنه آن اعتماد کرد. شاید ایرادات این نسخه نیز در نسل سوم G Proها برطرف شود.

از نظر استفاده دستگاه، G Pro ۲ در کلاس خود جزو برترین ها است. با اینکه حدود ۷۷.۲ درصد قاب جلوی فبلت را صفحه نمایش پوشانده است و قاب پشتی گوشی به گونه ای است که احتمال سر خوردن دستگاه را زیاد می کند، اما ارزش توجه و حتی خرید را دارد.

صفحه نمایش

فبلت ال جی G Pro ۲، صفحه نمایش ۵.۹ اینچ از نوع True HD IPS با رزولوشن فول اچ دی دارد. این صفحه نمایش یکی از دلایل اصلی فروش بالای این فبلت است. نور، رنگ، شفافیت و اندازه نمایشگر همه کاربران را راضی نگه می دارد. رنگ ها کاملا خالص هستند و تصاویر کاملا زنده و شفاف دیده می شوند.

تراکم تصویر این نمایشگر ۳۷۳ پیکسل در هر اینچ است. کنتراست صفحه نمایش ال جی G Pro ۲، نیز خوب است و به جرات می توان گفت جزو بهترین های کمپانی ال جی است. البته کنتراست آن از گوشی هوشمندی همچون G۲ پایین تر است اما همچنان جزو خوب ها است. از نظر زاویه دید اما خیلی راضی کننده نیست. از کناره ها که نمایشگر را ببینید، نور و رنگ ها دچار تغییر می شوند و همان خلوص خود را ندارند.

درزیر نور مستقیم آفتاب، همچون گوشی هوشمند LG G۲ خوانایی دارد، اما خیلی هم عالی نیست. یعنی امکان دارد گاهی نتوانید همه محتویات نمایشگر را زیر نورهای زیاد با وضوح کامل ببینید.

سیستم عامل کیت کت

فبلت ال جی G Pro ۲، با سیستم عامل نسخه ۴.۴ اندروید یعنی کیت کت و رابط کاربری Optimus UI عرضه شده است. در این قسمت انتخاب ها بسیاری برای کاربر وجود دارد. انواع اپلیکیشن و آیکون های مختلف در این بخش وجود دارند که کاربر می تواند با توجه به سلیقه شخصی خود آنها را انتخاب کند.

ال جی G Pro ۲ با توجه به ماهیت فبلت بودنش، قابلیت انجام چندکار هم زمان همچون Dual Window و Slide Aside UI را دارد که بسیار کاربردی و جالب توجه هستند.

کلید قفل گوشی که در پشت آن تعبیه شده است یکی از بهترین کاربردها را در این بدنه بزرگ دارد. البته با دو بار کلیک کردن روی صفحه نمایش نیز می توانید گوشی را بیدار کنید. برای قفل نمایش لازم نیست همیشه از کلید فیزیکی استفاده کنید. روی هر قسمت خالی صفحه اصلی گوشی در قسمت استاتوس بار کلیک کنید، G Pro ۲ قفل می شود. به همین راحتی!

قفل نمایشگر می تواند در چندین صفحه نمایش داده شود و در هر کدام همچون یک ویجت تمام صفحه باشد. صفحه ای که در سمت راست قرار دارد مخصوص است و دوربین را باز می کند. کاربر می تواند آن را از منوی ویجت ها غیرفعال کند.

صفحه ای که در سمت چپ قرار دارد شامل ۴ نوع ساعت متفاوت، جی میل، Google Now، تقویم، پست های گوگل پلاس، Quick Remote و وضعیت آب ووهوا است. اپلیشکین بیشتری را نیز می توانید از پلی استور دانلود و به این ویجت اضافه کنید.

بنچ مارک

پردازده فبلت ال جی G Pro ۲، اسنپ دراگون ۸۰۰ است. این پردازنده چهار هسته Krait ۴۰۰ دارد که با سرعت و فرکانس ۲.۲۶ گیگاهرتز کار می کنند. پردازنده گرافیکی این دستگاه نیز از نوع Adreno ۳۳۰ با سرعت ۴۵۰ مگاهرتز و سه گیگابایت رم است. بر اساس وضعیت اپلیکیشن های سیستم، ۲۰۰ مگابایت از رم دستگاه را پردازنده گرافیکی اشغال کرده است. اما بقیه آن در اختیار پردازنده اصلی دستگاه است.

ال جی G Pro ۲، به لطف داشتن آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، همه فعالیت های دستگاه را بسیار سریع انجام می هد. عملکرد و سرعت کلی دستگاه خوب است. نسخه KitKat اندروید به خوبی از OpenGL ۳.۰ پشتیبانی می کند و کاربر می تواند از کیفیت عالی گرافیک دستگاه لذت ببرد.

هسته های Krait ۴۰۰ پردازنده نیز علاوه بر سرعت، عملکرد بسیار خوبی نیز دارند که جزو مزیت های این فبلت به شمار می رود.

خروجی صدای عالی

خروجی و کیفیت صدای فبلت ال جی G Pro ۲ بسیار عالی است. صداها از هر دو طرف دستگاه با یک کیفیت و وضوح خارج می شوند و حتی هنگام استفاده از هدفون باید انتظار صدای بهتری نیز از آن داشته باشید.

تنها ایراد این بخش، بلندی صدا است. متاسفانه صدا آن طور که باید بالا و رسا باشد نیست. فقط کیفیت و وضوح آنها خوب است.

دوربین ۱۳ مگاپیکسل

دوربین اصلی فبلت ال جی G Pro ۲، ۱۳ مگاپیکسل است. این دوربین حسگر لرزش گیر تصویر نیز دارد و عکس ها را با کیفیت بالای ۴۱۶۰۳۱۲۰ پیکسل ثبت می کند. کیفیت فیلم های این دوربین نیز ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. البته با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه نیز فیلم برداری می کند. حتی می توانید صحنه آهسته نیز فیلم برداری کنید که کیفیت تصاویر ۷۲۰p و سرعت آنها ۱۲۰ فریم در ثانیه می شود.

دوربین دوم فبلت که در جلو قرار دارد، ۲.۱ مگاپیکسل است اما همچنان می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم برداری کند.

از نظر تئوری، دوربین این فبلت مشابه ال جی G۲ است. ال جی ادعا کرده است الگوریتم نویز و نوردهی دستگاه را بهبود بخشیده است و در نتیجه آن، کیفیت عکس ها ۲۰ درصد بهتر از قبل شده است. این میزان در همه عکس ها و تصویر به خوبی قابل لمس است.

دوربین فبلت ال جی G Pro ۲، فلاش LED نیز دارد. این نخستین بار است که از فناوری ChromaFlash کوالکوم در این محصولات استفاده شده است. این فناوری تاکید بسیاری بر طبیعی بودن رنگ ها دارد و هنگام استفاده از فلاش این مساله بسیار ارزشمند است. برخلاف راهکاری که اپل به کار برده است، یک فلاش LED یگانه و یک رنگ (به جای دو طیف متفاوت) باعث شده است تا نتیجه کار بهتر شود.

رابط کاربری دوربین با نسخه های پیشین تفاوت چندانی ندارد. در این رابط کاربری دو گزینه برای عکاسی و فیلم برداری وجود دارد. یعنی نسبت تصویر بین دو حالت ۴:۳ برای عکاسی و ۱۶:۹ برای فیلم برداری تغییر می کند. این مساله بسیار خوب است زیرا کاربر مجبور نیست از منظره یاب واحد برای قاب بندی در دو حالت عکاسی و فیلم برداری استفاده کند.

کیفیت عکس های ال جی G Pro ۲

در مقایسه با دیگر دوربین های ۱۳ مگاپیکسل، این دوربین کیفیت بسیار خوبی دارد. از این نظر می توان آن را با عکس های گلکسی Note ۳ سامسونگ مقایسه کرد. ال جی G Pro ۲، جزئیات را به خوبی ثبت می کند. رنگ ها و کنتراست تصاویر نیز کامل و قابل قبول هستند.

فیلم برداری با کیفیت ۴K

فبلت ال جی G Pro ۲ می تواند با کیفیت و رزولوشن ۴K فیلم برداری کند که بسیار عالی است. این ویژگی باعث شده است تا فبلت در باشگاه فبلت های سامسونگ، ایسر و سونی قرار بگیرد. فیلم برداری ۴K این فبلت با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. در ضمن، می تواند با سرعت های ۳۰ و ۶۰ در ثانیه با رزولوشن ۱۰۸۰p و صحنه آهسته با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه نیز فیلم برداری کند.

این فبلت قابلیت این را دارد با هر دو دوربین فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نیز فیلم بگیرد که به آن قابلیت ضبط دوگانه (Dual) می گویند. تصاویر این دوربین را به صورت تمام صفحه و یک باکس کوچک در گوشه ای از صفحه نمایش می توانید ببینید.

قابلیت هایی همچون Live Effect و Tracking Zoom نیز که در حالت فیلم برداری در دسترس هستند جزو بهترین ها هستند. ویدئوهای Live Effect با کیفیت ۴۸۰p ضبط می شوند و در لحظه چهره آن عوض می شود. ۶ نوع چهره مختلف در این قسمت وجود دارد که شامل چشمان باریک و درشت، دهان بزرگ و کوچک و بینی بزرگ و کوچک می شود.

بزرگ نمایی در حالت فیلم برداری نیز ممکن است و می توانید علاوه بر محل مورد نظر، روی پنجره فبلت نیز زوم کنید.

کیفیت فلیم برداری دوربین G Pro ۲ ال جی همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، ۴K است. با اینکه این کیفیت ظاهرا با فبلت گلکسی Note ۳ برابر است اما در واقعیت، کیفیت دوربین ال جی بهتر است.

نتیجه گیری

در سال گذشته میلادی، ال جی Optimus Pro به طور ناباورانه از Note II سامسونگ پیشی گرفت و توانست به خوبی خودش را در دل کاربران جای کند. این پرچم دار ال جی ظاهر زیباتر و قدرت بیشتر دارد. بعلاوه، وضوح و کیفیت صفحه نمایش آن نیز بهتر است.

اما این مساله در مورد فبلت G Pro ۲ ال جی تکرار نشد. وضوح صفحه نمایش این دستگاه با اینکه خوب است اما به اندازه رتینا خوب نیست و در ضمن، بدنه آن پلاستیکی است. دومین نسل فبلت های ال جی را می توان تاحدی رقیب گلکسی Note ۳ ساموسنگ دانست.

فبلت ال جی G Pro ۲، صفحه نمایش بزرگ تر و تراشه قوی تر از سامسونگ دارد. البته قابلیتی همچون پشتیبانی از قلم نوری ندارد. تراشه اسنپ دراگون ۸۰۵ که در زیر قاب فبلت تعبیه شده است، امکانات بسیار خوبی به دستگاه بخشیده است که باید به اسکنر اثر انگشت اشاره کرد


خبرنامه - شبکه های اجتماعی